Šesnaesti solo album sir Paula McCartneyja, šesti album konačno sazrele Katie Melue plus drugi iznenađujuće pripitomljene Jessie J...
PAUL McCARTNEY – NEW
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Za svoj 16. studijski solo album sir Paul je odlučio testirati četiri mlađa producenta – Marka Ronsona (Amy Winehouse), Paula Epwortha (Adele, Florence + The Machine), Ethana Johnsa (Laura Marling) i Gillesa Martina (sina sir Georgea, producenta većine kataloga Beatlesa, tzv. petog Beatlea, a i Johnsov otac Glyn surađivao je s Beatlesima) i onda među njima odabrati onog pravog. Na kraju je uzeo svu četvoricu i dao im svakome po nekoliko stvari (najviše Martinu – njih pet), ali se ta raznovrsnost ovdje začudo uopće ne čuje, a i stupanj 'modernizacije' zvuka je minimalan – tek malo elektronike pred kraj. No zvuk je najmanji McCartneyjev problem – od svih seniora teškaša koji još operiraju (a ima ih hvala bogu podosta – od Eltona preko Stinga do Costella, da nabrojimo samo one koji su objavili albume u zadnjih mjesec dana) stari Beatle ipak ima daleko najveće cipele za ispuniti. Iako to zna biti opterećujuće, vjerojatno problem ne leži tu, već u činjenici da se McCartney još od kraja priče s Beatlesima trudi da mu output zvuči što različitije od opusa benda koji ga je proslavio. U četiri i kusur desetljeća karijere solo i s Wingsima uspijevalo mu je podosta puta i jedno i drugo – biti kreativan i nadahnut, a istovremeno ne zvučati bitlsovski. No u posljednja dva desetljeća, u kojima je hrabro zakoračio između ostaloga i u klasiku i ljutu elektroniku, ali i objavio i šest svojih redovnih autorskih albuma, najbolji je ipak bio kad je nostalgičarski prebirao po ostavštini Beatlesa – kao na nježnom, intimističkom 'Chaos And Creation In The Backyard' iz 2005.
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Oko trećina jako dobrog (početak), trećina tako-tako (sredina), a bogami i trećina poprilično tankog (finale), s tim da treba reći i da highlighti 'Newa', kolikogod na momente bili sjajni i sasvim sigurno spadali u vrhunce seniorskog rocka 2010-ih, još uvijek nisu ni blizu McCartneyjevim najboljim danima. Izgleda da zaista nije lako biti sir Paul McCartney...
NAJBOLJE STVARI 'Everybody Out There', 'New', 'Alligator', 'On My Way To Work', 'Queenie Eye', 'Save Us'...
DAKLE Ipak, uvijek ga je lijepo čuti...
OCJENA: 7/10
DATUM IZLASKA: 14. listopada
IZDAVAČ: VIRGIN / UNIVERSAL MUSIC
KATIE MELUA – KETEVAN
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Nakon dva albuma na kojima je mrvicu skrenula s davno zacrtane trase, što joj apsolutno nije za zamjeriti, pogotovo jer je prvi od njih, sasvim solidni 'House' iz 2010. radila s Madonninim Williamom Orbitom i Guyem Chambersom Robbieja Williamsa, Katie Melua se vratila na svoje easy listening jazzy folk/blues početke, ali desetak godina starija, pametnija i zrelija. Ovaj joj album, inače njezin već šesti, očito ima neko veće osobno značenje jer em nosi njezino izvorno gruzijsko ime, em ga je objavila točno na svoj 29. rođendan...
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Povratak nije samo stilski, već i kvalitativan, jer Melua ponovo zvuči svježe i nadahnuto, a opet nekako starinski i nostalgično. Nije to naravno ništa revolucionarno ni bogzna kako duboko, tekstovi su na momente pomalo sladunjavi, Katie bi se mogla prigovoriti i starmalost, ali je zato u glazbenom smislu zanatski besprijekorno, ima neku profinjenost i iznimno je uhu ugodno...
NAJBOLJE STVARI 'Sailing Ships From Heaven', 'I Will Be There', 'Never Felt Less Like Dancing', 'The Love I'm Frightened Of', 'Idiot School', 'Mad, Mad Men'...
DAKLE Katie Melua je konačno odrasla...
OCJENA: 7,5/10
DATUM IZLASKA: 16. rujna
IZDAVAČ: DRAMATICO / ROUGH TRADE
JESSIE J – ALIVE
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Kad se preklani iznenada i niotkuda pojavila, Jessie J se, voljeli je ili ne, osim korektnog glasa (kakav doduše danas ima svaka malo bolja talent show aspirantica) morala priznati i neka autentična, sirova energija prilično neobična za fejkerski, sterilan svijet chart popa. Njezin debi 'Who You Are' otišao je u solidna tri milijuna primjeraka, a s njega je skinuto čak sedam singlova, među njima i globalni megahitovi 'Price Tag' i 'Do It Like A Dude'. Jessie J je prva Britanka u povijesti kojoj je uspjelo imati šest top 10 UK singlova s jednog albuma...
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Ako se na svom debiju Jessie činila kao neka šarmantnija, autentičnija i agresivnija britanska Katy Perry, na 'Alive' većina tih atributa otpada, pa smo dobili običnog, redovnog klona Perry koji bi još k tome htio biti i Pink. Osim toga, ovdje nema ništa ni približno tako zarazno i uzbudljivo kao što je bio 'Price Tag', već samo hrpa formulaičnih komitetski (Stargate, Dr. Luke, Rodney Jerkins...) pisanih i produciranih poluhitića...
NAJBOLJE STVARI 'It's My Party', 'Square One', 'Gold'...
DAKLE Ovakav pobačaj pomalo je iznenađujući za Jessie J jer je prije pjevačke karijere još kao tinejdžerka imala i autorsku (Chris Brown, Miley Cyrus...), ali eto, događa se i iskusnjarama...
OCJENA: 5/10
DATUM IZLASKA: 23. rujna
IZDAVAČ: REPUBLIC RECORDS / UNIVERSAL MUSIC