Britanski stručnjak za akustiku odlučio je odgovoriti na pitanje povećava li božićna glazba prodaju
Usred ljeta ove godine londonska luksuzna robna kuća Harrods probila je sve rekorde: 28. srpnja, prije nego ikad, upalila je božićno osvjetljenje i u 'zimskoj zemlji čuda' iz zvučnika pustila glazbeni snijeg: 'Let it snow, let it snow, let it snow.'
Povećava li uistinu takva glazba prodaju? Britanskom stručnjaku za akustiku Trevoru Coxu zasmetao je taj preuranjeni ugođaj i odlučio je odgovor potražiti u stručnoj literaturi. Zaključak njegove privatne metaanalize bio je da većina kupaca zaista pozitivno reagira na takvu glazbu, ako se ona rabi na pravilan način.
Kupci će se tako dulje zadržati u dućanu i potrošiti više novca ako svira mirna, polagana glazba. Uz zvukove harmonike francusko se vino pet puta bolje prodavalo od njemačkog, a uz njemačku limenu glazbu bilo je obratno, ali ipak ne u tom omjeru. Aktualna francuska studija ima slične rezultate: romantična glazba znatno je pospješila kupnju cvijeća, za razliku od pop-glazbe.
Ako glazba ne pogodi ukus kupaca ili, još gore, ako je prebrza, može imati suprotan učinak i rastjerati potrošače. Tom se spoznajom, takozvanom 'Manilowljevom metodom', koriste u Australiji kako bi iz dućana otjerali neželjene bande: puštaju stare sladunjave šlagere.
Tekst je preuzet iz novog broja časopisa GEO