Electronic Beats Festival
Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić
Electronic Beats Festival
Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić
Iako se govorilo da će ovogodišnja hodajuća elektronska manifestacija - Electronic Beats festival - svoje treće izdanje doživjeti u prostorima kluba Boogaloo, velika zainteresiranost publike ipak je učinila svoje te se ovogodišnje izdanje festivala održalo u već provjerenom 9. paviljonu, uz četiri premijerna nastupa
Sada već tradicionalna uvertira i otvoreni poziv za punjenje podija devetog paviljona, i ovoga puta pripala je DJ Itchu, koji je nadolazeće posjetitelje animirao do prvog izvođača večeri - bugarske djevojke umjetničkog imena DENA
Kako je i rečeno, DENA je na paviljonsku pozornicu kročila u najavljeno vrijeme, uvodnim riječima 'Dobra večer Hrvatska' i tako otvorila ovogodišnju Electronic Beats priču. Kod DENE je na prvu loptu teško ne primijetiti veliku sličnost s poznatijom kolegicom M.I.A. -om - od scenskog pokreta, vizualnog dojma, kao i u glazbenom smislu. Riječ je o djevojci koja stiže iz bugarske s trenutnom berlinskom adresom, kao i o mladoj uzdanici poznatog labela Kitsune. DENA, u do sada objavljenim intervjuima, voli navoditi da se ne povodi za glazbenim trendovima, štoviše, odbija ih primjećivati, što se ne bi moglo reći za ono što uistinu nudi - lepezu zvukova, multižanrovsku bombu s naznakom na glazbenoj eri 90-ih koja trenutno proživljava pravu renesansu. Mješavina popa, R'n'B -a i balkanskih beatova koju DENA servira svojim slušateljima, na fin je način rasplesala mnoštvo koje se brojčano povećalo sredinom njezina live nastupa. Zarazan pjesmuljak 'Cash, Diamond Rings, Swimming Pools' koji je nešto bolje probio DENU na svjetsku glazbenu mapu, uvjerljivo je izmamio najviše plesnih koraka sinoćnjih posjetitelja.
Dena
Iako je nastup vrckave DENE obilježen solidnim odazivom, s obzirom na samu satnicu koncerta, praznine u prostoru devetog paviljona lagano su se počele popunjavati kad je došao red na njujorški dvojac MS MR, koji i dalje ne staje promovirati aktualan, debi album 'Secondhand Rapture'. Dvojac Lizzy Plapinger (MS) i Max Hershenow (MR), samim dolaskom na binu pokazao je svim prisutnima koliko su uistinu sretni što će se premijerno predstaviti zagrebačkoj publici. Jake i ritmične pop pjesme koje vješto donosi MS MR, fino su upotpunjene Lizzynim iznimno jakim vokalom čija jačina dolazi do punog izražaja u live nastupu. Da sinoćnji nastup ne ostane samo na autorskim pjesmama ovog dvojca, domaćoj publici ponudili su dvije i više nego dobre cover izvedbe, koje svakako treba izdvojiti, a riječ je o pjesmama 'Do I Wanna Know' zagrebačkih miljenika Arctic Monkeysa i 'Dance Yrself Clean' Murphyjeva ugaslog LCD Soundsystema. Svoj nastup koji je trajao nešto više od sat vremena, MS MR je zatvorio prvim singlom 'Hurricane', te su na taj način pobrali najveće ovacije okupljenog mnoštva.
U nešto dužoj pauzi između nastupa MS MR i tada nadolazećeg Efterklanga, prisutni su svoje vrijeme kratili čuvajući svoje strateške pozicije ispred bine uz set DJ Itcha ili pronalaskom zabave u popratnim sadržajima ove jednovečernje manifestacije, kojih ni ove godine nije nedostajalo.
Dašak danskog orkestralnog post rocka u Zagreb je udahnuo Efterklang, koji je noć prije nastupao u ljubljanskom klubu Channel Zero promovirajući zadnji album 'Pyramid'. Nešto prije ponoći u šesteročlanom sastavu popeo se na paviljonsku binu, započevši svoj nastup u uzvišenom ozračju uz prigušena svjetla na pozornici. Skladbe koje su i inače više namijenjene slušanju nego pokazivanju plesnog umijeća i u live izvedbi imale su isti efekt na posjetitelje. Do sada plesna, dinamična atmosfera zamijenjena je statičnošću i većim cirkuliranjem publike po prostoru devetog paviljona. Kao što je već rečeno, Efterklang je ravno iz Ljubljane stigao u Zagreb kako bi nastupali na trećem Electronic Beats festivalu, a iz Slovenije su donijeli vino kojim su se Casper Clausen i Katinka Fogh Vindelev počastili i nazdravili zagrebačkoj publici. Za sve posjetitelje tijekom nastupa ovog višečlanog benda, prikazivala se i posebno napravljena videoprojekcija snimana na raznim zagrebačkim lokacijama. Izvedbeno, Efterklang nije bio loš no muški vokal Caspera Clausena koji nosi većinu pjesama Efterklanga, nalazio se negdje prigušen postrani u naletu snažnog soprana Katinke Fogh Vindelev. Svakako se može reći da je nastup Efterklanga nakon prethodnih, živahnijih na svojevrstan način umrtvio publiku koja se lagano pripremala za posljednju zvijezdu večeri - berlinskog Fritza Kalkbrennera.
Fritz Kalkbrenner
Fritz Kalkbrenner, često znan i kao soul vokal u pjesmama poznatijeg brata Paula, jačim radom na solo karijeri i objavom albuma 'Here Today, Gone Tomorrow' 2010. godine, lagano se odmaknuo od bivanja u bratovoj sjeni. Trenutno promovira posljednji album 'Sick Travellin'' a nešto nakon jedan sat u noći krenuo je reanimirati pomalo uspavanu publiku, što mu je odlično pošlo za rukom. Već na uvodnu stvar 'Can't Stand The Fire', prisutni su bili osvojeni. Što je više Fritz redao stvari sa aktualnog albuma upotpunjene njegovim soul vokalom, koji daje fini touch njegovoj glazbenoj priči - publika je plesno bila bučnija. Svoj nastup, završio je uz stvar 'Sky and Sand' brata Paula na kojoj posuđuje svoj vokal, a koja mu je ujedno i bila malo veća odskočna daska za daljnje glazbene pothvate. Na taj način, ujedno je i završila još jedna, zagrebačka Electronic Beats priča.
Ovogodišnji Electronic Beats festival možda nije 'frcao' jačim imenima kao protekle dvije godine, no sinoćnja četiri premijerna nastupa ipak su doživjela pozitivan zagrebački epilog.