Omraženi redatelj, koji je tijekom turbulentnog privatnog razdoblja u zatvoru radio na montaži svog novog filma 'Pisac iz sjene', još je jednom potvrdio da je majstor zanata zbog kojeg je stekao fanatične sljedbenike koji su mu skloni oprostiti sve, čak i grozan zločin silovanja maloljetnice zbog kojeg je osuđen
Većje i samim zapletom posve jasno da je u značajnoj mjeri riječ o autobiografskom materijalu - pisac specijaliziran za stilsko prepravljanje tuđih autobiografija zatječe se u izolaciji na udaljenom američkom otoku na koji se od javnog progona sakrio njegov najnoviji poslodavac, britanski premijer. Polanski je navodno u zatvoru montirao film čija radnja neodoljivo podsjeća na njegov život posljednjih godina - i sam se sklonio na drugi kontinent (u Europu) bježeći od američkog sudstva koje ga proganja zbog silovanja maloljetnice, slučaja zbog kojeg je, doduše, za razliku od njegova junaka, pravomoćno optužen, i samome mu je limitirano kretanje, a mediji i sudstvo zahtijevaju da odgovara za svoja djela.
Unatoč tome, njegovi ga kolege i suradnici obožavaju zbog njegova načina rada i talenta koji je u novom filmu ponovo posve došao do izražaja. Ono što očarava je slojevitost priče, koloplet odnosa likova te uznemirujuća atmosfera - ispod naizgled harmonične vanjštine svi su svjesni skrivenih istina i nitko nikome ne vjeruje.
Zagrebati ispod glatke površine malograđanštine Polanski je volio i u svojim ranijim filmovima poput Stanara, Rosemaryne bebe ili Kineske četvrti, koje 'Pisac iz sjene' automatski priziva u sjećanje.
'Pisac iz sjene', nastao prema istoimenom romanu Roberta Harrisa koji je koscenarist filma, odlično funkcionira na nekoliko različitih razina, kao uzbudljiv triler s neizvjesnim raspletom sve do samog kraja, kao politički film koji problematizira spregu američkih tajnih službi, međunarodne politike i kapitala, kao fiktivna priča nadahnuta Tonyjem Blairom, a dobro funkcionira i kao intimna drama s ljubavnim četverokutom među ljudima čija je glavna poveznica osamljenost.
Polanski nas je podsjetio što je to punokrvni i, u najboljem mogućem smislu riječi, staromodni triler s dobrim zapletom, zanimljivim likovima i sjajnim glumcima. Sjajnu rolu ostvarila je Olivia Williams u ulozi premijerove supruge, no ni dvojici glavnih glumaca - Ewanu McGregoru i iznenađujuće uvjerljivom, istovremeno šarmantnom i nepodnošljivo arogantnom Pierceu Brosanu - nema se što zamjeriti, čak je i Kim Cattrall, fatalna Samantha iz Seksa i grada, dobrim dijelom izašla iz svoje manire.
Snimivši ovako krepko djelo u svojoj 76. godini, Polanski nam je stavio do znanja da njegovu umjetničku snagu ne treba zanemariti te da od njega možemo očekivati još pokoji značajan film.