Nakon višekratnih zahtjeva koje je Udruga koncertnih promotera Promo, zajedno s Hrvatskom glazbenom unijom, uputila Vladi i Saboru Republike Hrvatske, Saborski odbor za gospodarstvo i Saborski odbor za financije na prijedlog SDP-ovih zastupnika predložili su Ministarstvu financija i Vladi RH uvođenje snižene stope PDV-a za ulaznice za koncerte
Time je vladajuća saborska većina iskazala političku volju za prihvaćanjem naših argumenata te je sada potpuno izvjesno da će vladajuća većina nakon niza godina ispraviti veliku nepravilnost koja je postojala u Zakonu o PDV-u.
Udruga koncertnih promotera Promo zadovoljna je ovakvom odlukom te se javno zahvaljuje Saboru na donošenju razumne odluke koja će konačno ispraviti nepravdu koja se niz godina, od uvođenja sustava PDV-a, nanosila organizatorima koncerata u Hrvatskoj.
Dosadašnja porezna neujednačenost kojom se puna stopa PDV-a naplaćivala na ulaznice za koncerte dok su kino ulaznice imale nultu stopu PDV-a, diskriminirala je privatne organizatore koncerata koji su se pokazali najagilnijim čimbenicima na koncertnoj sceni Hrvatske.
Nastavak takve porezne diskriminacije prijetio je potpunim uništenjem koncertne industrije u Hrvatskoj i posljedično dugogodišnjoj kulturnoj izolaciji Hrvatske publike od svjetskih trendova. Srećom, razum je prevladao, saborska većina je poslušala naše argumente i na osnovu jasne argumentacije donijela jedinu razboritu odluku, a to je snižavanje stope PDV-a na ulaznice za koncerte.
Iako konačna odluka o tome koliko će točno iznositi nova porezna stopa još nije donesena, Udruga koncertnih promotora očekuje dosljednost u odluci te njeno ujednačavanje s poreznom stopom na kino ulaznice od 5 %, kako je predložilo i nama nadležno Ministarstvo kulture. Ova će odluka o smanjenju porezne stope omogućiti normalno poslovanje koncertnih organizatora te opstanak koncertne industrije kojoj je zbog drastičnog pada broja koncerata prijetila propast. Zbog smanjene porezne stope Hrvatska će unutar svojih granica zadržati svoj najveći open air festival INmusic festival te neke od najvećih i najprepoznatljivijih glazbenih festivala na moru Outlook i Dimensions koji su zbog previsokog poreza najavili odlazak iz Hrvatske.
INmusic festival je, primjerice, u osam godina održavanja stekao izniman status na svjetskoj festivalskoj sceni te se pozicionirao kao jedan od vodećih hrvatskih turističkih brendova. Ove ga je godine poznati i ugledni američki politički portal The Huffington Post smjestio na popis 10 svjetskih festivala koji se ne smiju propustiti, a hvalili su ga i drugi vodeći svjetski mediji i travel portali kao što su CNN, BBC, London Times, GlobalGrasshopper, Travelfreak, Tripteria...
Internetski servis za rezervaciju smještaja LateRooms.com nedavno je izvijestio kako su zbog INmusic festivala zabilježili porast broja rezervacija hotelskog smještaja u Zagrebu od nevjerojatnih 1500 posto. U posljednje tri godine, Outlook i Dimensions festivali u Pulu i okolicu doveli su oko 40 000 posjetitelja iz Engleske i raznih dijelova svijeta, koji su samo prošle godine u prvom i drugom tjednu rujna ostvarili oko 70 000 noćenja te pulskom gospodarstvu donijeli 80 milijuna kuna prihoda. Gospodarski značaj nastupa velikih glazbenih imena kao što su U2, Red Hot Chili Peppers, Metallica i slično, samorazumljivi su.
Ovakve brojke dokazuju da velika glazbena događanja i festivali Hrvatskoj mogu donijeti samo boljitak, u financijskom i turističkom smislu. Kao buduća članica Europske unije, Hrvatska će se naći u društvu velikih i bogatih europskih zemalja, a upravo ovakva događanja pružaju adekvatnu promociju zemlje te je pozicioniraju na jako europsko tržište. Izražavamo želju i nadu da mjerodavne hrvatske institucije i ubuduće prepoznaju vrijednost ovakvih događanja te da svoje postupke i odluke temelje na održavanju i zadržavanju vrijednih i priznatih projekata.