Debi album glazbenog kritičara, publicista, novinara… Angela Jurkasa tekstualno je nadmoćan, glazbeno jako zanimljiv, izvedbeno osrednji i konceptualno loš složen album. U svakom slučaju, intrigantno diskografsko ostvarenje kojem treba posvetiti potrebnu pažnju jer svojom kvalitetom i glazbenim izrazom, dopadao se on nekome ili ne, strši iz domaće ponude. I to ne samo ovogodišnje
Angelo Jurkas kao glazbeni kritičar ima istovremeno jednu veliku manu i veliku prednost. Mana je bez sumnje bezrezervno očekivanje štovatelja njegovog lika i djela, tj. čitatelja njegovih recenzija i tekstova, a ponajviše glazbenika čije je albume recenzirao. Jer i jedna mala greška bit će dovoljna da se na njega pobaca sva sila psovki i uvreda koje počinju riječima: 'Ma on će mi pisati recenziju, a vidi što je napravio.' Istovremeno, novinar, publicist i glazbeni kritičar njegovog profila izuzetno je kompetentna osoba koja je proteklih desetljeća bavljenja ovim poslom naučila jako puno o glazbi. O 'naslušanosti' da i ne govorimo.
S takvim teretom u džepovima Jurkas je hrabro kročio na novi teren i pokazao da zna znanje. Najlošija strana albuma je koncept koji u sebi sadrži svu silu glazbenih stilova koje kao da je Jurkas jedva dočekao stvoriti na svoj način ne bi li dokazao da mu nijedan glazbeni žanr ili podžanr nije stran. Tako je moguće čuti funk, disco, soul, blues, electro, r'n'b, trip hop, motown sound, turbo folk, dance pop, hip hop, rock, ambient, nu jazz… Čak 24 pjesme u 73 minute! Začudo, doista se u svakom tom žanru prilično dobro snašao naglašavajući upravo važne beatove, važne vokalne dionice, važne rifove, ritmove, rime i stihove. Naučio je kroz svoj posao i od pravih učitelja kako se to radi i prenio to znanje na svoj prvi album. Sva je sila glazbenih citata u njegovim pjesmama, ali i pravilno primijenjenih formula kako se stvaraju pjesme s naglaskom na najvažnije, a to je dobra pjesma.
Međutim, Jurkas nije neki pjevač, pa je i izvedba svih tih pjesama lagano upitna. On više priča svoje stihove nego što ih pjeva. On je vrhunski storyteller, odnosno pripovjedač koji je izbacio iz sebe gomilu sjajno artikuliranih priča kroz stihove položivši ispit za učitelja od kojeg bi mnogi mogli naučiti kako se pišu pjesme. Nevjerojatnu snagu stihova i iskrenost emocija stopio je s pojedinim glazbenim žanrovima na primjeren način tvoreći tako jedinstvenu, ali nesvakidašnju cjelinu.
'Soundtrack života' njegova je psihoterapija glazbom kojom se pred nama pokušava osloboditi nekih svojih frustracija, strahova, mana, tegoba i emocija. On to radi na vrlo specifičan i nadasve dojmljiv način naglašavajući u prvom redu sadržaj onoga o čemu govori. Upravo ono što nedostaje u stihovima većine aktualnih domaćih izvođača. On istovremeno napada, optužuje, jeca, kuka, podsjeća, ali i upozorava.
Svakako treba spomenuti da je album samo 50 posto ideje 'Soundtracka života', jer se CD prodaje zajedno s knjigom istoimenog naziva i vrlo originalno zamišljene. Naime, Jurkas je pokušao pomoću popularne glazbe ponuditi lakše prolaženje kroz život, i to iz dana u dan, ponudivši 365 pjesama za svaki dan koje bi nam mogle popraviti raspoloženje i podići atmosferu. Taj svojevrsni self help projekt nudi doista zanimljiv pristup svakodnevnim tegobama, a u čemu su mu svojim sudjelovanjem pomogle brojne osobe iz javnog života, kao i niz domaćih, ali i svjetski priznatih glazbenika. Tako se kao gost komentator pojavljuje i predsjednik RH Ivo Josipović, domaće zvijezde Lea Dekleva, Ivana Kindl, novinari Aleksandar Dragaš, Ante Perković, glazbenici Vlado Simčić Vava, Petar Beluhan, redatelj Mario Kovač, ali i likovi kao što su Henry Rollins, Jon Spencer, Andy Gill (Gang of Four), Billy Gould (Faith no More), David Wedge (Wedding Present) itd. Ukratko, za nešto manje od 100 kuna možete slušati njegov autorski album i čitati knjigu, a i početi s uljepšavanjem svojih dana već od 1. siječnja 2012, jer je Jurkas ponudio pjesmu za baš svaki dan u godini.
Ocjena: 8/10
Izdavač: Znanje