ALBUMI TJEDNA

Vlasnik hita godine Robin Thicke daleko od albuma godine

24.07.2013 u 10:50

Bionic
Reading

Novi albumi dvojice momaka koji su uzor pronašli u Justinu Timberlakeu – vlasnika hita godine Robina Thickea i 'preobraćenika' Mayera Hawthornea, plus album obrada vječnih standarda Nata Kinga Colea, također vječnog Georgea Bensona…


ROBIN THICKE – BLURRED LINES

TKO/ŠTO/KAKO/KADA Iako si je u Americi sa svojih prvih pet albuma stvorio karijeru i čak ostvario pristojne tiraže (njegov drugi album 'The Evolution Of Robin Thicke' iz 2006. u Americi je otišao u milijun i pol primjeraka), do ove godine ime Robina Thickea nije značilo puno izvan domovine. Bio je, naime, percipiran kao blijedi epigon svemoćnog Justina Timberlakea, i samog ne baš najoriginalnijeg među izvođačima, svojevrsni bijeli funky/r'n'b nastavljač ostavštine velikog Michaela Jacksona. A onda se dogodio megahit 'Blurred Lines' s gostovanjem Pharrella Williamsa i T.I.-a i sve se preko noći promijenilo. Singl broj jedan s obje strane Atlantika (još uvijek!), čemu je vjerojatno pridonio i antipatičan, seksistički spot s manekenkama u toplesu, kojem je možda na prvu loptu teško odoljeti (a mi ovdje stavljamo tzv. clean verziju kojoj je znatno lakše odoljeti), a koji se savršeno uklapa u mizoginu spiku koju Thicke fura u svojim tekstovima. Thicke je inače oženjen prezgodnom glumicom Paulom Patton, za koju tvrdi da nema problema s njegovim tekstovima i spotovima (u jednom posebno blesavom je svojedobno i nastupila) pa tko voli…
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Kad se Thicke drži ranog Jacksona (inače glavne reference za proučavanje i Justina Timberlakea) i Princea, sve bude manje-više OK, no kad zakorači na 'teren David Guetta/will.i.am' (kao u groznom budućem singlu 'Give It 2 U' u kojem slavodobitno objavljuje: 'I got a little dick for You…') onda to bude čak i malo neugodno. Daleko od toga da odavno nismo oguglali na kojekakve verbalne gadarije, pogotovo od hip hop ekipe, ali u Thickeovom seksizmu nema ni grama šarma ni duhovitosti kojima je srodnim temama pristupao primjerice rani Snoop Dogg.
NAJBOLJE STVARI Osim sad već dobro izlizane 'Blurred Lines', ističu se i krajnje staromodne, ali donekle šarmantne 'Ooo La La', 'Ain't No Hat 4 That' i 'Get In My Way', dok 'For The Rest Of My Life' skida Princea debelo preko granica pristojnosti…
DAKLE Podnošljiv album, ali ipak ni približno dovoljno dobar da bi Thickeu skinuo etiketu one hit wondera.

OCJENA: 6/10
DATUM IZLASKA:
15. srpnja
IZDAVAČ: STAR TRAK / INTERSCOPE / UNIVERSAL MUSIC

MAYER HAWTHORNE – WHERE DOES THIS DOOR GO

TKO/ŠTO/KAKO/KADA I 34-godišnji Mayer Hawthorne (pravim imenom Andrew Mayer Cohen) ide utabanim stopama spomenutog Justina, s tim da se on za razliku od Thickea koji je na tom kursu otpočetka karijere, tek sad ukrcao u vlak J. T. Mayer se, naime, na svoja prva tri albuma furao na old school soul croonera, svojevrsnog bijelog Johna Legenda. No iako mu je zvuk bio zanimljiv, a stvari OK, oduvijek je imao problem glasovne deficitarnosti, no ulaskom na teren vocodera i auto tunea, taj problem je izgleda riješen.
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Za svoju novu inkarnaciju, Mayer je morao i malo apdejtati svoj staromodni geekovski imidž pa se pozdravio sa štreberskim cvikama i frizurom bankovnog činovnika, počeo pjevati u falsetu, generalno se 'pofrajerio' i bacio na dancefloor. U toj novoj down & dirty, funky varijanti pomogla mu je i adekvatna gostujuća ekipa (Kendrick Lamar i naravno Pharrell…), a ne škodi ni to što je autorski napredovao, no za iskorak mu ipak nedostaje jedan globalni zicer megahit a la Thickeov 'Blurred Lines', a ovdje ga nažalost nema.
NAJBOLJE STVARI Jedino 'gorillazasta' 'The Innocent' ima neki jači hit potencijal, a izdvajaju se još i 'The Only One', 'Her Favorite Song' i 'Back Seat Lover'…
DAKLE Iako tu nema ni A od autentičnosti, čini se da je Mayer Hawthorne konačno pronašao svoj glas.

OCJENA: 7/10
DATUM IZLASKA:
16. srpnja
IZDAVAČ: REPUBLIC RECORDS / UNIVERSAL MUSIC

GEORGE BENSON – INSPIRATION: A TRIBUTE TO NAT KING COLE

TKO/ŠTO/KAKO/KADA Album započinje jednominutnom škripavom ali simpatičnom snimkom klinca koji pjeva slavnu 'Mona Lisu' Nata Kinga Colea. Snimka datira iz 1951., a na njoj je tada osmogodišnji George Benson i vjerojatno služi, osim kao 'demonstracija sile' jedne više nego polustoljetne karijere, i kao dokaz koliko je Coleova glazba utjecala na Bensona. Danas, na početku osmog desetljeća života (u ožujku je napunio 70!), ali u vrhunskoj glasovnoj i gitarističkoj formi, u što se i domaća publika mogla uvjeriti na njegovom preklanjskom nastupu u Rovinju, Benson je sada svom velikom uzoru odlučio posvetiti čitav album.
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Ima tu i razigranih swingerskih big band orkestracija i minimalistički aranžiranih balada (ima naravno i grandioznih) kao i ležerne bossa nove, a Benson se mudro kloni imitiranja Colea.
NAJBOLJE STVARI 'Just One Of Those Things', 'When I Fall In Love', 'Ballerina', 'Too Young', 'Unforgettable'…
DAKLE Seriju albuma posvećenu očevoj ostavštini svojedobno je objavila i Natova kći Natalie Cole (i to joj je spasilo karijeru) pa će Bensonov doprinos vjerojatno ostati u njezinoj sjeni. U njegovu obranu ipak treba reći da on barem, za razliku od nje, nije posegnuo za 'zagrobnim' duetom. Uglavnom, vrlo korektno.

OCJENA: 7/10
DATUM IZLASKA:
3. lipnja
IZDAVAČ: CONCORD RECORDS / UNIVERSAL MUSIC