Iako je praćenje televizijskog programa uživo još uvijek popularno, istraživanje provedeno u SAD-u pokazuje kako većina Amerikanaca uživa u prednostima streaming servisa i pojedine sezone omiljenih serija voli pogledati u komadu
Anketa koju je Hollywood Reporter proveo među više od dvije tisuće odraslih gledatelja televizije pokazuje kako većina televizijske publike preferira serije kojima istovremeno bude objavljena cijela sezona, a samo trećina sudionika ankete preferira puštanje epizoda iz tjedna u tjedan.
Gledanje televizijskog programa uživo, međutim, i dalje je popularno jer na ovaj način televiziju gleda 40 posto gledatelja, dok 30 posto gledatelja prakticira gledanje na zahtjev.
'Gledanje televizije uživo definitivno neće tako skoro umrijeti kao što svi govore, ali poslan je prilično jasan signal o načinu konzumiranja televizijskog sadržaja u budućnosti', kaže Jeff Cartwright iz konzultantske kuće koja je obavila anketiranje za Hollywood Reporter.
Naime, među 72 posto gledatelja koji svakodnevno prate televizijski program uživo samo je 40 posto milenijalaca, pa je očito da u životima nove generacije televizijski sadržaj na zahtjev igra sve važniju ulogu.
Fenomen šireg prihvaćanja maratonskog načina gledanja televizije dogodio se s utvrđivanjem streaming servisa poput Amazona, Hulua i naročito Netflixa, kao mjesta s originalnim sadržajima, iako su tome, podsjeća analitičar Paul Verna, prethodili pionirski pothvati Netflixa sa sveobuhvatnom idejom digitalnog snimanja videosadržaja i odgođenog gledanja, što se u ono vrijeme činilo vrlo radikalnom idejom.
Netflix se na strategiju maratonskog gledanja kladio 2013. godine, kada je istovremeno objavio sve epizode serije 'Kuća od karata'. Prema istraživanju Hollywood Reportera, završnu sezonu drame u kojoj glavnu riječ preuzima Robin Wright planira odjednom pogledati 24 posto anketiranih.
Veći interes za maratonsko gledanje pobudile su ipak neke druge Netflixove serije, pa je tako na prvom mjestu Marvelov 'Daredevil', a slijedi druga sezona dokumentarne serije 'Making a Murderer'. Nešto manji interes za maratonsko gledanje, u odnosu na onaj za posljednju sezonu 'Kuće od karata', pokazali su ispitanici za četvrtu sezonu serije 'Narcos', drugu sezonu Marvelove serije 'Runaways' i četvrtu sezonu serije 'Outlander'.
JESENSKE POSLASTICE
TV serije u kojima ćemo uživati u studenom: Evo što vrijedi pogledati
'Kao i s mnogim stvarima koje je napravio Netflix, bilo je neizvjesno kako će publika zagristi, ali postigli su značajan rezultat', kaže analitičar Verna.
Brza metoda konzumiranja televizijskog sadržaja, posve očekivano, najprivlačnija je mlađem uzrastu, pa tako čak tri četvrtine ispitanika u dobi od 18 do 29 godina preferira gledanje serija u komadu. Što je gledatelj stariji, manja je vjerojatnost da će uživati u maratonskom gledanju pa što su dobne skupine starije, opada broj zainteresiranih. Iznenađenje je najstarija dobna skupina, gledatelji iznad 65 godina starosti, koji su pokazali veći interes od pripadnika prethodne dobne skupine.
Od svih ispitanika najviše ih preferira pogledati dvije do tri epizode odjednom, a nešto manje ih je sklono pogledati odjednom četiri epizode, kao i pet ili više epizoda. Očekivano, među onima koji vole pogledati pet i više epizoda odjednom najviše je gledatelja u dobi od 18 do 29 godina.
Kao najčešći razlog ubrzanog gledanja serije ispitanici navode želju za gutanjem više sadržaja priče, nešto manje gledatelja to preferira zbog glumaca koji im se sviđaju, a nezanemariv je i dio gledatelja koji to čine kako bi izbjegli spoilere.
ZA UŽIVANJE
Ovo su najiščekivanije serije: TV poslastice za jesenske dane
'Čini se da su trenutci prepričavanja posljednje epizode na poslu uz hladnjak za vodu svršena priča i sad je važnije umanjiti šanse spoilerima jer nemate pojma dokle je tko stigao gledajući neku seriju', kaže Verna.
Strah od spoilera vidljiv je i u odnosu preferencija za maratonskim gledanjem drama i komedija. Zbog češćih zapleta, a time i veće mogućnosti za spoilanjem, gledatelji znatno više preferiraju maratonski odgledati drame nego komedije.
No iako su mogućnost kontroliranja osobnog iskustva gledanja mlađi naraštaji objeručke prigrlili, primjetni su i neki nedostaci ovakvog načina gledanja serija. Jedan od njih, posebno prisutan među milenijalcima, osjećaj je krivnje nakon maratonskog gledanja. Gotovo 30 posto ih je priznalo da su pogledali seriju unutar 24 sata od objavljivanja, dok ih je više od polovice to učinilo za manje od tjedan dana. Kako bi dovršili epizodu, velik dio njih uskraćuje si vrijeme spavanja, a više od polovice ispitanih priznaje da ostaju budni cijelu noć kako bi pogledali seriju.
OKREĆU SE MILIJUNI