Redatelj Christopher Nolan čiji je posljednji film 'Oppenheimer' zaradio gotovo milijardu dolara na blagajnama i osvojio sedam Oscara, uključujući one za najbolji film i najboljeg redatelja, otkrio je svog filmskog favorita iz ove godine
Iako nije objavio novi film 2024., o novom filmskom projektu Christophera Nolana već se naveliko piše, a na naslovnice je dospio zbog svoje zvjezdane postave koja uključuje Matta Damona, Toma Hollanda, Zendayu, Anne Hathaway, Lupitu Nyong'o, Roberta Pattinsona i Charlize Theron.
Nolan je od mladosti bio inspiriran radom redatelja kao što su Ridley Scott, Georga Lucas i pokojni velikan Stanley Kubrick, posebno njegovim znanstveno-fantastičnim klasikom '2001.: Odiseja u svemiru'.
Kao svoj omiljeni film iz 2024, slavni redatelj odabrao je hit s kino blagajni u režiji Ridleya Scotta – 'Gladijator 2' u kojem glume Paul Mescal, Pedro Pascal, Connie Nielsen, Denzel Washington...
Redatelj je u Varietyju pohvalio nastavak zbog besprijekorne integracije intimne emocionalne dubine svog prethodnika s ekspanzivnim zahtjevima modernog nastavka, istovremeno pružajući vizualno zadivljujuću, minuciozno postavljenu akciju koja služi temama filma. Nolan se divi sposobnosti Ridleyja Scotta da koristi spektakl, poput morskih pasa u Koloseumu, ne samo da zabavi, već i da otkrije sudioništvo publike u senzacionalizmu, zrcaleći tako današnje kulturne opsjednutosti.
Christopher Nolan detaljno objašnjava zašto je 'Gladijator II' najbolji film u 2024.
'U prvom 'Gladijatoru' Ridleya Scotta, Maximus nas pita: 'Zar vas ne zabavlja?' i suočavamo se s istinom zašto bismo posjetili Koloseum kroz film. Scott zna da nismo tamo radi uvida u rimsku kulturu; tu smo da vidimo vlastite mračne želje na udobnom mjestu. Ali on je previše iskusan redatelj da bismo ga uhvatili kako pravi paralele s našim vremenom. Pušta da svijet 'Gladijatora II' govori sam za sebe, još jednom nam pokazujući tko smo jednostavno nas pozivajući da uživamo u ludoj vožnji. Zašto su morski psi u Koloseumu? Jer ih mi zahtijevamo, a Scott nam ih majstorski daje. Dok otkriva kako se igre koriste za manipulaciju javnim mnijenjem, ne možemo ne vidjeti odraze vlastite javne arene projicirane na pijesku.
Poput najboljih dugo očekivanih nastavaka, 'Gladijator II' mora biti remake i nastavak u jednom, a Scottova genijalnost svjedoči o njegovoj sposobnosti da uravnoteži individualni patos originala s ekspanzionističkim zahtjevima središnje teme nastavka, donoseći bogato iskustvo u kontroliranju tona. Scott podiže ljestvicu režijom akcije – njegova nevjerojatna, iznimno precizna višekamerna režija (toliko različita od originala) majstorski oblikuje akciju u jasne i zadivljujuće sekvence, jednu za drugom. Učinak nije samo zabava, već i poticanje na svijest o temama filma. Malo je filmaša koji su ikada radili na tako neprimjetan način na više razina. U filmovima poput 'Blade Runner', 'Thelma i Louise' i 'Gladijator II', vizualna gustoća Scottove umjetnosti služi kao kontrast njegovoj tematskoj jasnoći.
Unatoč svim svojim uspjesima, Scottov doprinos evoluciji filmskog pripovijedanja nikada nije bio pravilno priznat. Vizualne inovacije koje su on i njegovi kolege donijeli u kino često su bile odbacivane kao površne, ali kritičari tog vremena promašili su poantu, raskošna fotografija i pedantan dizajn unijeli su novu dubinu u vizualni jezik filma, mise-en-scène koja nam je mogla reći kakav osjećaj imaju svjetovi koje prikazuju. To nikada nije bilo tako jasno kao u majstorskom uvodnom kadru 'Gladijatora II', gdje ruka Paula Mescala nježno drži zrno žita ubrano iz ljuljajućeg polja pšenice iz originalnog filma', objasnio je Nolan za Variety svoj izbor filma godine.