KULTNI RIJEČKI GLAZBENIK

Damir Urban o Thompsonu: 'Ima status neuhvatljiv za većinu nas'

03.12.2018 u 16:57

Bionic
Reading

Tradicionalni predbožićni dolazak Damira Urbana i njegove Četvorke u Tvornicu ove je zime izazvao vjerojatno najveći interes do sada pa će ondje održati čak dva koncerta. Uoći tog glazbenog hepeninga komentirao je svoju uspješnu karijeru, glazbenu scenu i šale na račun sebe i Marka Perkovića Thompsona

Godina na izmaku za Damira Urbana bila je važna jer je prešao je pola stoljeća života, proslavio 20 godina od izlaska legendarnog albuma 'Žena dijete', u Lisinskom je ranije ove godine održao i veliki koncert sa Zagrebačkom filharmonijom.

'Kada me netko pita što si želim, odgovorim da želim da mi sve ostane kako je, to mi je najveći uspjeh. Ljudi to ne razumiju, ali kada napraviš situaciju koja ti je dobra, nađeš ljude koji te vole i s kojima se razumiješ, pri čemu i sa svoje strane moraš napraviti neke kompromise, kada pronađeš suradnike s kojima radiš već 20 godina, onda su ti to i najbolji prijatelji. Kada obitelj staviš na noge, izgradiš dobar odnos sa ženom i djecom, pa onda i s publikom, onda ni ne očekuješ da ti bude bolje ili da ti bolje treba, želiš jedino da to traje. Kažu mi da nisam ambiciozan, a ja mislim da je velika ambicija nastojati da to sve tako ostane. Gotovo da ne znam nijednoga svojeg kolegu koji sve to ima', izjavio je Damir Urban za Večernji list.

Osvrnuo se i na svoje šale na račun istodobnih koncerta prošlog ljeta - svog u Koprivnici i Thompsona u Koprivničkim Bregima koje su izazvale brojne komentare.

'Rijetko se tko i inače smije na moje fore! Ali ako se šalim, šalim se isključivo na svoj račun. Ljudi koji idu na naše koncerte to znaju, a i nema većeg gušta nego se zafrkavati na svoj račun. Sasvim sam siguran da je Thompson imao tisuće ljudi na svojem koncertu, možda i tih sedam i pol tisuća koliko neki tvrde. To nam pokazuje da ovaj čas on ima status neuhvatljiv za većinu nas, da ono što mi možda možemo napraviti u velikom gradu, on može napraviti bilo gdje. Budimo realni, u Bregima Thompson napravi koncert, nebitno s koliko, pet, šest ili više tisuća ljudi, ali istina je da je on privukao veći broj ljudi nego što mi privučemo u glavnom gradu Hrvatske. Ima još jedna stvar, svi ti ljudi platili su ulaznicu, a mi smo na trgu svirali bez naplate. Situacija je takva kakva jest, može nam se sviđati ili ne, možemo govoriti o tome kako je to moguće i što nas je do toga dovelo, ali to je ta situacija. Moje je mišljenje da nas je do toga dovelo samo vrijeme u kojem živimo, vrijeme u kojem je filmska industrija pretvorena u trailere, gdje već po izlasku iz kina ne znamo što smo točno gledali, bitno je samo da smo ubili sat i pol jer i kako potrošiti vrijeme postao je problem. Vrijeme koje je puno kompromisa i sulude objektivnosti tipa 'idemo ipak čuti i tu drugu stranu bez obzira na to što ta druga strana lupeta gluposti”, pa tako saslušajmo i stranu koja misli da je zemlja ravna ploča ili da je logor Jasenovac bio igraonica', kaže riječki glazbenik.

Danas, kaže, dobra pjesma ne znači hit, nego samo da je dobra pjesma, koja će možda i loše proći jer se nema gdje vrtjeti, jer se ne uklapa ni u jedan današnji format.

'Danas nije smisao pjesme da natjera čovjeka da se zaustavi i razmisli o njezinoj poruci, nego da bude pozadinska glazba nekoj reklami ili nečemu. Dobra pjesma danas smeta, kao što čovjek koji govori istinu – smeta. Trebaš pjesmu koju možeš prekinuti bilo gdje da se u nju može ubaciti voditelj, a to s, recimo, Beethovenom ne možeš, jer to je cjelovito djelo koje ti ne dopušta da ga prekidaš, moraš ga slušati do kraja. Dobra te pjesma danas pokopa, bolje je da imaš deset glazbenih žvaka, za njih će se naći mjesta. 'Žena dijete', koji je zamišljen kao kontinuirana pjesma, danas bi bio promašaj', ističe Damir Urban.

Koncert Urban & 4 i Zagrebačke filharmonije
  • Koncert Urban & 4 i Zagrebačke filharmonije
  • Bruno Šmleša i Barbara Kolar
  • Ana Stunić
  • Lana Pavić
  • Bruno Šimleša
    +12
Koncert Urban & 4 i Zagrebačke filharmonije Izvor: Cropix / Autor: Zeljko Puhovski / CROPIX