Nova Netflixova serija 'Halston' posvećena je Royu Halstonu Frowicku, svjetski priznatom modnom dizajneru koji je definirao eru Studija 54 i koji je izgorio od droge, loših poslovnih odluka te na kraju AIDS-a. Zanimljive detalje o seriji za Vogue je otkrio kreator serije Ryan Murphy, ali i modni dizajner Tom Ford, svjedok vremena koji hvali autentičnost serije i iskreno progovara o surovosti života vrhunskih modnih dizajnera
Ryanu Murphyju oduvijek je bila interesantna Halstonova priča jer je od vrlo skromnih početaka uspio napraviti nevjerojatne stvari u životu. Obojica potječu iz Indiane, a odrastajući okružen poljima kukuruza i crkvama, Murphy je upijao priče o dvoje ljudi koji su se uspjeli izdići i krenuti u veće i glamuroznije stvari. Jedna je bila glumica Florence Henderson, a drugi je bio modni dizajner Roy Halston Frowick.
Modni dizajner Tom Ford s Halstonom se upoznao još kao dijete listajući bakin W Magazine, pa je s 15 godina bio potpuno svjestan tko je on. Kad se u ljeto 1979. godine preselio u New York, kaže Ford, imao je sreću uhvatiti kraj ere Studija 54. Halstona je sreo nekoliko puta, a jednom je prilikom završio i u njegovoj kući i istog trena shvatio da tako želi živjeti. Tu je kuću i kupio prije nekoliko godina, a još od rada u Gucciju pa do uređenja vlastitih trgovina kopirao je Halstonove sofe, stolice i sve ostalo što je imao priliku vidjeti.
Ford trenutno preuređuje zadnji kat kuće koji će oponašati Halstonov ured i odaje priznanje Murphyju zbog detalja na koje su obratili pažnju u seriji.
'Savršeno ste na setu kopirali Halstonov ured, sve crveno na crveno na crveno na crveno, i ogledalo i ogledalo i ogledalo. Sve to znam izbliza, sofe i sve ostalo', kaže Ford.
Murphy kaže kako su dosta vremena posvetili upravo tome jer je jedna od stvari vezana uz Halstona, ali i Forda, a koja u njemu izaziva divljenje, važnost koju pridodaju okruženju.
'Stvarate svijet, a ljudi su pozvani u taj svijet. Jedna od prvih stvari kojom sam bio opsjednut kad sam ušao u jednu od trgovina koju ste uredili za Guccija bila je ta sposobnost da stvorite atmosferu u kojoj ljudi žele biti. To su detalji, a to je Halston radio', kaže Murphy.
Halstona u seriji glumi Ewan McGregor, a taj izbor u početku nije oduševio modnog dizajnera.
'Moram priznati da sam, kad sam čuo da će ga glumiti Ewan McGregor, pomislio da je to potpuno pogrešan izbor', kaže Ford i dodaje da je glumac jako dobro shvatio cijelu priču te da je nevjerojatno uvjerljiv u svom prikazu Halstona.
Murphy otkriva da je za njih McGregor bio jedini izbor, a sve što mu je rečeno o Halstonu bilo je to da je u svojim mislima imao viziju što želi postati u životu te da se sam stvorio.
'Ewan se doista povezao s Halstonovom boli i vapajem te time koliko mora biti zbunjujuće istovremeno biti umjetnik i poslovni čovjek, ali i drugim stvarima poput toga kolika je moć muze', kaže Murphy i dodaje da su škotskog glumca jedino zbog govora morali više puta upozoravati da njegov lik dolazi iz Indiane.
Ford kaže da mu je sjajna stvar u scenariju bila korištenje muza, jer ne sjeća se da su i najozbiljniji filmovi o modi tako uvjerljivo dočarali njihovu ulogu.
'Stvarno steknete dojam tko je bio Halston, ali i tko su bili ljudi koji su ga okruživali, uključujući Joea Eula i Joela Shumachera. Taj prikaz pratnje i koliko je ona važna Halstonu jako ste dobro snimili', kaže Ford i ističe glumicu Rebeccu Dayan koja svojim prikazom Else Peretti oduzima dah.
Halstonova tragedija, kaže Murphy, bila je u tome što je umro prilično sam, a iako je bio s obitelji, osjećao se nekako prognano, ne samo iz modnog, nego iz cijelog svijeta.
Ford kaže kako današnje generacije teško mogu zamisliti što je AIDS bio u ono vrijeme, jer danas taj problem riješiš tabletom.
Dizajner se prisjeća kako su se on i njegov partner 1980-ih testirali na AIDS. U iščekivanju rezultata partner ga je nazvao i uzbuđen rekao: 'O moj Bože, imam samo rak IV. stadija!' U to vrijeme, kaže Ford, bilo je bolje imati to nego AIDS.
Murphyja je fascinirala nevjerojatna Halstonova kombinacija potpuno kontroliranog okruženja i vrlo kaotične kreativnosti, a Ford bez zadrške otkriva u čemu je problem.
'Pa, droga! Znate li da to još uvijek prožima modnu industriju? Imao sam problem s drogom i alkoholom. Kad sam bio u Gucciju i kad smo zarađivali milijarde dolara godišnje, ljudi su počeli ispunjavati svaku sitnicu koju bih poželio. Na stolu je uvijek bilo kokaina i svi su vam govorili da ste nevjerojatni. Mnogi modni dizajneri to ne prežive', kaže Ford.
Prikaz ovakve vrste gnjeva i osornosti prema ljudima, barem prema njegovom vlastitom iskustvu, u seriji je vrlo točan, kaže Ford i dodaje da je to, naravno, bilo točno i u Halstonovom slučaju.
Murphy kaže da je dosta zanimljivo bilo istraživati tu temu, a smatra da je Halston koristio drogu i seks kao oslobađajuće sredstvo od pritisaka, zbog kreativnog stvaranja i brige zbog laganog gašenja svjetala.
'To smo pokušali dramatizirati. Mnogi kreativni ljudi izgaraju od previše seksa, droge ili alkohola, prevelikog pritiska. Stoga smo htjeli biti oprezni i učiniti taj dio njegovim kreativnim iskustvom. Zbilja me zanimala činjenica da je jedna velika ljubav u njegovom životu bio Victor Hugo (venecuelski umjetnik i asistent Andyja Warhola). Doista je težio romantičnom odnosu, sve dok mu Victor nije dao do znanja da od toga neće biti ništa. Kad se to dogodilo, jednostavno je postao nekontrolirana osoba kojoj je bilo dostupno sve i svašta. Doista se nije uspio izvući iz toga', kaže Murphy, a Ford dodaje kako je nevjerojatno uvjerljiva scena koja to dočarava u seriji.
U toj sceni Halston podiže pogled i na balkonu Studija 54 vidi svog ljubavnika Victora (Gian Franco Rodriguez) s drugim muškarcem, a Ford kaže kako se sjeća tog balkona u Studiju 54, na koji se išlo zbog seksa.
Ryan Murphy razvija ovaj projekt već 25 godina, a to što je napokon ugledao svjetlo dana pripisuje velikim promjenama u televizijskom svijetu, osobito u svijetu streaminga.
'Prije bih pola karijere provodio boreći se sa standardima i praksama na temu 'Zašto to ne mogu pokazati? Zašto to ne mogu učiniti?'. A uvijek se radilo o seksu, nikad o nasilju. Činjenica da nismo imali nijednu pritužbu zbog seksualnosti ili prikaza zlouporabe droga išla je u prilog mom djelu pa smo uspjeli napraviti nešto što je po mom osjećaju ispravno i točno', zaključuje Murphy.