Holivudski filmski studiji lakše dišu, barem po pitanju osmeroznamenkastih iznosa koji su za talentirane glumce i filmske kreativce vjerojatno stvar prošlosti, no zato se streameri suočavaju s ekonomskom realnošću ispisivanja prenapuhanih čekova kojima privlače talentirane glumce i filmaše
Dobro upućeni izvori iz industrije za Hollywood Reporter otkrivaju da promjenjivi model plaća uzrokuje 'zlatnu groznicu' među televizijskim glumcima jer traže ogromne plaće po epizodi. Showrunneri su nagrađivani bonusima za dugovječnost ako zadrže seriju u eteru najmanje dvije godine, a najučinkovitije oružje iskusnih redatelja evidencija je dosadašnjih uspjeha.
Glumci
Za većinu glumačkih zvijezda dani bonusa u vidu postotka od bruto prihoda na kino blagajnama odavno su prošli, no među njima nije i Tom Cruise, jer bi ovim načinom plaćanja na filmu 'Top Gun: Maverick' mogao zaraditi 100 milijuna dolara. Većinu poznatih glumaca, koji ipak nisu u rangu Leonarda DiCaprija, Hollywood plaća u rasponu od dva do četiri milijuna dolara, a novija imena, koja su prepoznali redatelji i studiji, ali ne još i većina javnosti, mogu dobiti između milijun i dva milijuna dolara.
Vrlo tražena Zendaya, doznaje Hollywood Reporter, plaćena je cijelo bogatstvo i za MGM-ov film 'Challengers', redatelja Luce Guadagnina, zaradit će između osam i 10 milijuna dolara. S druge strane njezin kolega i dobro poznato lice Harry Styles navodno je plaćen između pola milijuna i 1,5 milijuna dolara. Manje poznati glumci za nastup u svom prvom igranom filmu mogu očekivati oko 65 tisuća dolara.
Televizijski svijet bilježi seizmičke pomake u honoriranju epizode, pri čemu sad glumci dobivaju iznose kojima su se prije mogli nadati tek nakon ponovnih pregovora. Većina ih traži 40 tisuća dolara po epizodi, a poznate zvijezde mogu dobiti i 250 do 300 tisuća dolara u prvoj godini televizijske serije. Face s holivudske A-liste mogu po epizodi dobiti 500 tisuća dolara, pa čak i više, što objašnjava zlatnu groznicu i migracije velikih filmskih zvijezda na televiziju.
Redatelji
Redatelj koji se uhvati u koštac s prvim studijskim dugometražnim filmom može očekivati naknadu od 450 do 750 tisuća dolara, a bude li uspješan, za drugi film može očekivati od milijun do dva milijuna dolara. Iskusnije redatelje streameri plaćaju između četiri i sedam milijuna dolara, a u filmskim studijima mogu očekivati između 2,5 i pet milijuna dolara. Redatelji sa samog vrha mogu dosegnuti honorare od 20 milijuna dolara, a mali postotak njih još uvijek može računati i na postotak od kinoblagajni.
Scenaristi
Scenaristi koji se tek okušavaju u dugometražnim filmovima mogu zaraditi između 75 i 100 tisuća dolara, oni nešto više etablirani između 150 i 600 tisuća dolara, a među vrhunskim scenaristima ima i onih koji zarađuju od jednog do dva milijuna dolara. Kao i za mnoge druge, postotak s kinoblagajni za scenariste je stvar prošlosti. Iako Netflix scenaristima ne nudi pozadinske ugovore o naknadi koja se isplaćuje nakon što film počne ostvarivati dobit, u ponudi nekih drugih studija i dalje je 'proslavljenih pet posto neto', iako su mali izgledi da će scenarist taj novac i dobiti.
Showrunneri
U svijetu showrunnera naglasak je na pozadinskim ugovorima pa tako Disney koristi Series Bonus Exhibit (SBE), koji obuhvaća dugovječnost, rangiranje i pohvale kritičara. Upućeni kažu da dugovječnost doista donosi zaradu. Preživi li njihova serija završenu prvu sezonu, showrunneri mogu dobiti jedan dolar po bodu. Za drugu sezonu plaća raste na 15.750 dolara za jednosatne serije ili 12.600 dolara za polusatne serije po bodu, pa bi showrunner s 10 bodova za drugu sezonu polusatne serije dobio bonus od 126 tisuća dolara. Do šeste sezone vrijednost boda se penje na 150 do 189 tisuća dolara.
Televizijski scenaristi
Dok razvijaju seriju, scenaristi su plaćeni od 7600 do 12.500 dolara tjedno, a ako krene u produkciju, tjedne isplate uračunate su u naknade koje ostvaruju po epizodi. Naknade se kreću od četiri tisuće dolara tjedno za početnu razinu scenarista, oni iskusniji mogu očekivati od 15 do 22 tisuće po epizodi, a oni na najvišim razinama od 40 do 75 tisuća dolara po epizodi.
Televizijski redatelji
Većina redatelja se za pilot-epizodu vodi ljestvicom Udruženja američkih redatelja, ali oni iskusni i traženiji mogu zaraditi od 250 do 500 tisuća dolara, što bi bilo standardnih 30 do 60 tisuća po epizodi. Naravno, ako redatelj nije potpisan i kao izvršni producent, u kojem slučaju može očekivati još 30 do 50 tisuća po epizodi.
Šefovi studija
Voditelji studija mogu zaraditi čak od osam do 12 milijuna dolara, ako ne i više. Studiji s naslijeđem uvelike se oslanjaju na 'ciljane' bonuse, obično 100 posto osnovne plaće. Poticaji i dionice mogu im donijeti još desetke milijuna dolara, što naravno ovisi o njihovom pečatu i stažu. Predsjednici studijskih filmskih grupa zarađuju oko četiri do pet milijuna dolara bez poticaja i dionica, a oni u specijaliziranijm odjelima poput Focuca i Searchlighta mogu računati na dva do tri milijuna osnovne plaće.
Agenti
Tijekom kampanje #PayUpHollywood prije dvije godine agencije su se hvalile povećanjem plaća pomoćnika i pomoćnog osoblja na 18 ili 20 dolara po satu. Za one koji se izvuku iz pisarnice početne plaće kreću se oko 65 do 75 tisuća dolara, a plaća glavnog partnera može doseći 400 do 600 tisuća dolara. Osnovna plaća Arija Emanuela prošle godine bila je manje od četiri milijuna dolara, s ciljanim bonusom od šest milijuna dolara, a ne treba zanemariti ni 293,7 milijuna dolara u kapitalu, koliko je dobio nakon inicijalne javne ponude tvrtke Endeavour, čiji je generalni direktor.