Višegodišnji eksponencijalni rast Netflixa stigao je na naplatu, a ovaj popularni streaming servis potvrdio je da je sve kulminiralo gubitkom određenog broja korisnika, ali i uzdrmanom cijenom dionica. Sve to prepalo je ostale streaming servise te moraju smisliti način da se sličan scenarij ne odigra i u njihovom slučaju i uzrokuje poslovni krah
Inflacija, rat u Ukrajini, povećanje cijene pretplate, sve više konkurencije, ali i dijeljenje lozinki među korisnicima uzrokovali su velike probleme Netflixu, a sve to itekako je utjecalo na ostale streaming servise, pa sada moraju pronaći način da ista sudbina ne zadesi i njih. Ostali streaming servisi sada će dobro razmisliti koliko će novca ulagati, a dobro će odvagnuti i gdje će ga uložiti.
Povratka nakon svega nema, a ponajviše iz razloga jer potrošači su ti koji su glavni, a oni vole praktičnost, izbor kao i kvalitetu koju streaming pruža njihovom iskustvu gledanja TV-a.
No kako bi održali na nivou uslugu koju pružaju, morat će sve više prihvaćati neke druge modele i metode prihoda kako bi opstali. Morat će se tako ugledati i na one metode kojima su se i više nego uspješno desetljećima koristili u tradicionalnom televizijskom biznisu, kao što je oglašavanje i prodaja programa drugim televizijskim i kabelskim mrežama i to nakon što se isti pokrenu na nekom streaming servisu.
Kako je rekao jedan stručnjak u tom području, ono čemu sada svjedočimo je svojevrsna prekretnica za sve platforme koji će morati shvatiti da će ukoliko samo nastave pridobivati nove korisnike, trošenjem novca na originalni sadržaj, na kraju ostati bez ičega, piše LA Times.
Inače, rast streaming servisa na tržištu ima i visoku cijenu, koja dolazi uz njega. Tako je primjerice samo Netflix ove godine potrošio 18 milijardi dolara i to samo na sadržaj, zbog čega je visoko postavio ljestvicu za konkurenciju, dok je Walt Disney Co. odlučio izdvojiti 11 milijardi dolara za streaming sadržaje, što je dio njihovog ukupnog budžeta od 26 milijardi dolara za TV i filmsku produkciju.
Ovaj Netflixov pad iskoristila je njegova konkurencija, pa su i oni povećali potrošnju, što je tako rezultiralo povećanjem što pretplatnika, što zarade. Naravno, svako smanjenje troškova programa nosi sa sobom rizik da konkurencija neće napraviti isto i odustati, već da će, dapače, ubaciti u višu brzinu i uložiti još više.
Ipak, postoje i neke granice preko kojih ni najveći streaming servisi neće preći, pa je tako Warner Bros. Discovery samo nekoliko dana nakon što je preuzeo vlasništvo nad mrežom ugasio CNN-ov streaming servis, jer jednostavno nisu željeli u svojim knjigama stotine milijuna novih i bespotrebnih troškova.
Istodobno, konkurenti se nadaju da će pad pretplatnika, a posljedično time i prihoda Netflixa natjerati taj streaming servis da preispita svoje načine potrošnje, što će donijeti olakšanje ostatku industrije. Netflix je već počeo s rezanjem troškova, gašenjem projekata, a hoće li to u konačnici rezultirati ‘vraćanjem na staru stazu’, tek ćemo vidjeti. Iako neki analitičari vjeruju kako cijene pretplate neće pasti, već će nastaviti svoj rast, tvrtke već traže alternativne izvore prihoda kako bi osigurale da povećanje pretplate ne bude jedini put ka rastu.
Netflix je svoje korisnike navikao da sve serije, filmove i ostale emisije gledaju bez ikakvih reklama, no neka su istraživanja pokazala kako bi oni možda bili spremni i pogledati koji oglas u zamjenu niže cijene pretplate. A upravo je cijena, u većini slučajeva razlog zašto korisnici otkazuju uslugu streaminga.
Peacock, HBO Max i Paramount+ već su uveli neke verzije svojih usluga koje podržavaju reklame, a slične planove najavio je i Disney+.
Plasmani proizvoda već su se infiltrirali u emisije streaming servisa, a kako je već pokazala i Amazonova prezentacija, oglašivači mogu digitalno ubaciti svoju robu u već postojeće programe. Uz sve to očekuje se i da Netflix, ali i ostali servisi, počnu prodavati svoje proizvode kabelskim i televizijskim kućama, a ne da ih drže zatvorenima isključivo za svoje pretplatnike.
Streaming servisi mogli bi odustati od prakse da odjednom izbace cijelu sezonu neke serije već bi mogli poput recimo HBO Maxa objavljivati jednu epizodu tjedno, kako su to desetljećima radili na tradicionalnoj televiziji. To bi itekako moglo rezultirati time da se poveća publika, ali da ih se i dulje zadrži.
Mlađi i tehnološki napredniji potrošači skloniji su brzom otkazivanju pretplate nakon što odgledaju svoju omiljenu seriju, da bi se potom pridružili konkurentskoj usluzi, stoga treba pronaći način da se i njih zadrži. Sve više pojedini streaming servisi razmišljaju o udruživanjima i partnerskim spajanjima, stoga se već u ovoj godini u SAD-u očekuje predstavljanje novog koncepta koji bi radio kao nova verzija paketa koje su svojedobno nudile kabelske televizije, a koje će preuzeti streaming servisi.