AH, TA PROPAGANDA

Poznate face u TV reklamama

13.11.2011 u 11:45

Bionic
Reading

Prema istraživanjima marketinških stručnjaka, danas je malo tko u 'prodavanju' proizvoda toliko uspješan kao holivudski glumci. Imaju prepoznatljiva lica, a publici je odmah jasno kakve vrijednosti zastupaju i što poručuju o nekom proizvodu. Do prije petnaestak godina bilo je nemoguće zamisliti bilo koje veliko glumačko ime u reklami za neki proizvod. Nije bila stvar novca, jer su im zasigurno bili ponuđeni pozamašni honorari, već imena i ponosa. Pojavljivanje u reklamnim kampanjama smatralo se sigurnim krajem ozbiljne glumačke karijere. Međutim, do danas se percepcija promijenila, a velike face Hollywooda na zalasku karijere ne trebaju trčati u Japan trbuhom za kruhom kako bi snimile u 'tajnosti' poneki reklamni uradak. Prisjetimo se nekih reklama koje su obilježile face glumačkog svijeta

Kim Basinger za Peugeot 406

Jedan od najvećih seks simbola osamdesetih i devedesetih godina prošlog stoljeća zasigurno je bila glumica Kim Basinger. Pamtimo je po ulogama u Batmanu, Devet i pola tjedana L. A. povjerljivo. Na vrhuncu svoje popularnosti mnogim muškarcima diljem svijeta golicala je maštu, a svoj seksipil iskoristila je u reklami za poznatu francusku autokuću Peugeot kako bi promovirala novi model 406. Eto kako su to lijepo smislili francuski marketinški stručnjaci, koju poručuju da niste faca ako je Kim prespavala kod vas, već ako imate novu 406-icu.





Nicole Kidman za Chanel

Kada se raspao brak Nicole Kidman i Toma Cruisea, holivudskog zlatnog para devedesetih, svjetski mediji najavljivali su propast ljepše polovice. No draga Nicole svima je dokazala da se predati neće baš lako. Zasjala je u ulozi Virgine Wolf Satima, a svjetsku scenu oborila je s nogu u hvaljenoj pjevno-plesnoj bajci Moulin Rouge.

Nakon filma postaje zaštitno lice parfema Chanel No. 5, a propagandnu kampanju za poznati miris započinje s glumcem Rodrigom Santorom. U prvoj reklami scenarij se referira na tematiku 'Moulina Rougea', a režirao ju je Baz Luhrmann čiji potpis stoji i iza samog filma. U samo tri minute poznata glumica je zaradila 12 milijuna dolara. Što reći nego - dobar poslovni potez, a zaslužila je i mjesto u Guinnessovoj knjizi rekorda kao najbolje plaćena glumica po minuti.





Robert DeNiro za American Express

Kada imate kombinaciju legendarnog redatelja Martina Scorsesea, jedne od najboljih fotografkinja današnjice Annie Leibovitz, najpoznatijeg kompozitora filmskog svijeta Philipa Glassa i slavnog glumca Roberta DeNiroa, možete biti sigurni da će vam reklama uspjeti. Upravo se za taj četverac odlučio American Express i dobio malo remek-djelo propagandnog karaktera.

Reklama je snimana na lokacijama New Yorka, Los Angelesa, Floride i Havaja u vrlo intimnom narativnom izričaju. Prelijepi kadrovi nižu se kao iz puške ispaljeni, jedan za drugim, a melankoličan glas glumca priča o svom gradu. Iza cijele reklamne kampanje stoji priča o Tribeca Film Festivalu koji se održava u New Yorku, čije osnivač je DeNiro, a glavni sponzor American Express. Eto ujedinili se velikani, a mi dobili citat: 'Moj život. Moja kartica.'





George Clooney za Martini

Polako preko uloga u TV sapunicama i suradnje s eminentnim redateljima današnjice, dospio je i do redateljskog debija. No kao pravi biznismen, Clooney nije zaboravio ni reklame. Svoju glumačku karijeru započeo je u reklamnim spotovima, a svoju kasniju slavu je iskoristio za velike honorare koji su mu stizali od poznatih svjetskih brendova.

Iako se pojavljivao u mnogo reklama, za ovu temu izdvojili smo njegov angažman za Martini čije je zaštitno lice od 2004. godine. U prvim serijalima Georgeu su prilijepljeni brkovi ala Clark Gable, a sve što želi je popiti svoju čašu Martinija. Iako je po izboru mnogih žena najzgodniji glumac na planetu već preko jednog desetljeća, u ovim reklamama ne pokazuju ni trunku zanimanja za njega. Prisjetimo se Clooneyjevih muka u crno-bijeloj reklami:




Julia Roberts za Lavazzu

Drago lice romantičnih komedija i drama, Julia Roberts donedavno je bila jedna od najbolje plaćenih glumica. Isto tako je i drago lice reklamnih spotova što je dokazala i prošle godine pojavivši se u reklami za poznatu talijansku kavu Lavazzu.

Obučena kao Botticellijeva Venera pozira slikaru, a poznati talijanski televizijski voditelji Paolo Bonolis i Luca Laurenti pronalaze rješenje za njezin smiješak na kojem slikar inzistira. Naravno, gutljaj kave Lavazza upravo je ono što joj treba.

U 45 sekundi poznata glumica ne izgovara ni riječ, a za taj angažman 'zgodna žena' nagrađena je s milijun dolara. Prisjetimo se i činjenice da je upravo Julia Roberts bila prva žena koja je za film dobila honorar od 20 milijuna dolara, a ovaj milijunski osmijeh zasigurno joj je dobro došao.





Jennifer Aniston i Brad Pitt za Heineken

Tadašnji zlatni glumački par punio je novinske stupce na svakodnevnoj bazi. Bili su popularni u svim sferama, tako je došao i red na malo zarade i od reklama. Zajedno su se prihvatili posla za poznato nizozemsko pivo Heineken. Brad je već imao podosta iskustva s reklamama jer je svoju karijeru započeo upravo u tom sektoru, no Jennifer je to bio prvi izlet u reklamne vode.

Kada se 2005. pojavila reklama s Jennifer Aniston za nizozemsko pivo Heineken u glavnoj ulozi, iz nekog je razloga bila zabranjena. Nagađa se da je razlog tome nezakonito korištenje pjesme The Turtlesa 'So Happy Together'. Reklama je, doduše, prikazana u Nizozemskoj, Singapuru, Australiji i mnogim drugim zemljama, a Amerikancima je bila dostupna isključivo preko interneta. Vjerojatniji je scenarij da je Aniston ugovorila da se oglas emitira isključivo u stranim zemljama, kao što zvijezde često čine zbog popularizacije izvan američkih granica.

Nedugo nakon što je miljenica Amerike ostala bez omiljenog piva u reklamnom spotu, u idućem nastavku zamijenio ju je tadašnji muž Brad Pitt koji i pod cijenu napada paparazza kulerski dolazi do Heinekena.




James Franco za Gucci

On nije samo glumac. On je slikar, pisac, redatelj, komičar, producent i performer inspiriran likom i djelom Marine Abramović. Mladi glumac već je tada osvojio mnoga srca žena diljem svijeta. U homoseksualnim krugovima primljen objeručke zbog izbora uloga u filmovima s gay tematikom, od kojih dakako moramo izdvojiti Milk u kojem glumi veliku ljubav Seana Penna. No shvatio je da lova leži i u reklamama, ali se neće baš za bilo koju firmu 'prodati'. Njegov izbor pao je na Gucci te postaje zaštitno lice za parfema Gucci by Gucci.

Mladi seksi glumac u crnom odijelu, crno bijela snimka, 'Slave to Love' Bryana Ferryja u suvremenoj obradi Rosin Murphy. Samo jedna riječ dovoljna je za opisati cijeli ugođaj - elegantno, baš kao Gucci.





Pierce Brosnan za Spar

On je rekorder svih glumaca u sferi reklamne industrije. Bilo ga je u propagandnim materijalima od računala pa sve do kozmetike. Okušao se u bondovskoj ulozi prije no što je zaista postao filmski Bond, reklamirajući Coca Colu davne 1987. godine.

Ono što nas je zaintrigiralo jest nedavno pojavljivanje poznatog glumca u televizijskoj reklami za austrijski trgovački lanac Spar u kojem reklamira Premiumproizvode trgovine u kojoj su uključene razne namirnice od tjestenine do čokolade. Je li recesija zakucala na glumčeva vrata? Šalu na stranu, zasigurno je bolje od Onura i Šeherezade u Todorićevoj maniri. Ako još niste uhvatili hrvatsko izdanje na nekim od naših programa, pogledajte kako Pierce dobro špreha njemački: