'we live in time'

Svi ga gledaju: Ovaj film izaziva toliko suza i emocija da je postao viralni fenomen

05.11.2024 u 06:19

Bionic
Reading

Rijetko je koji film podigao toliku buru emocija i komentara poput romantične komedije 'We Live in Time', a ona postaje pravi svjetski fenomen i viralni hit

Romantična komedija 'We Live in Time' podigla je ogromnu prašinu na društvenim mrežama. Stotine videa u kojima gledatelji ne kriju suze nakon što su pogledali ovaj film postale su najbolja pozivnica svima željnima romantike i istinskih emocija na malom ekranu.

Florence Pugh i Andrew Garfield glavne su zvijezde novog filmskog hita u kojem se u slučajnom susretu zaljubljuju nadolazeća kulinarska zvijezda i nedavno razvedena žena. Ova ljubav mijenja ih zauvijek, a dirljivu romansu pratimo kroz čitavo desetljeće.

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia, montaža: Neven Bučević

Iskreno ganuće koje su doživjeli gledajući film u kinu mnogi su odlučili prenijeti na društvenim mrežama i tako je nastao novi viralni fenomen.

'We Live in Time' - film o kojem se ne prestaje govoriti

Sve je krenulo od prve objave na ovu temu 19-godišnje kreatorice sadržaja koja je objavila snimku sebe prije gledanja filma, u posve uobičajenom raspoloženju, i poslije - kada nije mogla sakriti koliko ju je dirnula ljubav koju je vidjela na velikom platnu.

Uslijedio je neviđen broj 'plačućih selfija', kojima fanovi jedni za drugima pokazuju emocije što ih je u njima izazvala ova dirljiva priča. Ovakve objave, naravno, nisu novost, a na njih su nas među prvima navikli Justin Bieber i Bella Hadid jer su dijelili, bez imalo cenzure, kako se osjećaju dok su preplavljeni stresom ili u emocionalnoj krizi nakon prekida.

@cameliacgarcia this is what happens when you don't watch the trailer and go in blind @We Live In Time so good tho 🥹 #weliveintime #weliveintimemovie #andrewgarfield #florencepugh #paratii #fypシ ♬ Fine line - Instrumental - Kapa Boy

No novost je u tome što nas ovakav sadržaj jasno upućuje na to da i sami možemo proživjeti slične emocije - gledanjem filma 'We Live in Time'.

Statistika s TikToka otkrila je ponešto o publici: čak 85 posto osoba koje su pogledale film (odnosno objavile video na tu temu) mlađe je od 35 godina, prenosi Deadline.

Lansirani i brendirani paketići maramica

Naravno, nije dugo trebalo čekati da produkcijska kuća koja je snimila film, A24, iskoristi trenutak i izda brendirane paketiće maramica, a one se prodaju na odabranim lokacijama uoči emitiranja hita.

Za sve one koji nisu navikli plakati gledajući filmove ovaj fenomen poprilično je neshvatljiv, no za druge je omiljeni način istraživanja i proživljavanja dubljih emocija. Uz to je posve sigurno - ipak se radi tek o reakciji na fiktivne likove, što je samo po sebi manje preplavljujuće od 'stvarnih' emocija.

'Plakanje je poput tople kupke za dušu. Plakanje uz knjigu ili film posebno je iskustvo jer je riječ o sigurnom okruženju za dodir s vlastitim emocijama. Jasni su početak, sredina i kraj', prenosi riječi Christine Cale (32) New York Times.

Cale dodaje: 'To nije naš život, već tuđi, ali to ne znači da ne možemo izvući vrijedne lekcije ili procesuirati nešto iz vlastitog života.'

Za isti medij je Chris Skurka, asistent profesora medijskih studija na Sveučilištu Pennsylvania State, objasnio da želju za smislenim, introspektivnim, pa čak i turobnim iskustvom tijekom gledanja filma znanstvenici definiraju kao pročišćavajuću ili kao traženje užitka kroz osjećaj ispunjenosti koje nam ono pruža.

Iskustvo koje želimo dijeliti s drugima

Upravo taj pročišćujući osjećaj potiče nas na potrebu za dijeljenjem iskustva s drugima.

'Kada ljudi dožive osjećaj ganuća, žele se povezati s drugima. Možda razgovaraju s prijateljima o tome, ali također osjećaju potrebu proširiti vijest objavom na društvenim mrežama', kaže dr. Skurka.

Jedna kreatorica sadržaja priznala je da ju je film potaknuo da isplače sve potisnute emocije nagomilane dok se njezina majka borila s rakom, a druga tvrdi da je pronašla gušt u potpunoj saživljenosti s radnjom uz koju nije razmišljala ni o čemu u svojem životu, već je samo pustila suze da teku.

'Snimila sam video da pokažem koliko je vrijedilo ispričati ovu priču i koliko je emocija ona izazvala. Društveni mediji često mogu biti ispunjeni glamurom i mislim da je važno vidjeti stvarne ljude kako prolaze kroz svoje osjećaje', ističe tiktokerica Brianna Kearney.

@_catman0 straight blubbering (everyone needs to see this movie) #weliveintime #andrewgarfield #sobbing @Maeve @brie @Mary Cooper @Danielle ♬ original sound - carmone

Na nju se nadovezala Garcia Marxuach, ističući koliko je teško pokazati svoju ranjivost na internetu, posebno kada ne znate do koga će to doprijeti.

Hit na TikToku

'Ali ljudi doista cijene realnost i mogu se povezati sa sirovim emocijama', kaže Marxuach.

Njezin video pregledan je više od dva milijuna puta i preplavljen je komentarima. Neki su se žalili da nisu iskusili pročišćenje kakvo su vidjeli kod nje, ali mnogi su joj rekli da se osjećaju slično kao ona.

'Uplakani selfiji' sve su popularniji među mlađim ljudima, rekla je dr. Kathryn Coduto za New York Times.

'We Live in Time' Izvor: Profimedia / Autor: Film4 Productions - Album / Album / Profimedia

'Za starije je generacije javno plakanje pomalo čudno i ne ispunjava očekivanja o tome kako se predstavljamo i kako želimo da nas vide', rekla je dr. Coduto.

Nasuprot tome, dodala je, ljudi u kasnim tinejdžerskim i 20-im godinama proveli su godine tijekom pandemije pohađajući nastavu putem videopoziva. A njihove preferirane platforme društvenih medija, poput TikToka i Instagrama, temelje se na videu ili slikama, a ne na tekstu ili memeovima kao na Facebooku.

Drugačiji način proživljavanja emocija

'Kada kreirate i objavite video, imate priliku pregledati ga i ponovno pogledati.'

Poput autoportreta ili zapisa u dnevniku, objave na TikToku i Instagramu postale su živopisan prikaz emocionalnog stanja zamrznutog u vremenu te mogu imati terapijski učinak podsjećajući nas kroz što smo sve sposobni proći.

'Ljudi objavljuju nešto za određenu publiku, ali i za sebe. To im pomaže shvatiti tko su i kako žele da ih druge vide', zaključuje dr. Coduto.