Mlada Riječanka iznimnog vokala i neuobičajeno jednostavne te upečatljive scenske pojave novom pjesmom, zanimljivom obradom evergrina Drage Diklića 'Još samo večeras' prekinula je svoju četverogodišnju diskografsku stanku, a najavljuje još kvalitetnih uradaka. Za tportal je govorila o svom glazbenom izričaju, usporedbama s Lanom del Ray, otkrila tko joj pomaže oko stajlinga i kako je doživjela vrijeme pandemije
Tina Vukov se pojavila na sceni kad joj je bilo samo 16 godina, kada su svi kritičari i publika hvalili njezin glas i talent. Tijekom desetogodišnje karijere među ostalim je imala sreću raditi s Arsenom Dedićem, glazbenom legendom koji joj je jednom prilikom ponudio suradnju. Dosadašnjih godina bila je glazbeno aktivna i nastupala na festivalu Šibenske šansone te pomno odabranim događajima (poput božićnog koncerta u katedrali svetog Vida u Rijeci ili gostovanja na riječkom koncertu Damira Kedže te raznih događanja).
Pisalo se o njezinoj vezi s poduzetnikom Lukom Rajićem, kasnije i s makedonskim glazbenikom Bojanom Aleksovskim, no Tina se, kaže, odavno prestala opterećivati zanimanjem za njezin privatni život. Osim po samozatajnosti i osebujnom vokalu, po mnogo čemu se razlikuje od ostalih pjevačica jer ne igra na kartu sveprisutnog isticanja seksepila i nije pretjerano aktivna na društvenim mrežama. Tek ponekad zna objaviti video u kojemu pjeva 'za svoju dušu'. Najavljuje album klasika, kojem se nada u proljeće.
Novom pjesmom, tj. obradom pjesme Drage Diklića 'Još samo večeras' odlučili ste prekinuti četverogodišnju stanku - zašto baš ova pjesma?
Pjesma je nastala kao rezultat suradnje sa Zvonimirom Dusperom, a koji me potaknuo da se ohrabrim napraviti nešto što istinski volim, bez kalkulacija. Odabrala sam nekoliko svojih omiljenih starih hrvatskih klasika, a 'Još samo večeras' nametnula se kao prvi singl zato što ugođajem paše uz ovo predblagdansko doba. U planu je cijeli album obrada klasika, očekujemo ga u proljeće.
Koliko ste pratili domaću i svjetsku scenu u te četiri godine i postoji li netko koga biste izdvojili?
Na svjetskoj sceni definitivno Billie Eilish iako je njezino ime sad sveprisutno i 'stara vijest'. Čula sam je 2018. prvi put i zaljubila se u klasične melodije upakirane u moderne aranžmane. Mislim da je ta autentičnost nešto što se već dugo nije dogodilo. Od domaćih izvođača jako mi se sviđa ono što radi Lu Jakelić, vrlo je svestrana i multitalentirana.
Vaš vokalni izričaj dosta se uspoređivao s onim Lane del Ray - smatrate li da ima sličnosti?
Mislim da je više stvar u pjesmama koje su bile slične njezinom stilu, tipa '666' ili 'Na rubu'. U to vrijeme dosta sam slušala Lanu i slične izvođače pa su i pjesme bile inspirirane njima, ali vokalno smo ipak prilično različite.
Već na početku vaše glazbene karijere zaredala su se brojna priznanja za najbolju debitanticu - dobili ste Porina za najbolju vokalnu izvedbu. Koliko su takve nagrade pomogle ili su vas obavezivale da svaki idući put date još više od sebe?
Rekla bih da i jedno i drugo. Bila sam, naravno, sretna zbog priznanja, ali podsvjesno sam osjećala pritisak kao da je svaka stvar koju radim od ultimativne važnosti. Trebalo mi je puno vremena da se opustim i počnem bodriti sebe.
Kako biste opisali svoj stil glazbe?
Većinom pop, bilo da naginje klasičnom ili alternativnom, kao u slučaju prethodnih pjesama. No odrasla sam na r'n'b glazbi, popularnoj u vrijeme mog odrastanja, tako da uvijek imam tu podlogu u interpretaciji.
Koliko ste otvoreni za glazbene eksperimente? Želite li se možda jednog dana oprobati i u nekom drugom žanru?
Žanrovi su danas dosta pomiješani, granice su manje očite. Sve što je mainstream nekako nalikuje na pop. Uvijek sam otvorena za sve ono u čemu se pronalazim, bitno mi je da je dobro.
Surađivali ste s Arsenom Dedićem i to je zaista bilo veliko priznanje za vas kao mladu glazbenicu. Kako je bilo snimati uz takvu veličinu?
Za mene je Arsen jedan od najvećih glazbenika u našoj povijesti, a njegova se glazba nimalo ne razlikuje od najljepših svjetskih klasika onog doba. U to vrijeme bila sam još jako mlada pa nisam bila toliko svjesna njegove veličine i vjerojatno je to pomoglo da ga doživim kao čovjeka, a ne glazbenu ikonu koja je bila u našim udžbenicima. Uvijek je bilo zanimljivo u njegovu društvu, bio je pun zabavnih i pametnih dosjetki i podržavao me na svakom koraku.
Spomenuli ste Zvonimira Duspera - kako je došlo do suradnje s njim?
Zapravo isto vrlo rano, prvi put snimala sam u njegovu studiju negdje sa 17 godina. Svidio mi se njegov pristup glazbi i zvuk koji uvijek miješa alternativno s klasičnim. Surađivali smo na mojim zadnjim pjesmama prije stanke, a u neobaveznom razgovoru početkom ove godine predložio mi je da napravim album pjesama za koje zna da ih obožavam jer me puno puta čuo kako ih pjevam u raznim prilikama. Imali smo iste ideje oko toga kako bi one trebale zvučati i mislim da smo postigli željeni rezultat.
Koliko vam je važno da javnost pozitivno reagira na vaš rad?
Naravno da volim dobiti pozitivne komentare, svima je to svojevrsno priznanje za rad, ali pri stvaranju ne razmišljam previše o tome kako će reagirati javnost. Najbitnije mi je da sam zadovoljna i da sam postigla ono što sam htjela. Negativnih komentara uvijek će biti i to je skroz ok, ne možemo svima ugoditi.
Što god radili, vidi se da vam je bitan i stajling, kako na nastupima, tako i prilikom snimanja spotova. Radite li sama na njemu ili vam netko pomaže?
Moram priznati da bih se trebala više posvetiti stajlingu, njega uvijek ostavljam za zadnji tren. Za ovaj spot sam se ipak unaprijed pripremila jer sam htjela dočarati stil tog doba pa sam uživala u glamuroznim haljinama i retro rukavicama koje imam u ormaru, a nikad ih nemam priliku nositi. Stajling odabirem uglavnom sama i u konzultaciji s mamom, ona više pažnje polaže na detalje nego ja.
Vrte li se kod vas više provjereni autori ili volite poslušati i nešto sasvim novo i možda još nepoznato? Koliko istražujete ono što rade drugi?
Slušam zaista sve i svašta, imam playliste raznih žanrova i raspoloženja, klasike, balada, hip hopa, folk akustike, filmske glazbe, a posebno volim stare snimke s početka stoljeća. Uvijek mi je fascinantno otkriti nešto prekrasno a skriveno. No rijetko kad istražujem sama, većinom čujem nešto što mi se svidi i onda tek idem istraživati.
Koja su top tri koncerta na kojima ste bili? I top tri želje za koncerte na kojima još niste bili, a htjeli biste?
Ennio Morricone, Keith Jarrett, Rihanna. Velika mi je želja poslušati Shirley Bassey uživo, nadam se da će biti neka prilika, a voljela bih poslušati i Diamandu Galas i Joan Baez.
Kako ste doživjeli ovo vrijeme korone, je l' vas ona izbacila iz uobičajene rutine?
Zapravo i nije toliko, ja sam navikla na neki mir, ali ovaj drugi val teže mi pada nego prvi, nedostaju mi nastupi. Ipak, nadam se da će se dolaskom proljeća i ljeta situacija smiriti i da će se glazba aktivirati.
Što mislite, kako će izgledati glazbeni svijet nakon što prođe pandemija?
Zaista ne mogu to prognozirati, ali mislim da će glazba uvijek naći svoj put.
Ljute li vas napisi o privatnom životu?
Više se ne zamaram time.
Kako izgledaju vaši savršeni trenutci odmora?
Netlix&chill je uvijek dobra opcija, odlazak u prirodu za lijepog vremena, upijanje sunca na nekoj plaži... Ovisno o raspoloženju.