TV KRITIKA ZRINKE PAVLIĆ

Trećeligaška zabava uz Škoru i Blaće

23.09.2014 u 08:41

Bionic
Reading

Nova zabavnoglazbena emisija RTL televizije i Lutrije Hrvatske - 'Uhvati Bingo ritam' klasični je jeftini konfekcijski zabavni show s primitivnim i nesmiješnim forama, pitalicama i zezalicama. Osim što vjerojatno uopće nije jeftin

Možda zvuči pesimistično, ali tako će to, čini se, odsad biti s domaćim (a ruku na srce, ni u strane ne polažem previše nade) zabavnoglazbenim televizijskim emisijama. Sveti spozor uvidio je da ljudi na pojavu klasičnih reklama bježe u skloništa, pa širi područje 'borbe' na takozvani product placement, u nemalom broju slučajeva - emisije koje kao nude neki sadržaj, a zapravo su samo okrenute tome da se ljudima po nekoj (povoljnoj) cijeni uvalja neki proizvod i usluga. Hrvatska lutrija i njezin Bingo to već rade godinama - prvo smo imali onaj ultratrash show na HTV-u, a sada ih eto na RTL-u. Valjda su - donekle ispravno - zaključili da HTV-ovci sa svojim pristupu čak i jeftinjon zabavi imaju pristup iz doba Austrougarske monarhije (uz jednaku dozu opuštenosti i lepršavosti), pa su se obreli na RTL-u, komercijalcima s više para, grandioznim preuređenjima studija Jadran filma i voljom da se barem pretvaraju kako se zabavljaju dok bingaju

Cijela je stvar, dakle, već u startu tiha jeza koja ni po definiciji ne može biti ništa što bi čovjek iole zahtjevnijeg ukusa mogao voljeti. Zahtjevniji ukus, naime, obično znači i minimalno aktiviranje mozga mimo hladnoga pogona dok gledaš televiziju, a i najčešće te sprječava u tome da igraš Bingo, premda nije aksiom. Još veći problem nastaje u trenutku kada RTL u svoju koncepciju superzabave i lepršave atmosfere za takvu emisiju uključuje vječitog 'asa' domaće zabavne produkcije - Miroslava Škoru. Miroslav Škoro lik je koji me posebno iritira, kao i njegov ustrajni opstanak u medijskom prostoru. Imao je već sto emisija vrlo sličnog revijalnog tona kao što je sada 'Uhvati Bingo ritam' na RTL-u, u svakoj bi pokazivao neke naznake mozga koji mu se evidentno ne da koristiti za više od najprimitivnijih blentavoća koje se samo u trećem osnovne mogu nazvati duhovitostima, u svakoj bi pokazivao izuzetnu sklonost ljubovanju sa sponzorima (sjetimo se samo Konzumove dominacije u onim gradovima, državama i vrag bi više znao kojim selima) i u svakoj bi forsirao svoju viziju onoga što smatra kvalitetnom domaćom zabavnom glazbom, a što je bez iznimke uvijek ono što se najlakše protura širokoj publici jer joj je već mozak ispran opetovanim sviranjem tih hitova na radiju u zadnjih dvadeset do trideset godina.

'Uhvati Bingo ritam' TOČNO je takva emisija. Da je moram opisati nekome tko je relativno dobro upućen u recentniju povijest hrvatskih televizijskih podviga, nazvala bih je križancem Škorine emisije 'Pjevaj moju pjesmu', TV Bingo showa s HTV-a i simptoma moždanog udara. Jučer emitirana prva epizoda, prikazana uživo iz tog veličanstvenog studija Jadran filma bila je apsolutno jednako kvalitetna i zabavna kao što su bile i sve emisije 'TV Bingo showa', samo što su Antonija Blaće i Škoro malo više hihotali negoli HTV-ovci te manje odaju dojam da im se metla zaglavila negdje između L4 i L5 (kralješci u najdonjem dijelu kičme). Ako vam se išta u toj emisiji čini novim i svježim, pozdravljam vas u ime svih naroda i narodnosti planeta Zemlje i nadam se da ste iz daleke galaksije Čunga Lunga ovamo došli u miru.

Retardirane igrice kakve je Škoro isfuravao u svemu što je ikada radio, od onih grad-država emisija preko čavoglavskih fešta do ovog lutrijarenja mogu biti zabavne možda samo u onom zlokobnom smislu, u kojem zblešeno buljite u televizor i ne možete vjerovati da je Antonija Blaće upravo kao jedan od zadataka u na-na-na-na-naaaa stilu izvela jednu od festivalskih uspješnica iz pretrpanog silosa s domaćom kuruzom, ili pak u onome kada se lupite dlanom po čelu jer shvatite kako i u vašoj, kao valjda i u cijeloj nacionalnoj kolektivnoj svijesti boravi memoriran nastavak stiha: "Čini mi se da bih i ja dao..."

E, pa, ja bih dala točno ništa za televizijsku inačicu Binga, koja nije ništa drugo doli ukras oko reklame i prodajne kampanje jedne suštinski kockarske usluge, a pritom čak i nije osobito spektakularna ni zabavna. Osim ako su vam zabavni vicevi na razini tri debela Nijemca, glamur iz redova ocvalih zvijezda ugaslog Red Carpeta te zabavnoglazbeni spektakluk nedostojan sajmišnih priredbi. A Škori bi netko mogao već jednom u facu istresti neka svoj humor i zabavljački talent prenese onamo gdje je primjereniji - na pijanke uz pečenog vola sa šefovima sponzorskih kompanija.