UEFINE NAGRADE

Bogatima još u džep, Bordeauxu najviše

18.12.2009 u 12:04

Bionic
Reading

Prema novom istraživanju kompanije MasterCard, službenog sponzora natjecanja, vodeći europski nogometni klubovi zaradili su u prosjeku, svaki, 50 milijuna eura za ulazak u drugu fazu UEFA Lige prvaka

Financijske nagrade dolaze u obliku UEFA-inih participacijskih isplata (prosječno 14 milijuna eura), UEFA-inih nagradnih sredstava, udjela u UEFA-inim komercijalnim prihodima od natjecanja (isplata iz prikupljenih tržišnih fondova prosječno 12 milijuna eura), prodaje ulaznica (prosječno 10 milijuna eura), komercijalnih i marketinških prihoda, uključujući sponzorstva i prodaju robe, hrane i pića (procijenjeno na osam milijuna eura) i povećane grupne vrijednosti (procijenjeno na šest milijuna eura).

Istraživanje, koje je proveo profesor Simon Chadwick, jedan od vodećih svjetskih sportskih poslovnih stručnjaka, ustanovilo je da je najveći dobitnik Bordeaux, koji je zgrnuo 11,5 milijuna eura u nagradnim dobicima od grupne faze natjecanja UEFA-ine Lige prvaka u 2009, plus dodatnih tri milijuna eura za ulazak u drugi krug. Za sve klubove koji su se natjecali u grupnoj fazi natjecanja i nisu se kvalificirali u drugi krug UEFA-ine Lige prvaka je procijenjeno da su prosječno zaradili 32 milijuna eura za svoje sudjelovanje.

Engleska, Italija i Španjolska imale su korist od najvećeg gospodarskog rasta ove kalendarske godine. Engleska, s Manchester Unitedom kao finalistom u 2009. i s četiri tima koja su sudjelovala u grupnoj fazi natjecanja u 2009, imala je korist od 129,5 milijuna eura u nagradnim dobicima za svoje klubove. Klubovi u Italiji, s tri ekipe koje su se kvalificirale u prošlosezonski drugi krug i s četiri tima u ovogodišnjoj grupnoj fazi natjecanja, zaradila je 104 milijuna eura. U istome razdoblju, Španjolski klubovi su generirali 96,9 milijuna eura s prošlogodišnjim podizanjem trofeja od Barcelone i s četiri tima u natjecanju u grupnoj fazi u 2009. godini.

Profesor Chadwick je izjavio: 'Kroz kalendarsku godinu, naše istraživanje ukazuje da je UEFA Liga prvaka europskome gospodarstvu vrijedna koliko i šest milijardi eura, s Engleskom, Italijom i Španjolskom koje uživaju najveći gospodarski rast u posljednjih 12 mjeseci. To znači da je godišnja 'privreda' UEFA Lige prvaka usporediva sa zadnjim finalima FIFA-inog Svjetskog kupa u Njemačkoj.

'Osim što je uzbudljivo događanje za nogometne navijače diljem svijeta, ovo je čini i cijenjenim sponzorskim vlasništvom i bitnim ulagačem u gospodarsko i komercijalno zdravlje Europe. Nekolicina je shvatila da je UEFA prilično značajno povećala nagradne prihode za UEFA Ligu šampiona ove sezone i, izlazeći iz gospodarskog pada, ovo je stvarna korist za klubove.'

UEFA dodjeljuje 3,8 milijuna eura svakome timu koji se kvalificira za UEFA-inu Ligu prvaka, plus 3,3 milijuna eura za sudjelovanje u grupnoj fazi natjecanja (550.000 eura po igri). Pobjeda u grupnoj fazi natjecanja je vrijedila 800.000 eura po igri ili 400.000 eura za ždrijeb. Dostizanje prvog kruga ispadanja je donijelo čisti i trenutni dohodak od tri milijuna eura nagradnog dobitka. Strana koja se kvalificira u drugi krug uz pobjedu u svim svojim utakmicama bi si osigurala 14,9 milijuna eura samo kroz UEFA-ina nagradna sredstva.

UEFA će napraviti dodatne uplate timovima u grupnoj fazi natjecanja ovisno o komercijalnom uspjehu natjecanja, za koje MasterCard izvještaj ukazuje da bi mogli iznositi okvirno 12 milijuna eura po klubu. Istraživanje također ukazuje na to da su prihodi od ulaznica generirali prosječno 8,55 milijuna eura u zaradi u grupnoj fazi natjecanja, s komercijalnim i marketinškim prihodima u iznosu od daljnjih šest milijuna eura u prosjeku, s povećanjem grupnih vrijednosti od prosječno pet milijuna eura na osnovi kvalifikacija za drugi krug.

UEFA-ina nagradna sredstva dodaju 3,3 milijuna eura za svakog četvrtfinalista, četiri milijuna eura za svakog polufinalista, 5,2 milijuna eura za drugoplasirane i devet milijuna eura za pobjednike. Prema istraživanju MasterCarda, strana koja će podići trofej UEFA Lige prvaka u Madridu u svibnju 2010. bi mogla zaraditi do ukupno 31,2 milijuna eura samo u nagradnome dobitku, prije nego li se uključe i značajni dodatni prihodi.

Istraživanje MasterCarda finala UEFA Lige prvaka održanog u Rimu u 2009. ustanovilo je da je to finale s ukupnim nagradnim, komercijalnim i marketinškim prihodima vrijedilo više od 110 milijuna eura za pobjednike, Barcelonu, i barem 65 milijuna eura za drugoplasirani Manchester United – pokazujući da je nagradna dobit manja od polovice ukupnih prihoda.