Brojna nova tehnička pravila za 2014. godinu dovela su do toga da F1 bolidi više nisu na nivou prošlogodišnjih, posebno kad je aerodinamika u pitanju…
Formula 1 krenula je u smjeru usporavanja svojih bolida. Već prethodnih godina postalo je nemoguće srušiti rekorde koje su Schumacher i društvo postavili u razdoblju od 2003. do 2006. godine. No, ove godine bolidi su još znatno sporiji. Kevin Magnussen odvezao je najbrži krug u Jerezu više od pet sekundi sporiji od prošlogodišnjeg Felipea Masse te više od osam sporije od rekorda staze Michaela Schumachera iz 2004. godine.
Takav trend u sportu, za koji su kriva nova tehnička pravila, ne sviđa se ljubiteljima Formule 1, a ni vozači nisu oduševljeni.
'Izgubili smo držanje na stazi, aerodinamički potisak, oko 20 ili 30 posto u odnosu na prošlu godinu, a i gume su nešto tvrđe. To je šteta jer je Formula 1 trenutno malo prespora. Motor je snažan, snage nam ne nedostaje. Ali aerodinamika mora biti bolja, jer Formula 1 mora biti brža u zavojima. Također mi nije jasno zašto gume moraju biti tako konzervativne. Pa valjda možemo barem imati gume koje dobro drže,' mišljenje je Adriana Sutila, a javio se i Fernando Alonso
'Nije isto kao prije, s fizičke strane. Bolid je lakše voziti, sile i brzina su manji u zavojima, ali tu su druge stvari koje treba kontrolirati, više prekidača na volanu. Teže je u brzim zavojima imati kontrolu. Sasvim je drukčije. A što se brzine krugova tiče, kad si na limitu, konačno vrijeme nema emocionalnu vrijednost. Svejedno je zabavno voziti. Znao sam voziti kartinge koji su pola minute sporiji pa sam se svejedno znojio i uživao.'
'Bolid je sporiji nego prošle godine. Ali kad pokušavaš izvlačiti iz njega maksimum i jako se mučiš voziti ga, nemaš osjećaj da je spor,' kaže Felipe Massa
Ipak, vozači se slažu da bi kroz sezonu vremena trebala ići prema dolje te bi se s napretkom svi mogli pustiti tri do četiri sekunde, pa bi se u 2015. godini mogli približiti rezultatima iz prethodnih godina…