Posljednja utrka uoči ljetne pauze, Velika nagrada Mađarske na rasporedu je ove nedjelje. Čeka nas novi obračun vozača Mercedesa, Lewisa Hamiltona i Nice Rosberga, ali i sjećanje na tragično preminulog Julesa Bianchija koje će biti u prvom planu...
Utrka u Mađarskoj dio je kalendara Formule 1 od 1986. godine. Iako se elitno automobilističko natjecanje u posljednjem desetljeću okrenulo velikim tržištima, Hungaroring iz godine u godinu opstaje i niti jedne sezone nije otkazan te ima ugovor do 2022. godine.
Vrućina, lijepe djevojke, teško pretjecanje. Tako je opisao F1 spektakl u Budimpešti Mark Webber prije nekoliko godina. U prošlosti ovdje smo vidjeli nekoliko zanimljivih utrka. U sjećanju nam ostaju prve pobjede u karijeri Jensona Buttona 2006. te Heikkija Kovalainena 2008. godine, kao i krasan nastup Damona Hilla u Arrowsu 1997. koji je završio kvarom u zadnjem krugu te čudesna vožnja i pobjeda Michaela Schumachera s tri ulaska u boks 1998. godine. Prošle sezone gledali smo fantastičnu utrku i pobjedu Daniela Ricciarda u Red Bullu koji je u posljednjim krugovima prešao Hamiltona i Alonsa na stazi.
Kao i na mnogim drugim stazama, Schumacher je na čelu najuspješnijih s četiri pobjede, ali tamo nije sam. Toliko puta slavio je i Lewis Hamilton, koji će ove godine ponovo pokušati skinuti njemačkog velikana s vrha i postati kralj Mađarske. Riječ je o jednoj od omiljenih staza 30-godišnjeg Britanca, uz Montreal i Singapur, na kojoj ga je jako teško pobijediti, posebno sada kada ima šampionski bolid kojim upravlja.
Hungaroring je staza puna izazova, prava vozačka. Dugačka je 4.381km, sastoji se od 14 zavoja, a u prošlosti je najveća nada za pretjecanje bila startno-ciljna ravnina. Nova tehnologija pohranjivanja energije te problematične Pirelli gume mogle bi vozačima ove sezone omogućiti napade i na nekim drugim mjestima.
Prvi zavoj u Budimpešti mjesto je s najviše međusobnih sudara vozača. Prolazi se u drugoj s oko 90km/h, a dobar izlaz nužan je za sljedeći zavoj, jednako oštar, na kojem je bilo pregršt vozačkih pogrešaka u prošlosti te ponešto hrabrih pretjecanja. Slijedi kratka ravnina pa središnji atraktivni kompleks zavoja, u kojem izdvajamo dugi peti koji se prolazi s 150km/h pa slijedi oštro kočenje i zahtjevni dvostruki zavoj.
Nakon ove šikane slijedi niz srednje brzih zavoja na kojima je držanje bolida krucijalno za brzi krug, a zatim desni zavoj broj 12 koji traži oštro kočenje i precizan prolazak s oko 115km/h. Zadnja dva zavoja su iznimno duga i potrebno je savršeno pogoditi putanju kako bi vozač izgubio što manje vremena te izašao na startno-ciljnu ravninu s optimalnom brzinom.
Pirelli vozačima za ovu utrku nudi srednje tvrde i mekane gume. Bit će zanimljivo vidjeti koje će bolje funkcionirati u nedjelju. DRS zone su na startno-ciljnoj ravnini te uoči drugog zavoja, gdje očekujemo i većinu napada te pokoje pretjecanje. Neće ih biti previše. Prognoza vremena najavljuje sunačno, ali nešto ipak ugodnije vrijeme u nedjelju.
Što se favorita tiče, oni su kao i uvijek Lewis Hamilton i Nico Rosberg, dok će Vettel u Ferrariju vrebati iz drugog plana, a McLaren Alonsa i Button konačno na jednoj sporijoj stazi tražiti najbolji rezultat sezone. Svi ti dueli bit će u sjeni smrti Julesa Bianchija koji je nakon devet mjeseci u komi preminuo prošlog vikenda u Nici te postao prvi vozač nakon Ayrtona Senne 1994. godine koji je smrtno stradao od posljedica nesreće na F1 utrci. Minuta šutnje najavljena je za nedjelju, a bit će još mnogo drugih oblika iskazivanja poštovanja.
Subotnje kvalifikacije standarno počinju u 14 sati, kao i nedjeljna utrka. Ne propustiti!