Vozači Formule 1 u 2014. godini
Izvor: Reuters / Autor: REUTERS/Marcelo del Pozo
Vozači Formule 1 u 2014. godini
Izvor: Reuters / Autor: REUTERS/Marcelo del Pozo
Novu F1 sezonu obilježit će i velike promjene u dizajnu bolida, kao i ogromne promjene na pokretnim jedinicama vozila, a tu je i nekoliko novih natjecateljskih pravila, poput kontroverznih dvostrukih bodova na posljednjoj utrci sezone…
Formula 1 ušla je u novu eru. Nakon što je godinama aerodinamika bila ključ uspjeha, ove sezone pokretna jedinica bolida, motor s pripadajućim komponentama, bit će ono najvažnije za osvajanje titule prvaka.
Od 2014. godine F1 bolide pokretat će 1.6-litarski motori s turbopunjačem, ograničeni na 15 tisuća okretaja, kojima je glavni fokus iskorištavanje pohranjene energije bez gubitka brzine i snage. Turbopunjaču je uloga da omogući veći dotok zraka motoru, što omogućuje dotok više goriva, a samim time i više okretnog momenta te veću efikasnost.
Motor se sastoji od šest komponenti. Osim osnovnog dijela i turbopunjača, tu je još i generator kinetičke energije, koja se oslobađa i pohranjuje prilikom kočenja te generator topline, koja se također pretvara u električnu energiju i pohranjuje unutar baterije. Svi se ti mehanizmi kontroliraju pomoću elektronike, s čim je bilo dosta problema tijekom testiranja i bit će i na početku sezone. ERS, sustav korištenja pohranjene energije sličan je zadnjih godina viđenom KERS-u, samo znatno efikasniji. Svaki vozač imat će samo pet motora na raspolaganju tijekom sezone, koji će biti čak 20 km/h brži nego prošle godine.
Druga velika promjena je ograničenje količine goriva na samo 100 kilograma u svakom bolidu, pa će potrošnja goriva biti jedan od glavnih faktora u utrci. Svaki vozač koji ulije više goriva od dopuštenog bit će isključen iz utrke. Minimalna je pak težina bolida 690kg, što ne ide na ruku težim i višim vozačima, ali sljedeće godine bit će ipak povećana za 10kg. Tu je i promjena na 'nosu', koji je iz sigurnosnih razloga nešto niži nego prošle sezone, a svaka je momčad pokušala na svoj način interpretirati ovo pravilo pa imamo mnogo različitih varijanti na stazi.
Što se natjecateljskih pravila tiče, najveća promjena su dvostruki bodovi na posljednjoj utrci sezone, pravilo koje je izazvalo mnogo negodovanja. Svi vozači su izabrali stalne brojeve koje će imati na svojim bolidima do kraja karijere. Vraćen je jedan krug testiranja unutar sezone, brzina vožnje u boksu smanjena na 80km/h, a vozači će za incidente skupljati negativne bodove koji mogu rezultirati suspenzijom.
Kazne će biti oštrije i za momčadi koje budu neoprezno puštale svoje vozače iz boksa, a svi unutar 'pit stop' područja obavezni su nositi kacigu. Vozačima je omogućen set guma više u trećoj rundi kvalifikacija. Novost je i trofej koji će dobiti vozač s najviše pole pozicija.