uoči D-Marin ORC Svjetskog prvenstva

Šime Fantela: Nema boljeg načina za promociju Hrvatske kao nautičke destinacije u svijetu

31.05.2019 u 08:56

Bionic
Reading

Šestodnevna regata D-Marin ORC Svjetskog prvenstva, čiji su domaćini marina D-Marin Mandalina, Jedriličarski klub Val i Grad Šibenik, u svijet će ponovno poslati najljepšu sliku Šibenika, a ovo će natjecanje ujedno biti i najveće koje se ikada održalo u ovome gradu

Poznati hrvatski jedriličar i olimpijac Šime Fantela uoči D-Marin ORC Svjetskog prvenstva govori o važnosti ovog natjecanja za Hrvatsku, trendovima u jedrenju te planovima za budućnost.

Što ovakav tip događanja i natjecanja znači za Hrvatsku na nautičkoj karti svijeta?

D-Marin u suradnji s Jedriličarskim klubom Val zadnjih godina radi vrhunske regate na svjetskoj razini koje okupljaju samu jedriličarsku elitu. U to smo se uvjerili prošlih godina kod organizacije TP eventa, Melges 20 regata u Šibeniku i Zadru, a sad se to nastavlja i ove godine s organizacijom Svjetskog prvenstva u ORC-u. Nakon više od 20 godina, napokon vraćamo vrhunsko jedrenje i vrhunske ekipe u naš akvatorij. Nema boljeg načina za promociju Hrvatske kao nautičke destinacije u svijetu.

Kakav je dojam o Hrvatskoj na jedriličarskoj sceni?

Jedriličari su malo zasićeni stalno istim mjestima za jedrenje po Europi, pa tako kada dođu u Hrvatsku budu oduševljeni klimom, uvjetima za jedrenje, predivnim otocima i pitoresknim mjestima.

Koje svoje natjecanje najviše pamtite?

Olimpijske igre u Riu! :) Na kojima smo osvojili prvo Olimpijsko zlato za Hrvatsku.

Koje su prema Vašem mišljenju trenutno najatraktivnije i najbolje svjetske jedriličarske klase?

Mislim da su trenutno najbolje i najkvalitetnije klase TP52 i foiling katamarani F 50 koji se natječu u SailGP circuitu. Prva zbog najveće koncentracije najboljih i najtrofejnijih svjetskih jedriličara, iznimne kompetitivnosti među ekipama i razine profesionalnosti i posvećenosti. A druga zbog razine tehnologije koja je prisutna pri jedrenju i brzine od otprilike 40-50 čvorova čini ju iznimno atraktivnom.

Koliko su se promijenili trendovi u jedrenju u odnosu na nekada, a s obzirom na nove tehnologije i brodove?

Jedrenje uvijek ide tehnološki naprijed, a America's Cup je natjecanje koje predvodi u novim tehnologijama. Kasnije se to prenosi na druge klase. To je prirodan slijed. Najnovija promjena u svijetu jedrenja su foilovi koji omogućuju jedrilicama da uopće ne dodiruju more pri jedrenju, nego "lebde" iznad mora pri velikim brzinama jer nema usporavanja jedrilice pri dodiru s morem.

Prošle ste godine aktivno sudjelovali kao suradnik za neke od timova u TP52 a ove godine dio ste jednog tima?

Lani sam bio 'weather man' talijansko-argetinske posade 'Azzura' u Šibeniku. Tu sam dobio uvid i iskustvo rada s jednim profesionalnim timom. Dok sam ove godine strateg/helsman na ruskoj jedrilici 'Bronenosec Gazprom' ruskog vlasnika Vladimira Liubomirova. Jako sam zadovoljan projektom koji će mi omogućiti daljnji napredak u znanju kao jedriličaru, što mi je uvijek veliki motiv.

Kako idu pripreme za Tokio 2020?

Pripreme idu odlično! Miho i ja smo s našim timom odradili dosta kvalitetan zimsko-proljetni dio sezone koji završava sljedeći tjedan s finalom svjetskog kupa u Marseillesu. Nakon toga slijedi odlazak u Tokio na mjesec dana gdje ćemo trenirati i natjecati se na vodama Olimpijskih Igara 2020. To nas jako veseli!