Nakon što su ljubitelji automobilizma i kolege strepili za Michaela Schumachera i Julesa Bianchija, sada se u komi zbog ozljeda glave našao još jedan vozač iz F1 povijesti, Justin Wilson. Nažalost, preminuo je u bolnici u ponedjeljak. Je li to sudbina sudionika ovog sporta ili se ovaj put moglo nešto učiniti?
Vozač u komi s teškim ozljedama glave. Iščekujemo novosti iz bolnice. Na društvenim mrežama nižu se poruke potpore od strane kolega i ljubitelja automobilizma. Sve smo to proživjeli nakon nesreće Michaela Schumachera, a ponovilo se i s Julesom Bianchijem. Sudbina je htjela da tim putem krene ove nedjelje i Justin Wilson, koji je nažalost preminuo u ponedjeljak, dan nakon teške nesreće na stazi.
Čvrste poveznice između tri spomenute nesreće nema. Schumi je stradao na skijanju, Bianchi u nezapamćenoj nesreći s traktor dizalicom, dok je Wilsona pogodila krhotina s bolida nakon što se Sage Karam zabio u ogradu na IndyCar utrci u Poconu. Jedino zajedničko trojici stradalih je velika količina nesreće, no i o tome se može raspravljati.
Naime, Schumacher je imao daleko najviše nesreće. Vrhunski vozač s 306 utrka u elitnom automobilističkom natjecanju i pregršt opasnih sudara iz kojih se izvukao da strada na skijanju u društvu sina, to je jednostavno ružna sudbina. Bianchi je druga priča. Stradao je na stazi, pri žutim zastavicama i to se ne bi dogodilo da je na stazu pozvan sigurnosni automobil ili da je sam vozač bolje prilagodio brzinu. A Wilson? Njegova nesreća se definitivno mogla izbjeći da su u krovnoj automobilističkoj organizaciji ozbiljnije shvatili prijetnju koju za vozače predstavlja trenutni dizajn bolida.
Nesreća Justina Wilsona možda nema poveznica sa Schumacherovom i Bianchijevom, osim kad su u pitanju posljedice, ali ima s nekim drugima iz prošlosti. Henry Surtees poginuo je 2009. godine u identičnom incidentu, iste sezone kad je Felipea Massu otpala opruga s Barrichelovog bolida u Budimpešti umalo koštala života. U posljednje vrijeme viđeni su novi slični incidenti. Prošle godine James Hinchcliffe je u Indianapolisu pogođen komadom krilca. Zadobio je potres mozga i jedva izbjegao zabijanje u ogradu.
Oko vozača u Formuli 1 redovito lete otpali komadi Pirellijevih nekvalitetnih guma, kao i u zadnje vrijeme često raspadnuta krilca. Je li zbilja nesreća kad nekog pogode krhotine i nanesu mu teške ozljede ili je sreća kad se to ne dogodi?
Nakon Wilsonove drame FIA će morati razmisliti o dizajnu bolida u kojima se vozači utrkuju. Je li rješenje zatvoriti kokpit ili postoji nešto bolje i praktičnije? To ostavljamo automobilističkim stručnjacima, no jasno je da se nešto mora promijeniti. Do sljedeće sezone treba smisliti rješenje koje će smanjiti opasnost za glavu vozača, najugroženiji dio tijela tijekom utrka. Većina fatalnih ozljeda u posljednjih 20 automobilističkih godina dogodila se upravo zbog izloženosti glave tijekom nesreća i incidenata. Nekako ju treba zaštititi...