I TO SAD ZNAMO

U Bundesligi se nose najskuplji dresovi

19.01.2010 u 12:10

Bionic
Reading

Njemačko gospodarstvo još uvijek je pogođeno krizom. Stečajevi su na dnevnom redu. No, to ne vrijedi za Bundesligu. Što se tiče sponzorskih prihoda, njemačka nogometna liga je na samom europskom vrhu

Za razliku od ostalih europskih nogometnih klubova, njemački se klubovi ove sezone mogu pohvaliti najvećim prihodom od sponzora, ukupno 108,6 milijuna eura. Time vode na ljestvici ispred engleske Premier League i talijanske Serie A. Pogotovo top klubovi se mogu pouzdati u pomoć velikih sponzora. Primjerice, FC Bayern ubire najviše novaca od sponzora T-Homea, od kojeg godišnje dobiva 20 milijuna eura. Unatoč gospodarskoj krizi dres je bio i ostao atraktivna platforma za reklamiranje.

'Skoro svi navijači nekog kluba poznaju njegovog sponzora na dresu. Poznaju dres, znaju što je na njemu. Dres je predmet uz koji se veže mnogo emocija. To znači da sponzori upravo preko njega uspijevaju ispuniti jednu od glavnih zadataka oglašavanja, a to je prenošenje emocija', objašnjava Alexander Krause iz Agencije za istraživanje tržišta Sport und Markt. Zbog svoje medijske zastupljenosti, Bundesliga omogućava odličnu komunikaciju oglašivača s potrošačima.

I manji klubovi poput Bochuma uspijevaju sklopiti odlične sponzorske ugovore, za razliku od europskih kolega. 'Najniži ugovor ove godine iznosi 2,4 milijuna eura. To je u Italiji i Španjolskoj viša srednja klasa, kad vidite koliki su tamo ugovori', kaže Krause.

Razlozi za te razlike su visoke televizijske pristojbe koje se plaćaju u drugim europskim top ligama. Sponzorstva tako padaju u drugi plan. U Engleskoj, primjerice, klub koji se popeo u prvu ligu dobiva više novaca od televizijskih prava od jednog Bayerna u Njemačkoj. Zato su dobri sponzorski ugovori za njemačke klubove od vitalne važnosti. Za bundesligaše su oglašivači više od pukih davatelja novaca, oni su partneri.

'Ako je nama dobro, onda je i njima dobro. Ako je njima loše, onda nas se pita: Kakav vam je to glavni sponzor? Sve je to uzajamno', objašnjava Meinolf Sprink, šef komunikacija u Bayer Leverkusenu. Taj klub u sponzoru TelDaFax-Energyju ima jakog partnera. Energetski operater je od početka suradnje zabilježio rast potrošača sa 20.000 na 600.000. A Alexander Kutz, voditelj marketinga u tvrtki TelDaFax, također ističe: 'Sponzorstvo mora biti i zabavno. To je dio naše filozofije. Rado smo na stadionu i radujemo se kada Bayer pobjeđuje.'

Izgleda da je stvarno zabavno jer je energetski sponzor već produžio ugovor s Leverkusenom. O krizi ni riječi. Bundesliga je uzor što se tiče oglašavanja na dresovima. Što nisu uspjeli na sportskom planu, Nijemci su uspjeli barem na ovom području. Sada su službeno europski prvaci u oglašavanju putem dresova.