Nakon što je Lewis Hamilton preuzeo vodstvo u ukupnom poretku pobjedom u Monzi, u Singapuru ove nedjelje Sebastian Vettel pokušat će mu uzvratiti, a Ferrari je ove sezone pokazao da na sličnim stazama ima izuzetno brz bolid...
Borba za naslov prvaka Formule 1 se zahuktava, a ovog vikenda čeka nas možda i ključna utrka sezone. Nakon dva trijumfa u nizu Lewisa Hamiltona u Singapuru Ferrari mora uzvratiti udarac, jer ako 'srebrne strijele' i na uličnoj stazi izgubi ove nedjelje, teško će se od toga oporaviti u završnici sezone.
Nakon dugog europskog proljeća i ljeta vrijeme je za mini azijsku turneju koja počinje na njezinom jugoistoku, u Singapuru. Riječ je o jednoj od najatraktivnijih utrka sezone, koja se vozi ulicama grada pod reflektorima, a staza Marina Bay u kalendaru je od 2008. godine.
Samo su četiri vozača dosad pobjeđivala u Singapuru. Najuspješniji pod reflektorima Singapura bio je Sebastian Vettel, koji je slavio četiri puta, a dvaput je bio pobjednik Fernando Alonso, kao i Lewis Hamilton, dok je prošle godine ovdje trijumfirao Nico Rosberg.
Riječ je o utrci koja je uvijek puna incidenata i izlazaka sigurnosnog automobila i koja u prošlosti recimo nije ležala velikanu Michaelu Schumacheru, s obzirom da se u dva navrata prilično nespretno zakucao u Sergija Pereza i Jean-Erica Vergnea. Massa je svojedobno pet kilometara dugačku stazu Marina Bay opisao kao 'isti Monako, samo duplo duži i duplo fizički zahtjevniji zbog visoke temperature i vlage'. Vozači napadaju rekordna 23 zavoja, od kojih je prvi možda i najlakši, pa ne očekujemo kaos na samom startu.
U prvom dijelu staze imamo tek nekoliko brzih te zavoja pod pravim kutom koji vozačima ne bi trebali praviti probleme. Zavoj broj 10 je promijenjen i više nije trostruki zbog rubnika koji su bacali vozače u zrak. Sada je to relativno brz lijevi zavoj. Slijedi šikana pa teški zavoj broj 13, koji se prolazi u drugoj brzinom od 80 km/h, na kojem je upravo Massa prethodnih godina izveo neka fantastična pretjecanja.
U završnom dijelu kruga ima pregršt izazova za vozače, dvostrukih i trostrukih zavoja, a najopasniji je uski zavoj broj 18, koji obično izazove izlazak sigurnosnog automobila jer ga redovito netko promaši. Završna dva zavoja posebno su atraktivna i vrlo brza, nakon kojih se s 200km/h izlazi na startno-ciljnu ravninu.
Pirelli je vozačima ponudio najmekše moguće komponente guma, uključujući one ultramekane, i ne očekuje se velik broj ulazaka u boks. DRS zone su dvije, na startno-ciljnoj ravnini i nakon petog zavoja. Vremenska prognoza? Pljuskovi su mogući, ali zasad još nismo imali kišnu noćnu utrku u Singapuru, čega se organizatori posebno boje.
Što se favorita tiče, nakon pobjeda u Monaku i Mađarskoj ove sezone to moraju biti vozači Ferrarija Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen, dok će Lewis Hamilton tražiti priliku za treći trijumf u Singapuru iz drugog plana, a Valtteri Bottas nakon produžetka ugovora s Mercedesom također će imati što za reći. Ne smijemo otpisati ni vozače Red Bulla Daniela Ricciarda i Maxa Verstappena koji su uvijek dobri na ovoj uličnoj stazi i mogli bi se napokon umiješati u normalnoj utrci u borbu za pobjedu.
Subotnje kvalifikacije počinju u 15 sati po hrvatskom vremenu, a nedjeljna utrka u 14 sati. Ne propustiti!