Nakon tragične pogibije Justina Wilsona uzrokovane krhotinom koja ga je pogodila tijekom IndyCar utrke u Poconu, FIA počinje s testiranjem novih verzija zaštićenih kokpita koji bi mogli postati obavezni na bolidima već sljedeće sezone...
Smrt vozača u nesreći koja nije bila ni ružna ni spektakularna ponovo je probudila žestoke rasprave, a natjecatelji su digli svoj glas, jer jasno je da je sigurnost glave upitna u trenutnom dizajnu bolida.
Prema saznanjima uglednog portala magazina Motosport, FIA je odlučila reagirati i sljedeći mjesec bit će održano testiranje novih verzija zaštićenih kokpita koji bi jednom za svagda trebali riješiti problem opasnih krhotina koje su oduzele život Henriju Surteesu 2009. godine i Justinu Wilsonu ovaj tjedan. Također su i druge fatalne nesreće u posljednje vrijeme bile uzrokovane izloženošću glave vozača, poput one Marije de Villote i Julesa Bianchija.
Neće to biti prvo testiranje zatvorenog koncepta i pred stručnjacima je puno posla. Naime, zaštita u obliku kupole borbenih aviona na testiranjima nije davala idealne rezultate, jer su se krhotine od nje odbijale visoko u zrak, što potencijalno može završiti opasnošću za gledatelje.
Tu je i problem izlaska iz bolida u trenutku nesreće te pružanja liječničke pomoći. Pri požaru ili potrebi za hitnom intervencijom oštećena kupola mogla bi usporiti izvlačenje vozača i ugroziti mu život. Treća stvar je sudar u kojem bi jedan bolid završio na drugom i tada bi izvlačenje donjeg vozača na sigurno jako dugo trajalo.
Baš zato FIA je spremna odustati od potpuno zatvorenog kokpita avionskog stila i sprema se testirati poluotvorenu verziju u kojoj bi postojala zaštita s prednje i bočne strane, ali i otvoreni put za izlazak vozača u hitnom slučaju prema gore.
Zasad nije potpuno jasno kako će u praksi izgledati taj koncept, ali po njemu glava više neće viriti kao što je virila dosad, dok će s gornje strane kokpit biti otvoren i krhotina će moći pogoditi vozača samo u nekoj ludoj vertikalnoj varijanti.
To je koncept kojeg će FIA prvog iskušati, a ako ne upali, do početka sljedeće sezone pokušat će se pronaći nešto adekvatnije.
'Moramo ustrajati, čak i ako ne nađemo rješenje koje će u potpunosti zaštititi vozača. No ako poboljša situaciju, to je već dobro. Mora postojati način,' zaključio je direktor F1 utrka Charlie Whiting u intervjuu za britanski Autosport.