Facebook je u drugom tromjesečju ostvario poslovne rezultate koji su u skladu s očekivanjima analitičara, no kako nije objavio procjene daljnjeg poslovanja, ponajviše o tome kako kani povećati prihode od oglašavanja, cijena dionice najpopularnije globalne društvene mreže pala je u četvrtak na rekordno nisku razinu
U svom prvom poslovnom izvješću od kada je postala prva američka kompanija koja je debitirala na tržištu s vrijednošću većom od 100 milijardi dolara, Facebook je izvijestio o rastu prihoda u drugom tromjesečju za 32 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 1,18 milijardi dolara, što je u skladu s očekivanjima analitičara.
No, u tom je tromjesečju Facebook ostvario čisti gubitak od 157 milijuna dolara, ili 8 centa po dionici, zbog skupih troškova naknade štete nastale za inicijalne javne ponude dionica u svibnju, dok je u istom lanjskom razdoblju tvrtka ostvarila dobit od 240 milijuna dolara, ili 11 centi po dionici.
Bez tih troškova naknade štete po dionicama, Facebook je u drugom tromjesečju zaradio 12 centi po dionici, što je u skladu s predviđanjima na Wall Streetu.
No, nije objavio nikakve procjene o poslovanju u tekućem kvartalu i ubuduće, čemu su se neki investitori nadali.
Nakon objave rezultata, cijena dionica Facebooka prvo je lagano porasla, no potom je potonula više od 10 posto, na rekordno niskih 24 dolara, što je za otprilike trećinu manje u odnosu na cijenu od 38 dolara, koliko je iznosila prilikom debija na tržištu u svibnju.
Mark Zuckerberg, 28-godišnji izvršni direktor tvrtke koji je i stvorio Facebook u svojoj studentskoj sobi u Harvardu, kazao je da ohrabruju rezultati nedavno uvedene nove usluge oglašavanja i da Facebook sada ima jasan put za izgradnju jakog poslovanje u području mobilnih usluga.
Facebook je osam godina snažno rastao prije nego što je u svibnju provedena inicijalna ponuda njegovih dionica na tržištu.
Cijena dionice iznosila je u toj ponudi 38 dolara, a od tada je pala za 37 posto, što je ponajviše posljedica dvojbe ulagača vrijedi li ta kompanija doista 50-ak puta više od njezine zarade i može li Facebook zadržati visoke stope rasta, s obzirom na sve veću usmjerenost korisnika na mobilne uređaje.
Broj mjesečnih aktivnih korisnika te društvene mreže dosegnuo je na kraju drugog tromjesečja 955 milijuna, dok je na kraju ožujka iznosio 901 milijun. No, broj aktivnih korisnika mobilnih uređaja raste brže, što pojačava pritisak na poslovni model Facebooka, koji je tek nedavno počeo nuditi ograničene oblike mobilnog oglašavanja.
„Facebook je ostvario očekivane rezultate, no Wall Street traži više i to je razlog padu cijene njegove dionice. Veliko je pitanje kako će kompanija zaraditi na svojih milijardu korisnika. Puno ulagača misli da ne može te korisnike 'pretvoriti' u novac", kaže Michael Matousek, analitičar u tvrtki U.S. Global Investors.
Stopa rasta Facebooka u drugom tromjesečju najsporija je od prvog kvartala prošle godine, kada je kompanija počela objavljivati te informacije.
Posljednjih godina Facebook je predstavljao stalni izazov za moćne web igrače, kao što su Google i Yahoo, u borbi za privlačenje online korisnika i prihoda od oglašavanja. No, kako su mobilni uređaji poput pametnih telefona i tableta prodrli dublje u potrošačko tržište, tvrtka se sada i s njima žestoko bori za prihode od oglašavanja.
„Vidljivo je da se usporava rast kompanije i po prihodima i po broju korisnika, a kako Facebook nije objavio procjene daljnjeg poslovanja do kraja godine, ulagači nisu sigurni što se može očekivati“, kaže Richard Greenfield, analitičar u tvrtki BTIG.