zelena budućnost

Europa zaostaje u utrci za sirovinama za električna vozila

04.12.2023 u 12:51

Bionic
Reading

Za razliku od SAD-a i Kine, proizvođači električnih automobila u UK-u i EU-u osigurali su samo 16 posto litija, kobalta i nikla potrebnih za postizanje proizvodnih ciljeva do 2030.

Dva najveća svjetska proizvođača električnih vozila (EV) Tesla u SAD-u i kineski i BYD su opipljivo ispred svoje europske konkurencije u osiguravanju pristupa ključnim sirovinama. Baterije koje se koriste u električnim uređajima proizvode se od precizno kontroliranih kombinacija metala.

Globalna utrka za sirovinama

Ove vijesti ne dolaze u dobrom trenutku jer se trenutno odvija globalna utrka u nabavci litija, kobalta i nikla u kojoj EU proizvođači kaskaju za konkurencijom iz SAD-a i Kine. Proizvođači EV-a sklopili su ugovore za samo 14 posto litija, 17 posto nikla i 10 posto kobalta potrebnih za ostvarivanje proizvodnih ciljeva za 2030. Europska unija će 2035. zabraniti proizvodnju automobila na fosilna goriva što stavlja dodatan pritisak na proizvođače električnih vozila - izvještava The Guardian.

Utrka za sirovinama za električne automobile
  • Utrka za sirovinama za električne automobile
  • Utrka za sirovinama za električne automobile
  • Utrka za sirovinama za električne automobile
  • Utrka za sirovinama za električne automobile
  • Utrka za sirovinama za električne automobile
Utrka za sirovinama Izvor: EPA / Autor: ALEX PLAVEVSKI

Julia Poliscanova, direktorica odjela za vozila i e-mobilnost iz Europske federacije za prijevoz i okoliš (T&E), izjavila je: "Postoji jasna razlika između ciljeva proizvođača i njihove strategije nabavljanja sirovina. Tesla i BYD su daleko ispred europskih konkurencija, koje se tek sada bude pred izazovom osiguravanja baterijskih metala. T&E je izjavio da su Mercedes-Benz, BMW i Hyundai/Kia proizvođači automobila koji najviše zaostaju za konkurentima.

Tajni dogovori proizvođača i rudarskih tvrtki

Neki od proizvođača automobila vjerojatno imaju tajne dogovore s rudarskim ili rafinerijskim tvrtkama za opskrbu dovoljnom količinom minerala, dok neki traže načine smanjenja ili eliminacije upotrebe skupog kobalta i nikla. Unatoč tome, razmjeri nedovoljne ponude detaljno navedeni u javno objavljenim ugovorima sugeriraju da će se proizvođači automobila morati boriti kako bi ostvarili svoje električne ciljeve.

Agencija za izvještavanje o cijenama Benchmark Mineral Intelligence provela je analizu koja pokazuje da će potražnja za materijalima značajno premašiti ponudu u narednom desetljeću. Benchmark predviđa da će se potražnja za litijem učetverostručiti do 2030. kako se Kina, Europa, a potom i SAD brzo udaljavaju od benzina i dizela. Također se predviđa da će 2030. doći do manjka litija od 390.000 tona, u usporedbi s globalnom proizvodnjom od 2,7 milijuna tona.

Osim litija, predviđa se manjak i ostalih esencijalnih materijala što bi moglo usporiti prelazak na električne automobile. Velikim rudarskim projektima obično je trebalo najmanje pet godina da počnu proizvoditi materijal u velikim razmjerima, a čak sedam godina ako je bilo potrebno prikupljanje sredstava. To bi značilo da će investicijske odluke trebati donijeti u sljedećih godinu ili dvije kako bi se povećala opskrba do 2030., rekao je službenik Benchmarka, Caspar Rawles.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal ovdje i kliknite 'Prati'.