U današnjem ubrzanom svijetu u kojemu je vrijeme novac, najveća zapreka bržem uvođenju električnih automobila dugotrajno je punjenje baterija. Nitko nema na raspolaganju nekoliko sati koje će provesti na punionicama, pa je jedina alternativa punjenje baterija tijekom noći ili na parkiralištu za vrijeme radnog vremena.
No postoje izvanredne situacije kad nam je puna baterija potrebna odmah, i tu bi nam možda moglo pomoći otkriće kineskih znanstvenika koji su osmislili novu bateriju izuzetno brzog punjenja. Diljem svijeta tvrtke već desetljećima pokušavaju riješiti taj problem. Isprobane su različite ideje poboljšavanja performansi punjenja baterija, među kojima se najperspektivnijom čini redizajniranje anode - jedne od dviju baterijskih elektroda - u konvencionalnoj litij-ionskoj bateriji. Raniji pokušaji uključivali su proizvodnju anoda od eksperimentalnih nanomaterijala, ili zamjenjivanje mješavine ugljika i bakra čistim litijem, što bi omogućilo i do deset puta veću brzinu punjenja. Svi su se ti pokušaji međutim suočili s nekim nepredviđenim poteškoćama i zasad su se pokazali neuspješnima na komercijalnoj razini.
Tim kineskih znanstvenika sa Sveučilišta znanosti i tehnologije iz grada Hefeija nastojao je poboljšati standardnu anodu osmislivši novu poroznu konstrukciju s česticama grafita određene veličine razbacanim po čitavoj anodi. Ideja je bila da se neuredna struktura današnjih anoda - koja sprječava brzo punjenje baterija zbog brojnih mikrošupljina - optimalno uredi korištenjem teorijskog modeliranja na mikrorazini. Znanstvenici su kompjuterskim simulacijama odredili idealnu distribuciju čestica grafita različitih veličina u anodi, te su dodali bakrene nanožice i bakreni premaz, a čitava nova komponenta podvrgnuta je tretmanima grijanja i hlađenja.
Kako se navodi u studiji objavljenoj u časopisu Science Advances, ova eksperimentalna anoda ugrađena u standardnu litij-ionsku bateriju omogućila je da se baterija napuni do 60 posto u samo pet minuta i 40 sekundi, te do 80 posto za 11 minuta i 20 sekundi. Svoju su bateriju opremljenu novom anodom kineski znanstvenici opisali kao tehnologiju budućnosti koja bi mogla biti ključni korak prema široj upotrebi električnih vozila.