Prema najnovijem izvješću analitičke kuće IDC, isporuke pametnih ručnih satova su u globalu pale za 51,6 posto, a najviše je zapravo pogođen Apple, gdje su isporuke pale za opakih 71,6 posto. Pametni ručni satovi jednostavno nisu 'sljedeća velika stvar' za potrošače kako su marketinški materijali sugerirali...
Appleu i dalje nije toliko loše, jer drži 41,3 posto tržišta smartwatch kategorije, no IDC optimistično govori o isporučenih 1,1 milijun jedinica u trećem kvartalu godine, u usporedbi s 3,9 milijuna u istom razdoblju lani. Usprkos ovom, ima i tvrtki kojima ide jako dobro - a jedna od njih je Garmin.
Garmin se fokusirao na nosive gadgete koji se posebno fokusiraju na fitness i zdravlje potrošača, što je po svoj prilici jedino bitno u segmentu. Ovoj tvrtki je stoga prodaja narasla za vrtoglavih 324 posto, a Apple je uočio trend pa se s novim modelom Watcha marketinški fokusirao na iste kategorije kao i Garmin. Hoće li im to upaliti tek treba vidjeti.
No, to nije jedini razlog drastičnog pada prodaje. IDC vjeruje kako je problem i nepostojanje istinski novog hardvera, a potrošači čekaju i nova izdanja mobilnih platformi poput Android Weara 2.0, odgođenih do sljedeće godine.
Najveći problem je ipak cijena - kako opravdati kupovinu pametnog ručnog sata?
'Postalo je jasno da u ovom trenutku pametni ručni satovi jednostavno nisu za svakoga. Potrebno je imati jasnu svrhu korištenja pa se brojni proizvođači fokusiraju na fitness zbog jednostavnosti', navodi Jitesh Ubrani, viši analitičar za IDC.
Za sve ono što obećavaju pametni ručni satovi, iskustvo je većini potrošača jednostavno nepotrebno i dovodi tek do poteškoća i potrebe za svakodnevnim punjenjem 'još jednog novog skupog i upitno korisnog gadgeta'.