Premda na samom sajmu nije bilo praznog hoda, ipak je bilo očito kako je sajam više pokazna vježba negoli istinski tehnološki show. Zaljubljenici u tehnologiju ipak neće ostati kratkih rukava, jer je zanimljivih noviteta bilo napretek
Danas se zatvara sajam potrošačke elektronike IFA u Berlinu. Prvi postpandemijski sajam održan je u trećoj varijanti u četiri godine. Posljednja standardna inačica bila je 2019. godine. Sljedeće godine sajam je priređen svega u dva paviljona i bio je namijenjen samo novinarima. Prošle godine, prvi put u svoj povijesti se nije održao. Doduše, od 1950. do 2005. bio je to sajam koji se održavao svake dvije godine, pa pauza, zapravo, nije neprirodna.
Ove godine, postavljen je na tradicionalan način, ali ipak nije dosegnuo gabarite iz 2019. godine. To je posve razumljivo, industrija se stubokom promijenila, proizvođači na neki način ispipavaju teren i okreću se novonastalim okolnostima. Upravo je na sajmu bilo prilično primjetno tehnološko usmjerenje prema kućnoj elektronici. Od OLED televizora do raznovrsnih kućanskih aparata.
Ove godine izlagalo je 1100 tvrtki koji su zauzeli 80 posto prostora Messe Berlina gdje se sajam održava, iz više od 45 zemalja i na neki način sajam je pokazao da se opet osovio na noge kao i cjelokupna tech industrija. No, za razliku od prošlih godina, na sajmu nije bilo ogromne gužve (posrijedi je sajam koji ugošćava i posjetitelje s plaćenim ulaznicama, ne samo poslovne partnere i izlagače, kao CES u Las Vegasu), i to je ono u čemu se vidjela glavna razlika u odnosu na 2019. godinu. Panel-diskusija, prezentacijskih evenata i keynote predavanja nije nedostajalo, ali izostao je hype.
Vidjelo se to i samom Berlinu koji je prošlih godina vrvio billboardima, city lightovima i razvijenim zastavama s motivima novih tehnoloških proizvoda, ovih dana nije se stjecao dojam da se održava najveći sajam potrošačke elektronike u Europi. Čak ni ispred samog sajma nije bilo naglašenijih reklamnih panoa proizvođača koji su željeli dominirati. Nije bilo ni velikih štandova nekih tradicionalno prisutnih proizvođača kao što su Sony i Panasonic.
Razlog vjerojatno ne leži samo u strahu od skupljanja virusa korone (u Berlinu se maske moraju držati u zdravstvenim ustanovama i u javnom prijevozu), nego i u tjeskobi koja vlada zbog posljedica rata u Ukrajini, od izvjesne recesije do sigurnosne neizvjesnosti. Premda na samom sajmu nije bilo praznog hoda, ipak je bilo očito kako je sajam više pokazna vježba negoli istinski tehnološki show.
Kao trendovi iskristalizirale su se različite varijante novih zaslona, od onih malenih, na Lenovovim naočalama T1, svojevrsnoj mješavini sunčanih naočala i Microsogtovog Holosensea preko fold prijenosnika koje su pokazali Lenovo (Think Pad X1) i Asus (Zenbook 17) do velikih OLED zaslona kakve je prezentirao Philips.
Samsung je predstavio stroj za pranje rublja koji štedi više od 70 posto energije u odnosu na standardne uređaje, a Electrolux stroj koji ima dodatni filter za mikroplastiku. Nokia je prezentirala mobitele čiji su dijelovi ekološki razgradivi. Dakle, održivost je sve više u modi.
IFA je dodijelila i specijalne nagrade Best of IFA. Među ostalima, nagrade su dobili Honor 70 i Sony Xperia 5 IV u kategoriji smartfona, Garmin Venu Sq 2, Fitbit sense 2, Huawei Watch D i TCL NextWear S za nosivu tehnologiju, prijenavedeni Asusov i Lenovo prijenosnik, kao u Lenovo Ideapad 5i Chromebook, uređaji tvrtke Tecno iz serije Megabook.