Tijekom dva mjeseca boravka Elona Muska u Washingtonu, dionice Tesle izgubile su više od 40 posto svoje vrijednosti. Istovremeno, širom svijeta raste nezadovoljstvo prema Musku, Tesli i njegovu radu u Bijeloj kući nakon što je postao vrlo blizak suradnik predsjednika Donalda Trumpa. U SAD-u i Europi zabilježeni su napadi na Teslina vozila, salone i punionice, uključujući slučajeve vandalizma i podmetanja požara
Na sastanku sa zaposlenicima u četvrtak navečer Musk je pokušao umiriti situaciju, uvjeravajući ih da su u 'dobrim rukama' i savjetujući im da zadrže svoje dionice. Dan nakon sastanka trgovanje dionicama najvećeg svjetskog proizvođača električnih automobila zaključeno je s prosječnom cijenom od 248,89 dolara.
To je pad vrijednosti od čak 50 posto u odnosu na 17. prosinca prošle godine, kada je tržište pozitivno reagiralo na mogući pozitivan utjecaj pobjede Donalda Trumpa na predsjedničkim izborima. Međutim nezadovoljstvo radom i odlukama Muska kao Trumpova savjetnika odrazilo se na Tesline dionice, a naposljetku i njihov strmoglavi pad.
Podsjetimo, jedan od prvih ulagača u Teslu, Ross Gerber, rekao je nedavno da Musk treba odstupiti s pozicije glavnog izvršnog direktora te kompanije, osim ako ne odustane od svoje nove pozicije u američkoj vladi.
Prodaja Teslinih vozila u posljednje vrijeme opada u Europi, u dijelovima SAD-a i u Kini. Tvrtka se također suočava s izazovima zbog trgovinskih barijera nakon uvođenja novih carina na robu i materijale iz Kanade, Meksika i Kine - ključnih dobavljača za Teslu. Osim toga, istraživanja pokazuju da sve više vlasnika Teslinih vozila mijenja svoje automobile za modele drugih proizvođača.
Kritičari tvrde da Musk koristi svoju moć i utjecaj na način koji polarizira društvo, a drugi pak smatraju da su pad kvalitete Teslinih vozila i lošije korisničko iskustvo samo raspirili frustraciju.
Na društvenim mrežama kruže snimke vandaliziranih trgovina i zapaljenih vozila te se analitičari pitaju hoće li to dodatno naštetiti imidžu i prodaji Tesle.
Osim toga, prema podacima s platforme CarGurus, koje je objavio Business Insider, prosječna cijena rabljenih Teslinih vozila sada je 10.000 dolara niža od prosječne cijene električnih vozila drugih proizvođača.
'Kad čitate vijesti, čini se kao da je kraj svijeta', rekao je Musk, komentirajući negativne naslove. 'Ne mogu proći pored televizije a da ne vidim Teslu kako gori. Razumijem ako netko ne želi kupiti naš proizvod, ali nije potrebno spaljivati ga!'
Zbog vandalizma i prosvjeda protiv Muska, Tesla je povećala razinu sigurnosti i aktivirala Sentry Mode na svim vozilima u trgovinama. Taj 'stražarski način rada' koristi kamere i senzore vozila kako bi detektirao i snimio sumnjivo ponašanje u okolini.
Fokus na nove proizvode
Tijekom sastanka govorio je o svojoj viziji autonomnih vozila. 'Ljudi na burzi, posebno oni koji gledaju u prošlost, teško mogu zamisliti budućnost u kojoj flota od 10 milijuna vozila ima pet do deset puta veću korist', rekao je, ponavljajući svoje dugogodišnje obećanje o tehnologiji koja će transformirati prijevoz.
Musk je istaknuo da Tesla ostaje predana razvoju naprednih tehnologija. Pohvalio je Model Y kao najprodavaniji automobil na svijetu, a Cybertruck kao najprodavaniji potpuno električni kamion(et). Unatoč velikom povlačenju Cybertrucka zbog problema sa sigurnošću, naglasio je da je vozilo dobilo najvišu ocjenu za sigurnost u sudarima.
Najavio je i Cybercab, dvosjed bez upravljača i kočnica, te humanoidnog robota Optimusa. Ove tehnologije, tvrdi Musk, označavaju početak ere u kojoj će robotaksiji i roboti omogućiti ljudima 'obilje svega što požele'.
Tesla se suočava s jakom konkurencijom u razvoju autonomnih vozila i humanoidnih robota. Tvrtke poput Alphabetovog Wayma i kineskih proizvođača poput Zeekra već rade na konkurentskim tehnologijama. Istovremeno, Boston Dynamics i druge tvrtke brzo napreduju u razvoju humanoidnih robota.
Ipak, Musk tvrdi da je Tesla Optimus 'najsofisticiraniji humanoidni robot na svijetu', iako priznaje da je on još uvijek u fazi učenja. Tesla planira proizvesti 5000 jedinica Optimusa ove godine, a zaposlenici će prvi dobiti priliku koristiti robote.
Unatoč izazovima, Musk vjeruje da Tesla gradi budućnost kakvu svijet još nije vidio. 'To će biti vrlo kul', ustvrdio je, a osim što savjetuje Trumpa i izvršni je direktor Tesle, također vodi X i SpaceX.