Ekipa iz Iron Bulla u srpnju bi napokon trebala opremiti prvu igraonicu, najvjerojatnije na Zagrebačkom velesajmu, a prvi posjetitelji mogli bi provozati tenkove početkom jeseni. Do kraja godine igraonice bi se trebale početi otvarati širom svijeta
Na najvećem svjetskom sajmu potrošačke elektronike CES 2020., koji je početkom siječnja održan u Las Vegasu, sudjelovale su i četiri hrvatske tvrtke. Najviše pozornosti izazvao je nastup Iron Bulla, startupa koji je na svom štandu predstavio modele tenkova iz Drugog svjetskog rata, uz inovativan sustav za njihovo upravljanje.
Iron Bull otišao je u Ameriku kao pobjednik Idea Knockouta u organizaciji Buga i Hrvatskog Telekoma. Njihovi modeli tenkova, kojima kao u pravom tenku upravljaju dvije osobe od kojih jedna vozi, a druga puca, izazvali su veliko zanimanje mase posjetitelja koji su svakodnevno prolazili Eureka Parkom, dijelom sajma posvećenog startupovima.
Modeli Tigra i Pershinga zapali su za oko predstavnicima Applea, Amazona, Googlea i drugih velikih kompanija, a oblijetali su ih i brojni investitori manje zvučnih imena, ali dovoljno dubokih džepova za sklapanje poslovne suradnje.
'Ljudi iz velikih kompanija htjeli bi nabaviti naše tenkove da se poigraju njima u svojim uredima. Oni već ionako imaju sve, čak i tobogane', kaže Mario Jukić, osnivač Iron Bulla. To zanimanje godi, no puno je važnije ono o čemu su razgovarali s drugim, manjim investitorima.
Bilo je onih koji bi ulagali svoj novac, a ponuda im je stigla i od Techstarsa, globalne mreže investitora koji raspolažu s više od 365 milijuna dolara namijenjenih razvoju startupa širom svijeta.
Ekipu iz Iron Bulla najviše ipak zanimaju franšize, zabavni parkovi u kojima bi posjetitelji vozili njihove pametne tenkove. Oni bi se dakako i dalje proizvodili u Hrvatskoj, a na edukaciju bi dolazili i svi kupci franšiza.
'Dobili smo ponudu tvrtke koja radi na 140 lokacija širom Amerike. Zanimaju se i Francuzi, a naše tenkove rado bi postavili u Dubai Mallu', nabraja Jukić. Posjetitelji bi im jednostavno prišli, rekli da im se sviđa ono što nudimo i rado bi sklopili posao. No za početak treba proraditi igraonica u Zagrebu.
Stigao im je i poziv Eurosatoryja, najveće svjetske izložbe zemaljske i zračne sigurnosti koja se početkom lipnja održava u Parizu.
'Ljudima treba neka razbibriga između poslovnih sastanaka, a vožnja naših tenkova savršeno im se uklapa u program', veli Jukić. Bila bi to sjajna promocija jer bi njihove tenkove upoznalo 60.000 profesionalaca te ljubitelja vojne opreme i naoružanja.
Boravak u Las Vegasu dečkima iz Iron Tanka proširio je vidike. I prvi su se put susreli s drugačijim razmišljanjem o poslu od onog na koji su navikli kod nas.
'Razgovarali smo s ljudima koji imaju novac i razumiju biznis', objašnjava Jukić. 'Kod nas mjesecima raspravljamo o tome hoće li najam prostora za igraonicu biti 35 ili 38 tisuća kuna. A tamo smo imali štand uz koji svaki sat prođe tisuću ljudi. Svako malo netko ti priđe i imaš deset sekundi da objasniš ono što radiš. Ako im se svidi ono što im kažeš, odmah možeš dogovoriti posao. Da smo imali svu opremu, sklopili bismo 20, 30 franšiza.'
Ovako će posao još malo pričekati. Na rubu su velike investicije - u srpnju bi napokon trebali opremiti prvu igraonicu, najvjerojatnije na Zagrebačkom velesajmu.
'Do rujna ili listopada, kad se ljudi vrate s godišnjeg, a studenti na fakultete, igraonica bi trebala proraditi punom parom. A do kraja godine proradit će i prve franšize', najavljuje Jukić.