Prodaja mobitela u Kini snažno se oporavila u drugom tromjesečju, uz dominaciju domaćih proizvođača i slabiji rezultat američkog tehnološkog diva Applea, pokazali su podaci savjetodavne tvrtke Canalys
Isporuke su u razdoblju od travnja do lipnja porasle za 10 posto, premašivši brojku od 70 milijuna uređaja, utvrdio je Canalys. U prvom tromjesečju prodaja je bila stagnirala.
Najviše je mobitela u proljetnom tromjesečju isporučio Vivo, nešto više od 13 milijuna, za 15 posto više nego lani, uz tržišni udio od 19 posto. Na drugom je mjestu Oppo s tržišnim udjelom od 16 posto, a u stopu ga prate Honor i Huawei, izjednačeni u tržišnom udjelu od 15 posto.
'Dominiraju domaći proizvođači koji su prvi puta u povijesti zauzeli prvih pet mjesta na ljestvici dobavljača', primjećuje istraživački analitičar u Canalysu Lucas Zhong.
Američki tehnološki div Apple pao je pak s trećeg na šesto mjesto s tržišnim udjelom od 14 posto, manjim za dva postotna boda nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Apple je u Kini u razdoblju od travnja do lipnja isporučio ukupno 9,7 milijuna pametnih telefona, za 6,7 posto manje nego lani, pokazuju podaci Canalysa.
Usporedbe radi, Huawei ih je isporučio 10,6 milijuna, za 41 posto više nego u drugom prošlogodišnjem tromjesečju, zahvaljujući lansiranju nove serije Pura 70. Huawei se prije godinu dana vratio u segment mobitela lansiranjem uređaja sa čipom domaće proizvodnje, prkoseći američkim sankcijama, podsjeća Reuters.
Apple je pak pokušao privući kupce nižim cijenama nekih modela iPhonea i do 2.300 juana (318,84 dolara).