ANDY RUBIN O KONKURENTIMA

Tvorac Androida otkrio kako se Essential Phone nosi s Appleom i Samsungom

14.06.2017 u 12:05

Bionic
Reading

Andy Rubin jedan je od tvoraca Androida - i njegov mobilni OS danas potpuno dominira globalnim tržištima. Ipak, 2014. je napustio Google kako bi se opet okušao u nečem novom. Rezultat toga je nedavno oktriveni smartphone Essential PH-1. U nedavnom Q&A druženju na konferenciji otkrio je neke od zanimljivosti vezanih uz svoj novi projekt

S cijenom od 699 američkih dolara pametni telefon Essential PH-1 nije jeftin. Možda je jedan od najneobičnijih uređaja na tržištu, no nije bez mana. K tome je konkurencija opaka i uglavnom se odvija između Applea i Samsunga, dok ostali proizvođači u pravilu kupe tek mrvice. 

Što tu u cijeloj priči namjerava postići Andy Rubin? Pa, čini se kako ulaskom u više kategorija potrošačke elektronike ima plan osnovati novog diva, no koraci za to moraju biti postepeni i odigrani pravilno. Na Wired Business Conferenceu u New Yorku, tvorac Androida otkrio je u čem je točno štos s njegovim novim smartphoneom, kao i činjenicu da stvarno razmišlja dugoročno. Prenosimo neke od zanimljivijih pitanja i odgovora: 

  • Postoji argument kako su sve inovacije vezane uz pametne telefone dosegle svoj vrhunac. Uređaji su postali toliko dobri i mogu činiti mnoštvo stvari - gdje vidite dalji razvoj?

Rubin: Kad postoji ovakav duopol (Samsung i Apple, op.a.), postoji određena razina ugodnosti gdje ljudi jednostavno kažu: 'Ah, ovo što se radi je dovoljno dobro, to ću upravo i kupiti'. Izvrsno je stoga vrijeme za pokrenuti tvrtku poput ove, kada su ljudi u stanju zadovoljstva ponuđenim i treba ih trgnuti iz drijemeža. Pravi odgovor je to da mi vi i potrošači jednostavno morate reći je li Essentialov pametni telefon donosi dovoljno inovacija. 

Smatram kako su kamerica za snimanje videa u 360 stupnjeva te magnetski dodaci vrlo zgodne inovacije, to je ono na što ciljamo. Postojat će niz takvih stvari. 

  • Objasnite nam, kako je uopće Essential Phone drugačiji od modularnog smartphonea. Iz perspektive potrošača, ja jednostavno vidim 'Ah, kupujem ovaj telefon, nabacit ću 360 kamericu na njega i možda bolju bateriju'. Je li uopće bitno magnetsko spajanje dijelova?

Rubin: Dvije su stvari u igri i istovremeno je riječ o srži svega - načinu na koji smo osmislili ovaj uređaj iz perspektive proizvodnog dizajna. Prva stvar je modularnost. Google Ara je bila definicija modularnosti. Mi to ne radimo. Kupite uređaj i on radi fenomenalno kako se to od njega i očekuje. No, dodajemo stvari na njega. Stoga ja naš uređaj vidim kao čvorište za takve dodatke, a ne kao modularni uređaj. 

Po pitanju spajanja, ja priključke vidim kao glupost jer ih lako pregazi vrijeme. Bežično spajanje je sveti gral i mi smo jako blizu tome. Jedina stvar s kontaktima na našem uređaju su dva pina kroz koja napajamo dodatke. Tehnologija koju mi koristimo je USB 3.0 u bežičnom izdanju. Potpuno bežične mogućnosti su budućnost, ali istovremeno označavaju nešto što se može nadograđivati bez potrebe za kupovinom adaptera i dodataka. 

  • Sudeći prema razgovorima na današnjoj konferenciji, jasno je kako je Essential zapravo više od pukog proizvođača pametnih telefona. Kako mislite da će se vaš brand primiti na tržištu i privući potrošače?

Rubin: Postavili smo se u poziciju gdje nemamo sustav ograđen zidovima. Stoga smo odabrali Android, on je vrlo bitna komponenta cijele priče. Druge tvrtke, pogotovo one koje računaju na sustave ograđene zidovima, jednostavno čuče tu sa svojim ekosustavima i očekuju kako će ljudi doći k njima. U konačnici potrošači donesu odluku 'da' ili 'ne', a ono što mi radimo jest da aktivno činimo sve što možemo kako bi naši proizvodi radili s drugim proizvodima. Znamo da potrošači žele upravo to. 

Više detalja o Q&A događanju s Rubinom je moguće pronaći na Business Insideru.