Videoigre neizostavni su dio života mladih u Hrvatskoj, gotovo svi mladi u Hrvatskoj između 12 i 25 godina (njih 97 posto) igraju video igre na računalu, tabletu ili mobitelu, polovica ih igranje prakticira svakodnevno, a 40 posto njih se ponekad toliko uživi u igranje da na nekoliko sati zaborave jesti ili piti. Podaci su to iz istraživanja o navikama mladih u gejmingu koje je proveo Hrvatski Telekom u suradnji s agencijom za istraživanje tržišta SmartUp
Kada je riječ o rizicima gejminga, mladi su pokazali relativno visoku svijest o opasnostima, no unatoč tome i dalje njih 50 posto ulazi u neka od riskantnih ponašanja smatrajući da se loše stvari prvenstveno događaju drugima. Čak 81 posto mladih svjesno je da može postati ovisno o igricama, no i dalje ih 60 posto u dobi od 12 do 15 godina igraju nekoliko sati na dan riskirajući kvalitetno obavljanje školskih i obiteljskih obveza.
Istraživanje je pokazalo da je oko 50 posto mladih u nekoj od igara prihvatilo poziv nepoznate osobe na dodavanje na listu prijatelja, a isto toliko ih doživjelo neki oblik psovki, vrijeđanja i agresivnih ponašanja tijekom igranja. Također, dvije trećine mladih zabrinuto je oko krađe lozinke ili osobnih podataka s igrače platforme, primanja prijetećih slika, objavljivanje privatnih podataka ili neistina o njima, predstavljanja odraslih kao tinejdžera te slanja vlastite slike i videa online frendu kojeg ne poznaju u stvarnom svijetu.
Djevojke u gejming svijetu
Istraživanje je po prvi puta testiralo i odnos prema djevojkama u gejming svijetu, koje su sve više izložene isključivanju i zlostavljanju. I tu je zabilježen značajan disparitet u shvaćanju gaming vještina djevojaka u očima djevojčica i dječaka, što je zapravo temelj loših ponašanja prema djevojkama u gamingu. Naime, dok 70 posto djevojaka smatra da može igrati i bolje od dječaka, to isto misli između 40 i 50 posto dječaka.
Svjestan svih rizika, ali i koristi koje odgovorno igranje donosi kreativnosti i inovativnosti mladih ljudi, Hrvatski Telekom pokrenuo je prvi YouTube gaming show, Ultimate Gamer, amatersko natjecanje u igranju igara, u sklopu kojeg će mlade ljude uz zabavu i u njima prilagođenom okruženju, dodatno educirati o važnim temama. Sastavni dio svake emisije bit će tzv. Tajno znanje, u kojem će poznati mentori mlade igrače educirati o odgovornom igranju, kako se zaštititi od potencijalnih opasnosti u virtualnom svijetu, ali i kako razviti nove vještine koje im mogu pomoći u budućnosti. Čak sedam djevojaka od ukupno 12 natjecatelja bit će zaduženo za razbijanje spolnih predrasuda u gejmingu.
'Hrvatski Telekom svjestan je rizika kojima gejming izlaže mladima, ali još smo svjesniji svih koristi koje im odgovorno igranje donosi. Zbog toga nam je edukacija mladih i njihovih roditelja iznimno važna. Nakon iznimno popularne HT e-Lige, pokrećemo prvi YouTube gaming show u Hrvatskoj u kojem ćemo izabrati najboljeg amaterskog mladog gamera u Hrvatskoj. Uvjereni smo da će show mlade diljem Hrvatske jako dobro zabaviti, ali i puno toga naučiti. Odgovorno ponašanje u digitalnom svijetu postaje sve važniji element osnovnih vještina koje moramo izgraditi kako bi mogli iskoristiti sve prilike koje nam donosi tehnologija', kazala je Branka Bajt, direktorica Sektora za brend Hrvatskog Telekoma.