Intrigantni akcijski RPG teksaškog studija Dead Mage nastoji pomiješati klasično iskustvo istraživanja tamnica s dubokom pričom o obitelji koja se bori protiv sila zla
Nakon hrpe igara koje formulu Diabla nastoje provesti u nove zanimljive smjerove, moramo priznati da smo donekle počeli čeznuti za starom školom akcijskih RPG-ova. Children of Morta, nova igra američkog nezavisnog studija Dead Mage nastoji imati snažan identitet, dok u isto vrijeme vraća čaroliju igranja starih igara poput prvog i drugog Diabla. Riječ je o dungeon crawleru vrlo karakterističnog vizualnog stila koji pored ponekad vrlo izazovne akcije igraču nudi priču o obitelji koja kreće u borbu protiv nadolazeće apokalipse.
Children of Morta smišljen je kao igra za jednog ili dva igrača u kojoj je zadatak probiti se kroz nekoliko katova nasumično generirane tamnice, pobijediti glavnog neprijatelja i pri tome sakupiti čim više zlata i iskustva. Premda sama igra nudi kontrolu nad više različitih likova, razvijanje svakog je potaknuto pasivnim bonusom koji beneficira cijeloj obitelji te koji se povećava zajedno sa razinom iskustva pojedinog borca.
Klasa za svaki posao
Premda na početku priče u tamnice ispod zemlje kreću samo otac (John) i kćer (Linda), kasnije im se pridružuje i ostatak obitelji, odnosno ostatak klasa (borac, redovnik, strijelac, ubojica i tako dalje). Dinamički sustav koji uvodi igrača u igru kroz organski ispletenu priču je zbilja očaravajuć i fluidan, dajući kontekst sumanutoj akciji i nemilosrdnom gameplayju.
Jedina stvar na koju bismo mogli prigovoriti je dizajn likova/klasa koje u nekim slučajevima zahtjevaju veliku investiciju u razvijanje vještina prije nego što dosegnu osnovni potencijal. Razumijemo da su developeri na taj način htjeli produljiti trajanje priče no činjenica je da smo do trenutka kada se sve 'olakšalo' izgubili prilično puno živaca.
Children of Morta je, naime, roguelite RPG koji ne dozvoljava spremanje pozicije tijekom misije, što znači da ste od ulaska do izlaska iz tamnice prepušteni sebi samima. Dobra stvar je što u slučaju gubitka ne gubite lika niti ne dobijate nikakav očiti penal, već samo morate krenuti od početka. Premda bi ovo moglo naživcirati igrače koji vole malo mazohizma u svojem svakodnevnom gejmingu, nama se dinamika svidjela. Što god napravili u tamnici, vaš napredak je zajamčen, makar malom količinom novca kojom ćete kupiti ključnu pasivnu nadogradnju za oklop, zdravlje ili brzinu vaših boraca.
Ono što igru čini zanimljivom su nasumično generirane tamnice i nasumično birani artefakti koji u neku ruku diktiraju način na koji ćete igrati. Children of Morta također brani neprestano igranje jednog lika zarazom koja se širi svijetom te koja umara heroje koji previše vremena provode u opasnim krajevima.
Vizualni stil koji nije za svakog
Sve ovo začinjeno je vrlo specifičnim i jako šarenim pixel-artom koji možda neće sjesti svima, no iznenađujuće dobro funkcionira u kontekstu akcijske igre. Konačno, sama priča koja je integralni dio igre povezuje sve dijelove u cjelinu kojoj se jako teško oduprijeti. Jedini uvjet za zavoljeti Children of Morta je, iskreno, neprežaljena ljubav za starim RPG igrama.
Kupiti ili ne?
Tim rečeno, ako ste ikad prigovarali da prosječni akcijski RPG-ovi imaju premalo kvalitetne priče, Children of Morta biste trebali uzeti pod obavezno štivo. Riječ je o prekrasnoj pričom prožetoj akcijskoj igri za jednog ili dva igrača u kojoj ćete, ako ste igrali igre stare škole, vjerojatno uživati kao u dobrim starim danima Diabla.
Children of Morta
- žanr: akcijski RPG
- proizvođač: Dead Mage
- izdavač: 11 bit
- platforme: PC, PlayStation 4, Nintendo Switch
plus:
- zarazni gameplay
- priča
- velik izbor likova
minus:
- grafika nije za svakog
- dizajn klasa je mogao biti bolji