Domaći arhitekti ogorčeni rezultatima natječaja za idejno rješenje novog brodskog i autobusnog terminala u Gružu
Nedavno objavljeni rezultati natječaja za izradu idejnog arhitektonsko-urbanističkog rješenja 'Terminal za brodove na kružnim putovanjima, centralno garažno-poslovna građevina i autobusni kolodvor' u Dubrovniku, koji je raspisao Dubrovnik International Cruise Port Investement, a provodio Ured ovlaštenog arhitekta Miljenka Bernfesta iz Zagreba, potaknuli su lavinu reakcija i ogorčenje domaćih arhitekata te sudionika samog natječaja.
Naime, prvonagrađeni rad na Natječaju, austrijskog arhitekta Alfreda Michaela Schludera iz Beča, prikazan na portalu Društva Arhitekata Zagreba, u potpunoj je podudarnosti s idejnim rješenjem koje je izradio Konzorcij tvrtki Kamgrad i Bouygues Batiment International u rujnu 2015. godine, a koje je Ministarstvo zaštite okoliša i prirode objavilo na svom portalu, dakle 40 dana prije početka natječaja kao dio Elaborata zaštite okoliša za novi terminal za kruzere i trgovački centar u Dubrovniku.
Na stranicama Elaborata prikazane su tzv. 'Nacrtne specifikacije' - zapravo idejno rješenje Gruških terminala - koje je izradio konzorcij tvrtki Kamgrad i Bouygues Batiment International u rujnu 2015.
Rješenje Kamgrada i Bouygues Batiment International za Gruški terminal su neki natjecatelji vidjeli na portalu Ministarstva zaštite okoliša i prirode, međutim nisu ga smatrali relevantnim ni korisnim, jer ima temeljni i neotklonjivi nedostatak: daleko premalen broj garažnih mjesta.
Naime, GUP Dubrovnika i UPU Gruža propisuju 1.530 garažnih mjesta unutar koncesijskog prostora, a u Elaboratu je ostvareno samo 580, tj. niti 40 posto traženih garažnih kapaciteta.
'Prvonagrađeni autor nije korigirao taj uistinu veliki nedostatak nego je doslovno preuzeo iz rješenja Kamgrada i Bouygues Batiment International premalenu garažu i ostao na 580, umjesto (urbanističkim planovima traženih) 1.530 garažnih mjesta', smatraju arhitekti.