OHRABRUJUĆI REZULTATI

Atlantic Grupa gotovo udvostručila dobit

24.02.2014 u 11:02

Bionic
Reading

Atlantic Grupa je u 2013. ostvarila rast prodaje od 2,5 posto na 5,05 milijardi kuna, uz snažan rast profitabilnosti. Dobit prije kamata i poreza (EBIT) u iznosu od 424,6 milijuna kuna porasla je 6,4 posto u odnosu na normalizirani EBIT u 2012., a neto dobit nakon manjinskih interesa, zahvaljujući sniženim financijskim troškovima, skočila je za 91,8 posto te iznosi 194,9 milijuna kuna

Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u 2013. najviše su pridonijela strateška poslovna područja Sportska i aktivna prehrana (rast od 14,9 posto) s najboljim rezultatima na tržištima Njemačke, Španjolske i Rusije, Zdravlje i njega (5,1 posto) koje bilježi rast na hrvatskom i ruskom tržištu, te Slatko i slano (2,8 posto) s rastom na tržištima Srbije, Makedonije i Hrvatske. Kava se s 21,5 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 1.087,2 milijuna kuna prihoda od prodaje.

Promatrano po tržištima, najveći rast ostvaren je u Rusiji i ostalim zemljama ZND-a (22,2 posto) čime ovo tržište ostvaruje 5,9 posto ukupnih prihoda od prodaje Grupe. Ključna europska tržišta (Njemačka, UK, Italija, Švicarska, Austrija, Švedska i Španjolska), koja čine 11,7 posto ukupnih prihoda od prodaje, ostvarila su rast od 8,7 posto. Slovenija kao treće po veličini tržište bilježi 6,3 postotni rast. Hrvatsko tržište najveće je u ukupnom prihodu od prodaje sa 24,8 posto, a slijedi ga tržište Srbije s 24,1 posto.

Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 72,5 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 15,0 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 6,1 posto, a proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju sa 6,4 posto.

'Usprkos otežanim uvjetima poslovanja posljednjih nekoliko godina, osobito u regiji Jugoistočne Europe gdje Atlantic Grupa ostvaruje najveći dio prihoda, i u 2013. nastavili smo s rastom ispunjavajući već sedmu godinu zaredom najavljena očekivanja. Rezultatima i rastom na tržištima ZND-a te ključnim europskim tržištima, potvrđujemo stratešku orijentiranost kompanije na internacionalizaciju, kao i internacionalni potencijal naših brendova kao što su Argeta, Donat Mg, Multipower, Cedevita GO! i Bebi.

Istovremeno, nastavljamo ulagati u razvoj brendova u vlastitom portfelju kao i u širenje i jačanje distribucijskog poslovanja. I u narednom razdoblju kompanija će biti fokusirana na razvoj, upravljanje rizicima, održavanje likvidnosti i upravljanje financijskim obvezama', istaknuo je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.

U poslovanju Atlantic Grupe godinu je na samom početku obilježila implementacija novih komercijalnih uvjeta na hrvatskom tržištu, a u nastavku godine daljnje širenje distribucijskog portfelja okrunjeno u prosincu ugovorom o preuzimanju distribucije Unilevera za tržišta Hrvatske i Slovenije.

U trećem kvartalu Atlantic Grupa je potpisivanjem predugovora u Industrijskom parku Nova Gradiška započela ulaganje u novu tvornicu za proizvodnju energetskih pločica iz asortimana sportske i aktivne prehrane. Projekt ukupno vrijedan 120 milijuna kuna u prvoj će godini proizvodnje otvoriti 50, a uz planirani rast poslovanja u konačnici 160 novih radnih mjesta. Početak gradnje tvornice planira se u travnju 2014., a prvi proizvodi s novih linija na tržištu se očekuju u prvom kvartalu 2015. godine.