Quantic Dream, razvojni studio zaslužan za legendarne igre poput Fahrenheita i Heavy Raina predstavio je svoju novu motion capturing tehnologiju
Osim po glasinama o radu na sljedećoj Microsoftovoj konzoli, dolazak sljedeće generacije možemo osjetiti po još jednom fenomenu, sve više razvojnih studija predstavlja nove tehnologije. Prošle godine predstavljen nam je fenomenalni Frostbite 2.0, Square Enix je najavio rad na novom engineu, Epic najavljuje skoru prezentaciju sljedećeg Unreal enginea. U isto vrijeme, u industriji je sve prisutnija ambicija za što realističnijim prikazom ljudskoga lica i tijela, zbog čega se osim razvitka naprednih tehnologija angažiraju čak i slavni glumci.
Prošle godine na tržištu se pojavio L.A. Noire i sve nas ostavio bez riječi svojom tehnologijom prikaza ljudskog lica. Nekada su se glumci u igrama koristili zbog nedostataka tehnologije dok se danas u igre vraćaju upravo zbog njenog napretka unatoč donedavnim predviđanjima mnogih da će napredak tehnologije istisnuti glumce čak i iz filma. Team Bondi, studio danas zatvoren zbog izrabljivanja zaposlenika, razvio je tehnologiju snimanja ljudskoga lica istovremeno s nekoliko desetaka kamera što je dalo u najmanju ruku – zapanjujuće rezultate.
Tu na scenu od danas stupa i Quantic Dream, studio koji pamtimo po danas kultnom Fahrenheitu (znanom i kao 'Indigo Prophecy') te izvrsnoj PlayStation 3 ekskluzivi Heavy Rain. Quantic je naime upravo predstavio novu motion capturing tehnologiju zasad poznatom kao 'Project Kara' koji možete pogledati ovdje:
Možda je prikladno odmah naglasiti da se ova demonstracija izvodi u realnom vremenu na konzoli PlayStation 3, a ne na nekom suludo nabrijanom PC-u.
David Cage, glava Quantic Dreama, poznat je kao čovjek gotovo opsjednut ljudskom emocijom i njenim prenošenjem u digitalni oblik, a stvar ide toliko daleko da želi stvoriti potpuno novi žanr pod imenom emotional gaming čiji bi prvi predstavnik bio upravo Heavy Rain.
U cijeloj stvari najzanimljivije je to što 'Project Kara' video priložen iznad prikazuje samo 50% mogućnosti novog enginea s obzirom da je 'Kara' dovršen prije godinu dana. 'Bilo je mnogo stvari koje nismo mogli izvesti sa starim engineom pa smo odlučili napraviti novi. 'Kara' je prva stvar koju smo napravili pomoću njega prije godinu dana, pa sam projekt nije previše optimiziran i sadrži tek 50% mogućnosti koje smo u stanju danas učiniti s njim', izjavio je Cage.
'Mnogo smo uložili u naš motion capture studio. Heavy Rain snimljen je s 28 kamera, a sada ih imamo 65. Sada u isto vrijeme možemo snimati nekoliko glumaca i to ne samo lice nego i cijelo tijelo. Ne radi se o maloj promjeni, jer na taj su način snimljeni 'Avatar' i 'Tintin' i na taj način radi i CG industrija jer znaju prednosti istovremenog snimanja lica, glasa i tijela', nastavio je Cage. Inače, istovremeno snimanje sva tri navedena elementa u gaming industriji još nije izvedeno pa je tako u L.A. Noireu tijelo snimano odvojeno od lica, a ponekad i glas.
Za 'Project Kara' Quantic je održao čak i audiciju kako bi se pronašla najbolja glumica, a na kraju je od više od stotinjak kandidatkinja odabrana Valorie Curry, zvijezda recentne sage 'Sumrak'.
'Kako sam sve stariji, ispitujem ljude oko sebe što igraju i odgovor je često – ništa. Još uvijek gledaju TV i idu u kino, a činjenica da više ne igraju igre nije posljedica nedostatka vremena nego nedostatka igara za takve ljude', rekao je Cage i naglasio važnost usputnih igara poput Angry Birdsa i konzole Wii da privlačenje populacije koja nije gejmerska. 'Postoje ljudi koji rade zanimljive stvari, ili jednostavno drugačije stvari, no mislim da smo prilično usamljeni u svojim nastojanjima. Ono što pokušavamo kreirati je interaktivna zabava za zrelu, odraslu publiku. Time ne pokušavam reći da smo bolji i pametniji od ostalih, već jednostavno to da postoji previše igara koje nude vrlo ograničeno iskustvo', zaključio je David Cage.
Nakon ovoga preostaje nam samo čekati najavu sljedeće igre Quantic Dreama koja vjerojatno nikoga neće ostaviti ravnodušnim, baš kao i sve njihove dosadašnje igre.