Gradonačelnik Milan Bandić donio je odluku kojom se Zagreb-plakatu, tvrtki u suvlasništvu Zagrebačkog holdinga i Agrokora, s 9 na 6 milijuna kuna umanjuje godišnja naknada koju treba uplaćivati u gradski proračun za obavljanje usluga oglašavanja na javnim površinama i nekretninama u gradskom vlasništvu
Preostali dio od 3 milijuna kuna za ovu godinu tvrtka bi trebala platiti 2011. (zajedno s redovnom naknadom od 9 milijuna kuna), a ta se obveza za 2010. prolongira na 2012. godinu, piše Business.hr
Tu je dvogodišnju pozajmicu od 6 milijuna kuna gradonačelnik Bandić, kako je naveo, odobrio 'u cilju razvoja, stabilna poslovanja i solidne likvidnosti'. Naime, financijsku podršku Zagreb-plakatu obrazlaže teškim stanjem na tržištu vanjskog oglašavanja te otežanim dobivanjem sredstava za investicije na financijskom tržištu za nabavu nove opreme u ovoj godini. Takve je poteškoće potvrdio i Ivan Ćosić, jedan od direktora Zagreb-plakata koji predstavlja Zagrebački holding.
'Ove smo godine u novu opremu planirali uložiti 8,4 milijuna kuna. Zatražili smo od nekoliko leasing kuća mogućnost dobivanja leasinga za opremu, no to nam zbog krize na financijskom tržištu nije odobreno', ističe Ćosić, dodajući da su u skladu s tim početkom listopada smanjili plan investicija u novu opremu.
Pritom će tu investiciju 'zatvoriti putem svojega poslovanja, čemu će pomoći i prolongirana obveza plaćanja naknade Gradu Zagrebu', kazao je Ćosić, iz čijih se riječi može iščitati da će ulaganja financirati isključivo iz prihoda i Bandićeve pozajmice, ali ne i iz sredstava drugog suvlasnika, odnosno Agrokora.
S obzirom na to da postavljanje nove opreme nije išlo prema planu, došlo je i do 25-postotnog pada prihoda, a za prvo je polugodište ove godine Zagreb-plakat ostvario samo 419 tisuća kuna dobiti.
Ipak, ostaje činjenica da je većinu svojih investicija Zagreb-plakat financirao preko proračuna Grada ili Holdinga. ZG holding mu je lani u studenom dao dvogodišnju pozajmicu od 5,5 milijuna kuna za ulaganje u panoe, a iz plana poslovanja za 2008. vidjelo se da Media, odnosno Agrokor kao suvlasnik Zagreb plakata s udjelom 49 posto, nije uložio gotovo ništa u kupnju opreme koja je za 3,82 milijuna kuna otkupljena od dotadašnjih oglašivačkih tvrtki.
Moglo se očekivati da će drugi suvlasnik ove godine 'odriješiti kesu' no Zagreb-plakat je opet morao tražiti pomoć Grada.
Darinko Kosor, zastupnik HSLS-a u Gradskoj skupštini, koji je dobro upućen u vanjsko oglašavanje jer je dugo radio u toj branši kao direktor Metropolisa, smatra da bi se poslovanjem Zagreb-plakata trebale pozabaviti određene pravne institucije.
Ta priča 'smrdi' otpočetka.
Natječaj je bio namješten za Mediju, odnosno Agrokor, a ta tvrtka nije napravila ništa na što se obvezala. Dosad Zagreb-plakat nije uplatio ni kune najamnine Gradu, nisu otvoreni dodatni kiosci, nije zaposleno 500 ljudi, što su naveli u ponudi. Samo su otkupljeni postojeći panoi od Europlakata i Outdoora, a Bandić je kazao da će sve biti modernizirano posebnim aluminij panoima po uzoru na Beč, no takvi panoi nikad nisu kupljeni“, napominje Kosor
Ističe kako nije tajna da Todorić već šest mjeseci pokušava prodati svoj udjel u Zagreb-plakatu, i to za 200 milijuna kuna, a jedini potencijalni kupac u sadašnjoj situaciji, vlasnik Europlakata JcDecaux, ne želi dati taj novac jer je vlasnik Agrokora udjel u Zagreb-plakatu platio 109 milijuna kuna.