Dugo iščekivana treća igra BioShock serijala, Bioshock Infinte, je pred vratima, a mi nestrpljivo čekamo hoće li Irrational Games još jednom uspjeti opravdati ogromna očekivanja i pomutiti razum svojim odanim fanovima
Serijal koji su mnogi nazivali duhovnim nasljednikom System Shocka-a, još jedne legendarne i odlične igre Irrational Games studija, BioShock je jedna od onih igara koje ne trebamo posebno predstavljati. Svi koji su barem malo u doticaju s gamingom (bilo na PC-u ili konzoli) znaju ili su u najmanju ruku barem čuli koliko je dobar ovaj nebeski kolač koji nam je udijelio Ken Levine, danas kreativni direktor Irrational Gamesa i gospodin odgovoran za cijelu priču u BioShocku.
Pa krenimo na jedan brzi izlet da se podsjetimo što se dogodilo u prva dva BioShocka. U jedinici vi upravljate likom i djelom Jacka, jedinog preživjelog iz avionske nesreće koja ga je dovela na ulaz Rapturea, nekad utopijskog sna njegova kreatora, a danas doma mutiranim ljudima i poremećenim znanstvenicima. Tu Jack doživljava pravi emocionalni roller-coaster pun spletki i prijevara da bi veoma brzo saznao da je on sin glavnog antagonista, Andrewa Ryana. Igra je imala tri različita završetka koja odražavala vaše izbore tokom igre. BioShock se najviše isticao odličnom pričom i sjajno odrađenom voice actingu, a ni ostali dijelovi igre nisu zaostajali. Igra je gotovo odmah postigla nevjerojatan uspjeh te je proglašena jednom od najboljih igara zadnjih godina.
BioShock 2 prati dogodovštine Big Daddy-a, genetski poboljšanog čovjeka, čiji su organi 'nagurani' u ogromno ronilačko odijelo. Do sada, jedina zadaća ovih bića bila je zaštita Little Sisters koje su služile kao farme za uzgajanje ADAM-a, substance koja je poboljšavala mogućnosti u običnih ljudi. Igra započinje reaktivacijom Big Daddy-a kojim vi upravljate. Igra se vrti oko vašeg nastojanja da pronađete Little Sister koja vam je dodijeljena i da u procesu svrgnete vladavinu glavne protivnice, Sofie Lamb. Igra je donijela nekoliko novina kao što su hodanje izvan granica grada zahvaljujući ronilačkom odijelu i opcija rukovanja plazmidima i oružjima u isto vrijeme. BioShock 2 bio je dostojan originala te je postigao veliki komercijalni uspjeh. Kao i u originalu, najjači aspekt igre bila je njezina priča koja je još dublje zaronila u priču grada pod vodom.
BioShock Infinite neće biti nastavak priče prošlih igara. Ovaj put, radnja je smještena u 1912. godinu u lebdeći grad Columbiu, grad koji je trebao predstavljati moć, sjaj i napredak američkog društva, a završio je kao crna mrlja na junačkoj i pravednoj (LOL!) zastavi SAD-a. Tijekom 'Boxer' ustanka Columbia je odlučila otvoriti vatru na nedužnu skupinu kineskih civila što građani tog grada, a i vlada SAD-a nisu odobravali. SAD se odrekao Columbie nakon čega je grad jednostavno nestao u oblacima. Nedugo zatim, leteća tvrđava postala je poprište krvavog građanskog rata u kojem su se sukobile dvije ideološki suprotne strane – The Founders (Osnivači) koja je zagovarala arijevske vrijednosti o iznimnosti američkog naroda, i Vox Populi koja se zalagala za ravnopravnost svih rasa i religija.
Glavni protagonist Infinitea je Brooker DeWitt, bivši Pinkertonov agent koji je bio obeščašćen zbog ekstremnih metoda koje je koristio u svom poslu. Nakon otpuštanja iz službe, Brooker postaje privatni istražitelj kojeg unajmi nepoznati čovjek da pronađe i spasi Elizabeth, djevojku koja je zatočena unutra zidina Columbije, a u zamjenu će dobiti odrješenje svih kockarskih dugova. Da bi stvar bila zanimljivija, Elizabeth žele i obje ideološke grupe u svrhu ostvarivanja svojih ciljeva. Naime, Elizabeth nije samo obična djevojka. Oh no, sir. Elizabeth posjeduje jedinstvenu i iznimno snažnu moć koja je i potencijalno razlog njezinog zarobljivanja na Columbiji. Ona može manipulirati tzv. 'pukotinama' – anomalijama u stvarnosti koje su vidljive svima, ali njima može upravljati samo Elizabeth. Njezine moći joj omogućuju da proširi te 'pukotine' u stvarnosti i zaviri u alternativne sadašnjosti koje ona može oživjeti na Columbiji.
Još jedan zanimljiv stvor u Infinite-u je ogromna ptica-robot jednostavno nazvana Songbird. Songbird je bila stvorena isključivo zbog jednog razloga, a taj je držanje Elizabeth u zatočeništvu. Bojala je se cijela Columbija osim Elizabeth, koja joj je bila jedini prijatelj kroz usamljeno djetinjstvo, iako ju je upravo ona držala zatočenom. Tokom vremena, Songbird i Elizabeth su postali jako dobri prijatelji te je ptica postala njezin zaštitnik i čuvar. Kada je Elizabeth pobjegla, jedina zadaća ptice postala je da vrati Elizabeth natrag u zatočeništvo, makar to značilo uništenje biločega i bilokoga blizu nje, uključujući i glavnog protagonista Brookera. Unatoč tome Elizabeth izbjegava sukob s pticom, a ako će igrač odlučiti napasti pticu, njegov odnos s Elizabeth će se pogoršavati.
Što se tiče gameplaya, on se neće nešto bitno razlikovati od ostalih BioShock naslova. Još uvijek je to First Person Shooter s role-playing elementima. Igrači će moći koristiti oružja i armor koji nađu po Columbiji, no moći će nositi samo dva oružja. Prema riječima Irrationala, u Infiniteu će biti veći naglasak na snajperisanju i range borbi nego što je to bio u Rapture-u. Brooker će također dobivati sve veći broj vještina sakupljajući vigore (ekvivalent BioShock plazmidima). Vigori aktiviraju moći kao što su telekineza, manipulacija strujom te čak upravljanje životinjama. Vigori će trebati Salt (ekvivalent BioShock EVE-ima) koji napaju te novostečene moći. Jedna bitna razlika u odnosu na BioShock je nedostatak 'Banki Gena' koje su igračima dopuštale mijenjanje plazmida i tonika, tako umanjujući vrijednost odluka tokom igre, dok će Infinite nedostatkom tih banki učiniti vaše odluke krucijalnima za ostatak igre, jer kad ćete jednom odabrati Vigore, više ih neće biti moguće promijeniti.
Na radost ultra-hardcore fanova, Irrational je najavio i '1999 Mode' – način igranja za one najokorjelije. U ovo modu, igrači će morati donositi kritične i trajne odluke koje će veoma utjecati na daljnji razvoj vašeg lika. Preko tih odluka igrači će se morati specijalizirati u određenom načinu igranja, tako čineći ostale alternative neučinkvitima.
S tehničke strane, igra će koristiti modificirani Unreal 3 engine i prema viđenim gameplay trailerima izgledati prilično impresivno. Nakon naslova kao što su BioShock 1 i 2, od Irrationala se ne očekuje ni ništa manje, unatoč brojnim problemima koji su okružili igru. Naime, Irrational je usred razvoja igre napustilo nekoliko vrlo bitnih ljudi, započeo je razvoj multiplayera od kojega se na kraju odustalo, a sve je kulminiralo s dvije odgode. Ipak, BioShock Infinite bez sumnje je jedan od najisčekiavnijih naslova u ovoj godini što će, nadamo se, itetako opravdati.
Izlazak igre očekuje se 26. ožujka i to na PC, PS3 i Xbox 360 platformama.