Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak javila se putem Facebooka o svom radu od kuće, jer se nalazi u samoizolaciji zbog jedne djelatnice ministarstva zaražene koronavirusom, navodeći nekoliko uputa za učinkovit rad od kuće te je objavila Akcijski plan o nastavi na daljinu
'Evo, tek sam treći dan u samoizolaciji i cijelo vrijeme radim na daljinu. Čak sudjelujem i na sastancima ministara znanosti država članica EU-a, sada ionako gotovo sve ide putem videokonferencija. Kad radimo od kuće, potrebno je naći mjesto koje ima stabilan bežični prijenos podataka, ali i da nije prozor iza nas ili nepospremljene police i stolovi kada se javljamo videovezom', napisala je Divjak.
Dodala je kako provjerila da je u Hrvatskoj trenutno oko 5000 osoba u samoizolaciji.
Kada je u pitanju sljedeća školska godina navodi kako se samo u jednom polugodištu može očekivati 50.000 ljudi u samoizolaciji, i to ako situacija ne bude gora nego sada.
'Među njima će biti tisuće učenika, studenata i nastavnika koji će barem dva tjedan provesti kod kuće. Samo od 26.6. do 10.7., znači u 15 dana, zaražena su 72 učenika u dobi od 6 do 18 godina, to znači da bi 70 razreda bilo u samoizolaciji da je trajala nastava u školama'.
Objasnila je i kako je desetak osoba, uključujući i nju, iz MZO-a završili u samoizolaciji jer su prošli tjedan proveli manje od školskoga sata s osobom kojoj je nekoliko dana poslije utvrđena zaraza koronavirusom u prostoriji veličine prosječne učionice. Držali su propisani razmak, ali nisu nosili maske. 'Dakle, lako je završiti u samoizolaciji (zapravo je to propisana izolacija, a ne samoizolacija) i stručnjaci tvrde da je opravdana te to treba poštovati. Ova naša nas situacija upućuje da će takvih slučajeva u školama i na visokim učilištima biti dosta, i kod učenika i kod nastavnika'.
Istaknula je kako s jedne strane, škole i visoka učilišta ne treba zatvarati ako se mogu osigurati uvjeti za učenje i poučavanje u fizičkom okruženju jer pretpostavka je da većina bolje i poučava i uči 'uživo', 'a i pitanje je gdje će biti mala djeca dok roditelji rade'.
S druge strane, kako navodi, treba svima osigurati pravo na obrazovanje, a ne samo onima koji će smjeti biti u školama jer nije vjerojatno da će svi moći biti u učionicama, što zbog prostornog ograničenja kako bi se osigurao potreban razmak, a što zbog toga što će mnogi učenici i nastavnici zbog samoizolacije trebati ostati kod kuće.
'Očekujemo da kod kuće ostanu i cijeli razredi. Očekujemo također da će ostati u samoizolaciji i, primjerice, nastavnik Matematike, a zamjene neće biti te treba osigurati da i taj nastavnik, jer je zdrav, izvodi nastavu. Dakle, mješoviti model iz Akcijskog plana provedbe nastave na daljinu ujedno je onaj za koji se trebamo pripremati na svim razinama obrazovanja'.
Na kraju je navela dva temeljna pitanja: Kada imamo epidemiološka ograničenja, tko će imati prioritet da bude u školi ili na visokom učilištu? i Kako će učiti oni koji trenutno nisu u školi ili na visokom učilištu, a nisu bolesni?
Navodi da su odgovori na prvo pitanje pitanje opisani u Akcijskom planu, 'ali sigurno postoje i drugi pa podijelite svoja razmišljanja o tome'. Za drugo pitanje je poručila kako je samo jedan odgovor, a to je da nastava na daljinu treba ići dalje.