Premijer Zoran Milanović u uvodnim riječima na sjednici Vlade komentirao je kritike zbog planirane monetizacije autocesta, odnosno njihova stavljanja u koncesiju na 30 do 50 godina. Rekao je kako je ta odluka u interesu 4,5 milijuna stanovnika, za razliku od interesnih grupa koje prosvjeduju i brinu samo za svoje interese
Pred Banskim dvorima na Markovom trgu u Zagrebu okupilo se dvjestotinjak građana na prosvjedima zbog namjere Vlade da 1.050 kilometara autoceste stavi u koncesiju za oko tri milijarde eura. Premijer Zoran Milanović rekao je da će se građani - ako uopće bude monetizacije - po autocestama voziti u najgorem slučaju pod istim uvjetima kao do sada.
Ako se odlučimo na takvo rješenje, ništa se neće promijeniti!' naglasio je premijer Milanović i dodao da prosvjede protiv koncesija organiziraju grupe ljudi kojima je u interesu da se stanje ne mijenja. 'Prihvaćam to, ali mi radimo u interesu 4,5 milijuna ljudi i u interesu državnih financija. Nećemo ići u avanturu i u potpuno nepoznato, nego ćemo probati sklopiti dobar ugovor za Hrvatsku. Ne ultimativno i pod svaku cijenu', kaže Milanović.
Premijer naglašava da navodi nekih stručnjaka posljednjih dana nisu bili točni: 'Nema šanse da bi se cestarine usred turističke sezone podigle za 100 posto. Nemoguće! Želim reći građanima - ne govore vam istinu, izmišljaju! Zašto to rade? To će građani na kraju morati ocijeniti sami, jer ovo je borba za vašu naklonost i razumijevanje. Tvrdim, može biti samo bolje nego što je do sada, lošije sigurno neće biti.'
Još jednom je ponovio da je otvorena mogućnost da dionice u monetizaciji budu hrvatski mirovinski fondovi: 'To su naši fondovi, možda ćemo morati zakone prilagoditi tome, ali oni se sigurno neće zaletjeti grlom u jagode u nešto što izlaže riziku buduće umirovljenike i njihove mirovine', kazao je Milanović ističući da će izabrati najbolju moguću varijantu.
Ovo je vrlo racionalna i dobro promišljena priča u koju nećemo ići prije nego što provjerimo još 100 stvari, ali ne nasjedajte na priče da se nešto rasprodaje, da se država može jeftino zadužiti - ne može i neće! I da će se potpunom voljom koncesionara manipulirati cijenama – nemoguće!' zaključio je Milanović.
Podsjetio je da se u Hrvatskoj već godinama građani voze po nekoliko stotina autocesta pod koncesijom: 'To su autoceste Zagreb - Macelj i cijela Istra. Ima li problema? Nema. Je li rješenje idealno? Nije. Dobro je i prihvatljivo. E, pa s time idemo po cijeloj Hrvatskoj. Ne idemo preko koljena, a radimo u javnom interesu, a interesne grupe i grupe za pritisak rade u svom interesu koji nije zakonit, ali je ograničen. To je njihov interes, a ne interes svih ljudi u državi'.