ZBOG NOVIH EU PRAVILA

Dubrovniku prijeti nestašica plina i benzina

02.07.2013 u 16:57

Bionic
Reading

Nakon prvog problema zbog ulaska u EU, s odvozom pelješkog smeća u Neum, danas je Dubrovnik pred nestašicom goriva i plina

Na INA-inim crpkama u Dubrovniku već nedostaje benzinskog goriva Euro super 98, a skladište plina za kućanstva na benzinskoj crpki u Kuparima je prazno. Plina još ima na INA-inom prodajnom mjestu u Komolcu, no dokad će zalihe potrajati, ne zna se. Kako saznaje Dubrovacki.hr, prijevoz goriva i plina preko graničnih prijelaza Bistrina i Klek moguć je jedino uz posebne dozvole koje, kako nam je rečeno, u INA-ini nisu na vrijeme pribavili

Opskrba gorivom i plinom navodno bi se trebala normalizirati do srijede, no na koji će ih način INA dopremiti na dubrovačko područje, nije poznato. Naime, opasne tvari poput goriva i plina ne smije se prevoziti redovitim trajektnim linijama, već za to treba osigurati poseban prijevoz. Probleme zbog EU granica imat će i drugi dobavljači robe koja se smatra opasnim teretom poput kemikalija za bazene, insekticida ili primjerice otrova za štakore kakve koriste u dubrovačkom Sanitatu.

Svi opskrbni kamioni za Dubrovnik prva dva dana EU idu preko Trpnja, premda se govorilo da će se trajektom Ploče -Trpanj prevoziti isključivo žive životinje, stoka i robe životinjskog podrijetla koje podliježu sanitarnoj i veterinarskoj kontroli. Trajkt Vladimir Nazor, uglavnom ne može primiti sve kamione, pa neki čekaju i po desetak sati da bi se prebacili na Pelješac.

Vozači su ogorčeni jer im nitko od nadležnih državnih službi nije objasnio što se događa i koja im dokumentacija treba za prilazak neumskim koridorom. Zahtijevaju od Jadrolinije da uvede dodatne trajkte kako bi se smanjile gužve, a Dubrovnik na vrijeme opskrbio namirnicama.

Ovaj režim provoza roba donosi i nove troškove. Tako kamioni do pet tona nosivosti za prijevoz trajektom plaćaju 250 kuna, plus za svaku dodatnu tonu izdvajaju još dodatnih pedeset kuna, što za najteže kamione od 40 tona iznosi dvije tisuće kuna, što je poprilično velika stavka u kalkulaciji transportnih troškova, pa bi ionako visoke cijene u Dubrovniku mogle dodatno porasti - piše Dubrovacki.hr.