Dolazak u Poznanj i vožnja Poljskom koju smo doživjeli u subotu sasvim je drugačija od ove koju smo proživjeli danas, prvog radnog dana u tjednu. Kolegama koji su putovali za vikend na relaciji Warka – Poznanj trebalo je oko tri i pol sata, a za vožnju na istoj relaciji radnim danom gotovo dva sata duže. Za popi…
Iako se Poljaci hvale novoizgrađenom autocestom od Poznanja do Varšave, realnost je posve drugačija. Naime, nove autoceste nema ni na jednoj navigaciji, ni u Michelinovim atlasima, a ne postoje ni znakovi koji bi upućivali kako do njega doći. Još veći problem jest taj što je vozilima težim od 3,5 tona još uvijek zabranjen promet po njemu. Također, čuli smo da je, s obzirom na to da je otvoren tek prije koji dan, dio puta još uvijek bez prometne signalizacije.
Drugim riječima, sav kamionski promet još uvijek se odvija po regionalnim cestama, promet usporavaju već dobro nam poznate sigurnosne kamere, ali i semafori. Sama cesta, odnosno asfalt, vrlo su dobri, širina podsjeća na poluautocestu, a pretječe se po sredini. Naravno, ako se kamioni iz suprotnog smjera udostoje pomaknuti. Međutim, s obzirom na važnost koridora, koji ide iz Rusije, Bjelorusije i Ukrajine, preko Poljske prema zapadnoj Europi i baltičkim zemljama, nepotrebno je reći da je cesta zakrčena kamionima. Dok čovjek ne vidi kolone, ne vjeruje da je takvo nešto uistinu moguće. A sigurni smo da je zrak zatrovaniji nego u Sisku.
Međutim, imaju vozači i priliku za 'opuštanje', jer osim brojnih gostionica s jeftinim ručkovima, uz cestu stoje i mlade dame, koje nude brzu uslugu. Nismo pitali za cijenu, ali prema njihovoj vanjštini, dojam je da nisu previsoke. Iako je bilo tek 10 sati ujutro, strpljivo su stajale uz cestu i osmjehivale se umornim vozačima.
Kako izgleda promet po poljskim cestama, možete se uvjeriti i sami.