Facebook je u utorak izvijestio o naglom povećanju uklonjenih objava koje su promicale nasilje i govor mržnje što je pripisao tehnološkim poboljšanjima za automatsko prepoznavanje fotografija i tekstova takvog sadržaja.
Najveća društvena mreža u svijetu uklonila je oko 4.7 milijuna objava povezanih s organizacijama koje šire mržnju u prvom tromjesečju 2020., u usporedbi s 1.6 milijuna takvog sadržaja u istom razdoblju 2019.
Facebook je također izbrisao 9.6 milijuna objava s govorom mržnje, u usporedbi s 5.7 milijuna u ranijem periodu.
To označava šesterostruki porast uklanjanja sadržaja mržnje od druge polovice 2017. kada je Facebook počeo objavljivati te podatke.
Facebook je objavio da je stavio oznake upozorenja na oko 50 milijuna objava povezanih s covidom-19 nakon što je zabranio štetne dezinformacije o koronavirusu na početku pandemije.
"Smatramo da oznake upozorenja imaju učinka. U 95 posto slučajeva osoba koja vidi sadržaj s oznakom upozorenja ne klikne na taj sadržaj", rekao je novinarima izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg.
Facebook je podatke objavio unutar petog izvještaja o standardima zajednice koje je predstavio 2018. zajedno sa strožim pravilima ponašanja kao odgovor na kritike.
Prošle godine Facebook je proširio izvješće informacijama o primjeni pravila na Instagramu, a u utorak naveo da će te podatke objavljivati svaka tri mjeseca.
Facebook je istaknuo poboljšanja u svojoj "proaktivnoj tehonologiji otkrivanja" koja koristi umjetnu inteligenciju za otkrivanje nasilnog sadržaja odmah po objavi i uklanja ga prije nego što ga korisnici vide.
Unaprjeđenje te tehnologije omogućilo im je uklanjanje više sadržaja povezanih s drogom i seksualnom eksploatacijom, navode iz kompanije.
Facebook se zbog manje moderatora koji su bili dostupni u pandemiji oslonio na automatske alate za nadzor sadržaja u vrijeme širenja teorija zavjera o koronavirusu.
Zuckerberg je rekao da se u nekim dijelovima svijeta zaposlenici počinju vraćati u svoje urede i upozorava da će štetni sadržaji o koronavirusu vjerojatno biti snažnije zastupljeni u drugom tromjesečju.
Cindy Otis, istražiteljica dezinformacija i bivša analitičarka CIA-e, istaknula je da je štetni sadržaj o koronavirusu porastao u travnju, nakon perioda obuhvaćenog najnovijim izvješćem.
Pozvala je Facebook da otkrije koliko brzo uklanja objave, što je ključni indikator učinkovitosti sustava jer se često čini da Facebook djeluje tek kad sadržaj postane viralan i proširi se na druge platforme.
"Pandemija je najveći događaj u povijesti dezinformacija, a to se ne vidi u podacima koje oni objavljuju", rekla je Otis.
Facebook je u utorak pristao platiti, u okviru sudske nagodbe u Kaliforniji, 52 milijuna dolara kao kompenzaciju za psihički stres kojemu su izloženi zaposlenici koji moraju pregledavati nasilne poruke i slike u okviru kontrole sadržaja poruka na toj društvenoj mreži.
Nagodba obuhvaća više od 10.000 osoba koje su sada ili ranije bile angažirane na kontroli sadržaja i koje će dobiti najmanje po tisuću dolara, a oni s potvrđenim medicinskim dijagnozama PTSP-a do 50.000 dolara.