PC KVALITETA

FIFA 11

29.07.2010 u 17:00

Bionic
Reading

Relativno nedavno pisali smo o tome kako se EA odlučio iskupiti PC gejmerima za fijasko s prošla dva nastavka, a kako stvari napreduju, saznajte u nastavku

Za one u zadnjoj klupi koji su obično nepažljivi na satu, kratki podsjetnik: FIFA 10 na konzolama Xbox 360 i PS3 slovila je za najbolji dostupni virtualni nogomet, dok smo na PC-ju (još jednom) dobili osrednji proizvod koji nije vrijedan pažnje, a ni para. Nije ni čudo, na verziji za PC radio je jedan sasvim drugi razvojni team, pa je čak i grafički aspekt igre bio inferiorniji onome koji su dobili konzolaši na konzolama koje imaju slabiji hardver nego današnji prosječni PC.

Nakon toga dogodio se jedan još veći propust, i to ove godine – specijalno izdanje Fife pod imenom World Cup South Africa 2010 uopće se nije pojavilo na PC platformi! Ovo je bila kap koja je prelila čašu svakog poklonika virtualnog nogometa na PC-ju, pa se tek nedavno oglasio EA i najavio ispravljanje takvih propusta u budućnosti. Tako se Peter Moore iz EA izjasnio da će EA ovaj puta PC igračima 'ponuditi nagrađivani gameplay i grafiku koja je dosad bila namijenjena samo konzolama i optimizirati je za svoje kućno računalo'. Eh, vidite kamo taj gaming ide, nekada su se igre naknadno prilagođavale konzolama, a danas se rade prvenstveno za konzole i tek onda prilagođavaju PC-ju.


 

No dosta (zasluženog!) drvlja i kamenja po EA-u, da vidimo što nam se sprema sa sljedećim izdanjem Fife pod imenom FIFA 11.

Vjerojatno najznačajnija novina svakako je implementacija enginea korištenog za konzole na PC. Iako star već nekoliko godina, iz EA ga još uvijek oslovljavaju s prefiksom 'next-gen', no neka im bude. Spomenuti engine omogućit će izvedbu vrlo prirodnih animacija i pokreta igrača, kao i vrlo detaljne modele igrača. Za sve to neće biti potreban nikakav high-end sustav, već nekakvi prosječni dual-core procesor, 1 GB rama (za Win 7 vjerojatno najmanje dva) te neka prosječna grafička kartica. Dovoljno je vidjeti screenshotove iz igre da se uvjerite u predivno modelirane igrače i superoštre teksture.


 

Također, EA će implementirati i mogućnosti igranja preko LAN-a, podršku za oko 35 kontrolera s unaprijed konfiguriranim kontrolama te čak i podršku za glasovnu komunikaciju.

No, PC verzija će ipak biti uskraćena za nekoliko stvari poput Personality Plusa i Pro Passinga. Personality Plus je sustav igre po kojemu će svi igrači imati vlastiti stil igre baziran na trenutno dostupnim statistikama za svakoga igrača, dok je Pro Passing poboljšani sustav dodavanja koji će isto učiniti mnogo težim i realističnijim. Zašto je toliki problem te sustave implementirati i u PC verziju, jasno je vjerojatno samo EA-u. Odlučite li s bakljom u jednoj ruci i vilama u drugoj krenuti u bijesni pohod na prostorije EA, uz vas smo!

EA se dići i poboljšanim sustavom AI-a koji je ovaj puta sposoban i učiti, što konkretno znači da istom obrambenom igraču nećete moći stalno prodavati istu fintu jer će vas ovaj prokužiti i vjerojatno vam pri sljedećem pokušaju uspješno oduzeti loptu. Uza sve poboljšane tehnikalije, bit će tu i simpatičnih mogućnosti poput implementacije vlastitih navijačkih pjesama koje će onda 'pjevati' publika u igri, kao i mogućnost da u menijima igre slušate glazbu koju vi želite, a ne samo onu koja dolazi uz samu igru.

Da podvučemu crtu, čini se da je EA ove godine ozbiljnije shvatila PC platformu te će nova FIFA biti poboljšana mnogim novim stvarčicama, no zašto se i dalje prave gluhi i slijepi izostavljanjem sustava poput Personality Plusa i Pro Passinga, zaista nam je neshvatljivo.

FIFA 11 izlazi 1. listopada ove godine na PS3, Xbox 360 i PC platformi.

 

Predstavljanje FIFA 11 na E3 2010