Francuski trgovci morat će obavještavati kupce o smanjenom pakiranju proizvoda koje ne prati odgovarajuće smanjenje njihovih cijena, objavilo je u petak ministarstvo financija, signalizirajući novu mjeru u borbi protiv prikrivenih poskupljenja
Prikriveno podizanje cijena kroz smanjeno pakiranje prozvoda zadaje glavobolju i potrošačima i vladama budući da koči potrošnju u uvjetima slabije kupovne moći kućanstava pod pritiskom visoke inflacije i troškova zaduživanja.
Od srpnja do rujna francuske maloprodajne tvrtke morati će informirati potrošače o prehrambenim i drugim proizvodima za široku potrošnju čija cijena ne prati smanjeno pakiranje, priopćilo je ministarstvo.
„Stat ćemo na kraj takvoj praksi (...) Želim obnoviti povjerenje potrošača, a povjerenje ide ruku pod ruku s transparentnošću”, kazao je ministar financija Bruno Le Maire.
Cijene prehrambenih proizvoda postale su lani glavno političko pitanje u Francuskoj budući da su cijene hrane nakon redovnih godišnjih pregovora maloprodajnih tvrtki i prehrambenih tvrtki poskočile za rekordnih 16 posto.
Vlada je zakonom uredila pomicanje datuma pregovora u ovoj godini i zatražila od tvrtki da ograniče poskupljenja.
Lanac supermarketa Carrefour sam je prošlog rujna istaknuo na nekim proizvodima upozorenja o cijenama kako bi uoči pregovora podvrgnuo pritisku velike proizvođače robe za široku potrošnju, kao što su Nestle, PepsiCo i Unilever, podsjeća Reuters.