Jemenski hutisti, militantna grupa koju podržava Iran, oslobodili su posadu Galaxy Leadera više od godinu dana nakon što su zaplijenili brod koji je plovio pod zastavom Bahama blizu jemenske obale Crvenog mora, izvijestila je u srijedu tv Al-Masirah u vlasništvu hutista.
Rečeno je da je posada predana Omanu "koordinirano" s trodnevnim prekidom vatre u ratu u Gazi između Izraela i palestinske militantne skupine Hamas.
"Oslobađanje posade Galaxy Leadera uslijedilo je u sklopu naše solidarnosti s događajima u Gazi i u sklopu potpore sporazumu o prekidu vatre", objavilo je Vrhovno političko vijeće hutista.
Posadu čini 25 državljana Bugarske, Ukrajine, Filipina, Meksika i Rumunjske, kazao je vlasnik brodara Galaxy Maritimea. Brod je plovio u najmu japanske tvrtke Nippon Yusen.
Galaxy Leader je prepraćen u luku Al-Hudaidu na Crvenome moru u sjevernom dijelu Jemena koji je pod kontrolom hutista.
Vođa hutista Abdul Malik al-Huti u ponedjeljak je rekao da je skupina, službeno poznata kao Ansar Alah, spremna djelovati prekrši li Izrael sporazum o prekidu vatre u Gazi. "U stalnoj smo pripravnosti da bismo u bilo kojem trenutku intervenirali pribjegne li izraelski neprijatelj eskalaciji, genocidnim zločinima i opsadi Pojasa Gaze", rekao je.
Posebni izaslanik UN-a za Jemen Hans Grundberg rekao je da je "oslobađanje posade Galaxy Leadera dirljiva vijest kojom je okončano pritvaranje i razdvajanje koje su trpjeli i pomorci i članovi njihovih obitelji više od godinu dana. Ovo je korak u pravome smjeru, stoga pozivam grupu Ansar Alah da nastavi s ovakvim pozitivnim potezima na svim područjima i neka se to odnosi i na prekid svih pomorskih napada", kazao je Grundberg.
Hutisti su od studenoga 2023. izveli više od stotinu napada na brodove koji plove Crvenim morem, uz objašnjenje da djeluju u znak solidarnosti s Palestincima i protiv razornih zračnih i kopnenih napada Izraela na Hamas u Gazi. Potopili su dva broda, zaplijenili još jedan i ubili najmanje četvoricu pomoraca. Zbog toga je globalno prekinut uobičajeni transport robe i dobara, a tvrtke su bile primorane svoje brodove usmjeravati na duže i skuplje rute oko južne Afrike više od godinu dana.